1. #46

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Ontopic:

    Er zijn al wat dingen genoemd die je zou kunnen doen, maar zelf doe ik ook aan online verkoop. Het is echter geen passieve vorm van vermogensopbouw. Je moet er wel tijd en energie in steken helaas.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    Citaat Geplaatst door Avempace. Bekijk reactie
    @MuslimRose: ben je niet vergeten a Mustachian (Mr Money Mustache), alleen heel weinig tijd op het moment.



    De jouwe eindigen nog voor 5, haha.
    Haha ok, fijn dat je me niet vergeten bent. Succes met de drukte nog!

    Mr Money Mustache - nooit eerder van gehoord. Ik ga hem voortaan volgen, thanks for the tip

    Vraagje: ben jij al financieel onafhankelijk? (gezien de dingen die je eerder deelde, ga ik daar misschien onterecht vanuit)? Zo ja, waarom ben je dan zo druk?

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Jep. Het leven is te kort, dus wil liever niet al mijn dagen achter een bureautje slijten. U?
    Als ik zie hoeveel drukker het in mijn baan aan het worden is, dan trek ik dat zelf niet. Hoe mooi ik mijn werk ook vind, maar de invulling ervan gaat nu de spuigaten uit. (sidenote: kan zijn dat het me allemaal ook emotioneel even te veel werd, nu terugreflecterend. Maar dat verklaart nog steeds niet de superdrukke dagen die ik gehad heb)

    Ik overlééf het niet eens tot m'n 70ste. Denk dat ik eerder door de stress aan een hartaanval ben gestorven ofzo, moge Allah dat verhoeden. Plus ik voorzie ook ethische problemen die het uitoefenen van mijn vak wellicht steeds lastiger gaan maken.

    Aangezien ik niet zie dat die drukt op de korte termijn gaat veranderen (iedereen is meer van de mouwen opstropen, doorgaan en doorgaan) kan ik het beter rustig aandoen in mijn baan en een andere goedspekkende sidejob te hebben. Zodat ik eerder kan retireren (of andere dingen in mijn tijd kan doen dan een loonslaaf zijn. Ik wil ook dingen doen voor de gemeenschap, het onderwijs in etc.).
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Ontopic:

    Er zijn al wat dingen genoemd die je zou kunnen doen, maar zelf doe ik ook aan online verkoop. Het is echter geen passieve vorm van vermogensopbouw. Je moet er wel tijd en energie in steken helaas.
    Online webshop, heb dat idee ook vaker in mijn hoofd gehad. Maar lijkt me arbeidsintensief (vooral het verzenden van pakketten).

    Maar zie mij, even lekker achterover rustig geld verdienen . Behalve beleggen/investeren bestaat er geen andere manier om passief geld te verdienen.

    Ik moet dan toch echt keuzes gaan maken ipv zeuren dat ik geen kapitaal kan opbouwen.

  3. #48

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door muslimrose Bekijk reactie
    Haha ok, fijn dat je me niet vergeten bent. Succes met de drukte nog!

    Mr Money Mustache - nooit eerder van gehoord. Ik ga hem voortaan volgen, thanks for the tip

    Vraagje: ben jij al financieel onafhankelijk? (gezien de dingen die je eerder deelde, ga ik daar misschien onterecht vanuit)? Zo ja, waarom ben je dan zo druk?



    Als ik zie hoeveel drukker het in mijn baan aan het worden is, dan trek ik dat zelf niet. Hoe mooi ik mijn werk ook vind, maar de invulling ervan gaat nu de spuigaten uit. (sidenote: kan zijn dat het me allemaal ook emotioneel even te veel werd, nu terugreflecterend. Maar dat verklaart nog steeds niet de superdrukke dagen die ik gehad heb)

    Ik overlééf het niet eens tot m'n 70ste. Denk dat ik eerder door de stress aan een hartaanval ben gestorven ofzo, moge Allah dat verhoeden. Plus ik voorzie ook ethische problemen die het uitoefenen van mijn vak wellicht steeds lastiger gaan maken.

    Aangezien ik niet zie dat die drukt op de korte termijn gaat veranderen (iedereen is meer van de mouwen opstropen, doorgaan en doorgaan) kan ik het beter rustig aandoen in mijn baan en een andere goedspekkende sidejob te hebben. Zodat ik eerder kan retireren (of andere dingen in mijn tijd kan doen dan een loonslaaf zijn. Ik wil ook dingen doen voor de gemeenschap, het onderwijs in etc.).


    Online webshop, heb dat idee ook vaker in mijn hoofd gehad. Maar lijkt me arbeidsintensief (vooral het verzenden van pakketten).

    Maar zie mij, even lekker achterover rustig geld verdienen . Behalve beleggen/investeren bestaat er geen andere manier om passief geld te verdienen.

    Ik moet dan toch echt keuzes gaan maken ipv zeuren dat ik geen kapitaal kan opbouwen.
    Ik denk dat je zelf goed aanvoelt wanneer de werkdruk niet meer houdbaar is. Ik kan me goed voorstellen wat je meemaakt..

    Die “loonslaaf” wil ik dus ook niet voor altijd blijven. In sha Allaah zul je ooit je doelen kunnen realiseren : )

  4. #49

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door muslimrose Bekijk reactie
    Haha ok, fijn dat je me niet vergeten bent. Succes met de drukte nog!

    Mr Money Mustache - nooit eerder van gehoord. Ik ga hem voortaan volgen, thanks for the tip

    Vraagje: ben jij al financieel onafhankelijk? (gezien de dingen die je eerder deelde, ga ik daar misschien onterecht vanuit)? Zo ja, waarom ben je dan zo druk?



    Als ik zie hoeveel drukker het in mijn baan aan het worden is, dan trek ik dat zelf niet. Hoe mooi ik mijn werk ook vind, maar de invulling ervan gaat nu de spuigaten uit. (sidenote: kan zijn dat het me allemaal ook emotioneel even te veel werd, nu terugreflecterend. Maar dat verklaart nog steeds niet de superdrukke dagen die ik gehad heb)

    Ik overlééf het niet eens tot m'n 70ste. Denk dat ik eerder door de stress aan een hartaanval ben gestorven ofzo, moge Allah dat verhoeden. Plus ik voorzie ook ethische problemen die het uitoefenen van mijn vak wellicht steeds lastiger gaan maken.

    Aangezien ik niet zie dat die drukt op de korte termijn gaat veranderen (iedereen is meer van de mouwen opstropen, doorgaan en doorgaan) kan ik het beter rustig aandoen in mijn baan en een andere goedspekkende sidejob te hebben. Zodat ik eerder kan retireren (of andere dingen in mijn tijd kan doen dan een loonslaaf zijn. Ik wil ook dingen doen voor de gemeenschap, het onderwijs in etc.).


    Online webshop, heb dat idee ook vaker in mijn hoofd gehad. Maar lijkt me arbeidsintensief (vooral het verzenden van pakketten).

    Maar zie mij, even lekker achterover rustig geld verdienen . Behalve beleggen/investeren bestaat er geen andere manier om passief geld te verdienen.

    Ik moet dan toch echt keuzes gaan maken ipv zeuren dat ik geen kapitaal kan opbouwen.
    Iedereen zou wel slapend rijk willen worden, maar ehm.. nee, helaas werkt het meestal niet zo haha.

    Wat betreft internetverkoop; het is ook arbeidsintensief. In principe heb ik het zo geregeld dat ik niet zelf alle pakketjes hoef te verzenden, maar vooralsnog doe ik de boekhouding etc. wel zelf. Als je hier een succes van wil maken, moet je hier je fulltime job van maken. Gezien ik al een baan heb, kan ik hier niet de volledige aandacht aan geven. Ik heb dan ook besloten om te stoppen. Zal nog mijn voorraad verkopen, maar geen voorraad meer bijkopen. Heb er geen tijd meer voor en geen zin meer in.

    Dusss... ben ook op zoek naar nieuwe ideeën.

  5. #50
    Verbannen

    Reacties
    105
    08-07-2014

    Nee als je goed kijkt zie je ook traden staan en met traden kan je veel doen. Je hebt nu NFT”s waar je veel geld mee kan verdienen. Je kan dat traden doen en met 10.000 en stop/win van 1% verdien je nog steeds 100 euro per dag met minimaal risico. Maar ja welke persoon heeft 10.000 en gaat die inleggen? Of start je liever met 1000?

    Een eigen zaak is meest vóór de hand liggend omdat mensen dan zelf de regie in handen hebben. Je kan zelf de marketing doen en ziet je eigen klanten in de winkel. Een dienst of product verkopen fysiek voelt wat waardevoller aan dan online producten verhandelen of crypto.

    Maar goed zuster als jij veel geld wil verdienen dan heb ik wat vóór je en voor alle leden hierzo. Stuur me maar een privé bericht.

  6. #51
    Per aspera ad astra

    Reacties
    715
    13-12-2019

    Citaat Geplaatst door taghret Bekijk reactie
    Nee als je goed kijkt zie je ook traden staan en met traden kan je veel doen. Je hebt nu NFT”s waar je veel geld mee kan verdienen. Je kan dat traden doen en met 10.000 en stop/win van 1% verdien je nog steeds 100 euro per dag met minimaal risico. Maar ja welke persoon heeft 10.000 en gaat die inleggen? Of start je liever met 1000?

    Een eigen zaak is meest vóór de hand liggend omdat mensen dan zelf de regie in handen hebben. Je kan zelf de marketing doen en ziet je eigen klanten in de winkel. Een dienst of product verkopen fysiek voelt wat waardevoller aan dan online producten verhandelen of crypto.

    Maar goed zuster als jij veel geld wil verdienen dan heb ik wat vóór je en voor alle leden hierzo. Stuur me maar een privé bericht.
    Veel geld verdienen met een minimaal risico is een contradictio in terminis.
    The future belongs to those who prepare for it today.

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    1.127
    29-03-2010

    Iemand die al een shortcut gevonden heeft? Halal vermogend worden?
    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt:
    '' O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt.
    Als het u behaagt, dan maakt U zelfs moeilijkheid makkelijk''.

  8. #53
    Per aspera ad astra

    Reacties
    715
    13-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sun-Kissed Bekijk reactie
    Iemand die al een shortcut gevonden heeft? Halal vermogend worden?
    Work hard. Live modest. Invest.
    The future belongs to those who prepare for it today.

  9. #54
    MCG

    Reacties
    251
    19-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Stel je wil een huis kopen in nl. Dan moet je al een paar duizenden gespaard hebben. Spreek met je bank af welk huis je wilt kopen en binnen hoeveel jaar je het volledige bedrag betaald. Dan word het een lening zonder rente.
    Smile cauze its sunnah

  10. #55

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door sennea Bekijk reactie
    Stel je wil een huis kopen in nl. Dan moet je al een paar duizenden gespaard hebben. Spreek met je bank af welk huis je wilt kopen en binnen hoeveel jaar je het volledige bedrag betaald. Dan word het een lening zonder rente.
    Wil je dit toelichten? Ik niet begrijpen.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Wil je dit toelichten? Ik niet begrijpen.
    Vwa
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    1.127
    29-03-2010

    Citaat Geplaatst door Avempace. Bekijk reactie
    Work hard. Live modest. Invest.
    Dat is ‘juist. Working had and living modest gaat nog wel. Maar het ‘investen’. Zie maar iets halals of iets wat oplevert. En hoe ga je investeren als je niet voldoende hebt. Alles kan natuurlijk door langzaam aan te starten. Maar mensen vanaf pakweg 30 jaar willen nu al van het geld en hun leven genieten en niet wanneer ze met pensioen zijn. Dat zou betekenen dat je kinderen en kleinkinderen daar wat van gaan zien. Wat ook fijn is. Veel arbeidsmigranten of asielzoekers doen het voor hun kinderen. Maar onze generatie wil er ook zelf van genieten.
    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt:
    '' O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt.
    Als het u behaagt, dan maakt U zelfs moeilijkheid makkelijk''.

  13. #58

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Vwa
    ?

  14. #59
    Per aspera ad astra

    Reacties
    715
    13-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sun-Kissed Bekijk reactie
    Dat is ‘juist. Working had and living modest gaat nog wel. Maar het ‘investen’. Zie maar iets halals of iets wat oplevert. En hoe ga je investeren als je niet voldoende hebt. Alles kan natuurlijk door langzaam aan te starten. Maar mensen vanaf pakweg 30 jaar willen nu al van het geld en hun leven genieten en niet wanneer ze met pensioen zijn. Dat zou betekenen dat je kinderen en kleinkinderen daar wat van gaan zien. Wat ook fijn is. Veel arbeidsmigranten of asielzoekers doen het voor hun kinderen. Maar onze generatie wil er ook zelf van genieten.
    Genoeg halals te vinden wat ook wat oplevert. Denk in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. Fortune favours the bold.

    Het probleem van degene die 30 is en denkt: “ik wil nu leven, niet als ik 60 ben” is dat ze uiteindelijk niets bereiken als ze 40, 50 of 60 zijn. Want ach, wat voor verschil zal 50 of 100 euro maken als ik dat aan de kant zet?
    In het begin niet veel. Maar op lange termijn is het een kleine sneeuwbal die je van een berg afrolt.

    Als je 2 verdieners bent en het lukt je om op 1 inkomen te leven en het andere inkomen opzij te zetten, dan ben je na ong 15 jaar financieel onafhankelijk.
    The future belongs to those who prepare for it today.

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    ?
    Rechtsongelijkheid dat ik dit ooit nog zou typen haha
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664