1. #136
    Verbannen

    Reacties
    373
    29-05-2023

    Citaat Geplaatst door OemHurayrah Bekijk reactie
    Hmm ok, dank!
    Baaraka Allaahu feeki

    Probeer papiergeld en digitaal geld te gebruiken alleen voor lasten en boodschappen.

    Wat je overhoud kan je sparen om te investeren in de echte wereld zoals in vastgoed, unieke auto’s of sieraden. Sowieso start een business. Eerst moet je een vermogen opbouwen en daar zit het hem in. Je kan onmogelijk halal vermogen opbouwen onder dit systeem om mee te doen. Alleen de haram constructies worden beloond.

    Drm zit ik in crypto. Dit is voor mij een uitkomst om haram leningen te vermijden om alsnog een vermogen te kunnen opbouwen. Nu ik dit gedaan heb ben ik van zero in de familie naar hero gegaan hahahaha alhamdullaah moet er nog steeds van lachen.


    Ik heb in 2009 bestudeerd wat geld precies is.
    Het is niet wat je denkt dat het is.

    Geld is schuld.
    Schulden is belastingvrij en daarom betalen de rijken geen belasting. Ze maken schulden en leven daarvan.

    Dus de incentive is maak schulden om beloond te worden. Dit systeem is leuk totdat het onhoudbaar word en de oorlog uitbreekt omdat de grote piefen in angst al hebben besloten de boel snel opnieuw in te richten voordat ze gelyncht worden hahaahaha

    Allaah beloond namelijk Riba met depressie en vermindering van vermogen, daarom is jouw koopkracht achteruit gegaan door de jaren heen. Wees waakzaak en bescherm je koopkracht door hen slimmer af te zijn. Think outside the box.

  2. #137
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door M550i Bekijk reactie
    Baaraka Allaahu feeki

    Probeer papiergeld en digitaal geld te gebruiken alleen voor lasten en boodschappen.

    Wat je overhoud kan je sparen om te investeren in de echte wereld zoals in vastgoed, unieke auto’s of sieraden of een business. Eerst moet je een vermogen opbouwen voor dit en daar zit het hem in. Je kan onmogelijk halal vermogen opbouwen onder dit systeem om mee te doen. Alleen de haram constructies worden beloond.

    Drm zit ik in crypto. Dit is voor mij een uitkomst om haram leningen te vermijden.
    Op m.nl heb je ALLEEN maar rechters wanneer het aankomt op andere te berechten, en wanneer ze hen EIGEN fouten moeten verantwoorden; ZIJN het opeens de BESTE ADVOCATEN....


    Allah yal3an zml bok
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  3. #138
    Verbannen

    Reacties
    373
    29-05-2023

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Op m.nl heb je ALLEEN maar rechters wanneer het aankomt op andere te berechten, en wanneer ze hen EIGEN fouten moeten verantwoorden; ZIJN het opeens de BESTE ADVOCATEN....


    Allah yal3an zml bok
    Nergens maak iets haram halal of andersom jij miezerige aap. Jij gaat op negeer

  4. #139
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door M550i Bekijk reactie
    Nergens maak iets haram halal of andersom jij miezerige aap. Jij gaat op negeer
    akbar munafi9 hier

    7arami
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    384
    12-01-2021

    Citaat Geplaatst door M550i Bekijk reactie
    Baaraka Allaahu feeki

    Probeer papiergeld en digitaal geld te gebruiken alleen voor lasten en boodschappen.

    Wat je overhoud kan je sparen om te investeren in de echte wereld zoals in vastgoed, unieke auto’s of sieraden. Sowieso start een business. Eerst moet je een vermogen opbouwen en daar zit het hem in. Je kan onmogelijk halal vermogen opbouwen onder dit systeem om mee te doen. Alleen de haram constructies worden beloond.

    Drm zit ik in crypto. Dit is voor mij een uitkomst om haram leningen te vermijden om alsnog een vermogen te kunnen opbouwen. Nu ik dit gedaan heb ben ik van zero in de familie naar hero gegaan hahahaha alhamdullaah moet er nog steeds van lachen.


    Ik heb in 2009 bestudeerd wat geld precies is.
    Het is niet wat je denkt dat het is.

    Geld is schuld.
    Schulden is belastingvrij en daarom betalen de rijken geen belasting. Ze maken schulden en leven daarvan.

    Dus de incentive is maak schulden om beloond te worden. Dit systeem is leuk totdat het onhoudbaar word en de oorlog uitbreekt omdat de grote piefen in angst al hebben besloten de boel snel opnieuw in te richten voordat ze gelyncht worden hahaahaha

    Allaah beloond namelijk Riba met depressie en vermindering van vermogen, daarom is jouw koopkracht achteruit gegaan door de jaren heen. Wees waakzaak en bescherm je koopkracht door hen slimmer af te zijn. Think outside the box.
    Wa feek baarek Allaah.

    Chokran voor het uittikken

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    3.620
    31-07-2019

    Beste leden, wat is een goede investering voor een huismoeder die halal wat bij wil verdienen online. Graag ervaringen delen.
    Married and children!

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    404
    25-01-2022

    Krijgen we in sha Allah dan toch binnenkort halal hypotheken in Nederland ? Interessante video om te kijken (vrij nieuw, video is nog geen uur oud):


    https://www.youtube.com/watch?v=41JSGwYiigA

    En dan een off grid earthship bouwen (als ik het aandurf, maybe in the middle of nature), helemaal zelfvoorzienend:


    https://www.youtube.com/watch?v=BNekutd-6qM

    Goals! Erg duurzaam gebouwd met gerecycled materiaal (al snap ik dat met het begraven van de metalen blikjes in de grond niet, but that could just be me ). Het fijne is dat je dit soort huizen in ieder klimaat kan bouwen.

    Dit is de bedenker en gaat meer in diepte over hoe die huizen gebouwd worden:


    https://www.youtube.com/watch?v=uZw-_rLMiQg

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    450
    09-11-2022

    Interessant!

    Een hoop shitcoins die op en neer gaan..

  9. #144
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Su-57 Bekijk reactie
    Ik raad mensen aan om te investeren in een PoW project dat de crypto trillemma heeft opgelost.

    Los van een paar andere projecten is de rest troep, sowieso haram en verouderd.
    Geld met geld zonder daar inspanning tegen over staat is riba.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  10. #145
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Su-57 Bekijk reactie
    Klopt daarom investeer ik in Kaspa. Je zal toch echt een ASIC miner moeten kopen voor een paar kop. Dan moet je elektriciteit verbruiken om te kunnen mijnen. Je hebt resources nodig dus. PoS projecten creëren daarentegen geld met 1 corrupte algoritme waar de honden geen brood van lusten.
    Misschien menselijke inspanning ?

    Je weet wel arbeid, zweet.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  11. #146
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door Su-57 Bekijk reactie
    Probeer een miner te ontwikkelen die kaspa kan minen dan.

    Of wil je zeggen dat investeren haram is?

    Want als dat jouw insteek is dan ben je niet echt snugger gast en lieg je dat je barst.
    Kwalificatie snugger wens ik niemand toe inclusief mijzelf.

    https://vm.tiktok.com/ZGJpxY9AW/

    Ik denk je niet door hebt dat kapitalisme niet halal kan zijn en als je wat hadieth zou lezen daar ook achter zult komen.

    Jouw kennelijk kansarme situatie bij de onderste sociale klassen dien je aan te werken, zoek maar eens wat eerste vers is in je religie.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  12. #147
    Per aspera ad astra

    Reacties
    714
    13-12-2019

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Beste leden, wat is een goede investering voor een huismoeder die halal wat bij wil verdienen online. Graag ervaringen delen.
    Een opleiding.
    The future belongs to those who prepare for it today.

  13. #148
    Per aspera ad astra

    Reacties
    714
    13-12-2019

    The tendieman.
    The future belongs to those who prepare for it today.

  14. #149
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Als je een leven hebt dat aangenaam is en je je dingen kunt doen zonder elke cent om te draaien, je dierbaren kunt helpen en de armen voor zover je kan kunt voeden dus ook doneert, wat wil je nog? Je wordt niet in bankbiljetten gerold als je doodgaat. En ik heb gezien hoeveel hoofdpijn het kan veroorzaken wanneer je het wel achterlaat.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."