1. #391
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Kan er iemand met tajweed de koran reciteren en zo ja hoelang heb je erover
    gedaan om de tajweed regels te leren?
    We doen ons best. In principe kan je de tajweed regels binnen een paar maanden leren. Het ligt eraan wat het lesprogramma is en hoe snel je de stof tot je neemt. Moge Allaah het voor je vergemakkelijken Aamien ya Rabb.

    Islaam – It just makes…. sense!



  2. #392
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    We doen ons best. In principe kan je de tajweed regels binnen een paar maanden leren. Het ligt eraan wat het lesprogramma is en hoe snel je de stof tot je neemt. Moge Allaah het voor je vergemakkelijken Aamien ya Rabb.
    Ameen, djazaki Allahoe khairan❤️

    Ik weet niet wat het beste is om te doen. Wil in shaa Allaah het memoriseren van de qoran oppakken in shaa Allaah. Alleen weet ik niet of het beter is om met tajweed te doen of het ook goed is als je ‘m zonder tajweed memoriseert.

    Ik heb al een deel zonder tajweed gememoriseerd dus dat zou dan inhouden dat ik dat stukje ook weer opnieuw moet leren als ik het echt met tajweedregels wil leren.

    Ik loop daar een beetje op vast.. Kun je me daar misschien in adviseren?

  3. #393
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Ameen, djazaki Allahoe khairan❤️

    Ik weet niet wat het beste is om te doen. Wil in shaa Allaah het memoriseren van de qoran oppakken in shaa Allaah. Alleen weet ik niet of het beter is om met tajweed te doen of het ook goed is als je ‘m zonder tajweed memoriseert.

    Ik heb al een deel zonder tajweed gememoriseerd dus dat zou dan inhouden dat ik dat stukje ook weer opnieuw moet leren als ik het echt met tajweedregels wil leren.

    Ik loop daar een beetje op vast.. Kun je me daar misschien in adviseren?
    Wa antie mien ahliel djazaa <3

    Goed van je Allaahoema baariek, moge Allaah het voor je vergemakkelijken, aamien! Het beste is om te memoriseren met tajwied.

    حكم التجويد / Wat is het oordeel over de wetenschap der tadjweed?

    Het is een فرض كفاية (fardhou kifaye) om de wetenschap der tadjweed te leren kennen. Dit betekent dat het verplicht is dat er minstens een groep mensen bezig moeten zijn met het leren en doorgeven van de kennis over deze wetenschap.
    Het is een فرض عين (fardhou ‘ayn) om de tadjweed te praktiseren tijdens de recitatie van de Qur’an. En dit betekent dat iedere moslim verplicht is om zich aan de regels van de tadjweed te houden tijdens de recitatie van de Qur’an.
    In zijn gedicht beschrijft de geleerde Imaam ibn Jazaree (رحمه الله) het belang hiervan als het volgt:
    وَالأَخْــذُ بِالتَّـجْـوِيـدِ حَـتْــمٌ لازِمُ مَــنْ لَــمْ يُـجَـوِّدِ الْـقُـرَآنَ آثِــمُ
    لأَنَّـــهُ بِـــهِ الإِلَـــهُ أَنْـــزَلاَ وَهَـكَـذَا مِـنْـهُ إِلَـيْـنَـا وَصَـــلاَ

    Het praktisch toepassen van de tadjweed is ongetwijfeld verplicht
    En degene die de Qur’an niet correct leest is een zondaar

    Want de (Qur’an) is in deze vorm geopenbaard door Allah
    En het is precies op dezelfde manier(met tadjweed) aan ons overgeleverd

    Wa Allaahoe ahlem.

    Herkenbaar, ik memoriseerde vroeger zelfstandig ook zonder het kennen van de tajwied regels. Toen ik dit eenmaal onder de knie had (heb lessen gevolgd) was het voor mij heel lastig om al die fouten te "herstellen". Ik raad je aan om veel dua te verrichten, een goede lerares of leraar te zoeken en hiermee aan de slag te gaan. En heb geduld, want het memoriseren van de Qoraan is een levenslange reis met vallen en opstaan, maar het zal je zoveel goeds brengen in beide werelden in sha Allaah ya Rabb
    !

    Islaam – It just makes…. sense!



  4. #394
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu

    Hoe gaat het met het lezen van de quran zusters? Elhamdoelillah

    Kom er net achter dat dua die je aan begin kan lezen van de quran.
    Heet dua khatim alquran.

    Mooie dua om te lezen.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #395
    Verbannen

    Reacties
    131
    12-09-2021

    Tering hé al deze accounts zijn van 1 persoon. En dat allemaal van een prostituee.Dit is echt gekke shizzle. Ggz is hier niks vergeleken bij.

  6. #396
    Verbannen

    Reacties
    131
    12-09-2021

    Citaat Geplaatst door Traangas Bekijk reactie
    Laat je van achteren pakken door je negervriendjes hondenzoon
    Dat jij nou misbruikt bent a kleine dunne flikkertje. Geef de schuld maar aan die homo jinns in jou dat je een vieze homo bent. Vuile bezeten homo. Je plaatste zelfs video’s van afgehakte lullen. Jij bent ziek in je hoofd. Helemaal gestoord.

  7. #397
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Moge Allah SWT je geven wat je verdiend hebt.

    Ameen ya Rabb AlAlamien
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  8. #398
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu

    Hoe gaat het met het lezen van de quran zusters? Elhamdoelillah

    Kom er net achter dat dua die je aan begin kan lezen van de quran.
    Heet dua khatim alquran.

    Mooie dua om te lezen.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    .
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #399
    Dienares van Allah

    Reacties
    6.475
    16-12-2003

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu

    Hoe gaat het met het lezen van de quran zusters? Elhamdoelillah

    Kom er net achter dat dua die je aan begin kan lezen van de quran.
    Heet dua khatim alquran.

    Mooie dua om te lezen.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    Wa aleykoem assalaamw a rahmatoe Allaahie wa barakatoeh zuster,

    Alhamdoelilaah het gaat goed. Met jullie ook en het lezen/memoriseren/herhalen/praktiseren van de Qoraan?

    baarak Allaahoe feekie voor het delen.

    Moge Allaah onze intenties zuiveren, ons vergeven en standvastig maken op Zijn Pad, Aamien ya Rabb.

    Wa antie mien al Aaminien.

    Islaam – It just makes…. sense!



  10. #400
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Wa aleykoem assalaamw a rahmatoe Allaahie wa barakatoeh zuster,

    Alhamdoelilaah het gaat goed. Met jullie ook en het lezen/memoriseren/herhalen/praktiseren van de Qoraan?

    baarak Allaahoe feekie voor het delen.

    Moge Allaah onze intenties zuiveren, ons vergeven en standvastig maken op Zijn Pad, Aamien ya Rabb.

    Wa antie mien al Aaminien.
    Salaam alaykum sister fi dien.

    Allah humma laka lhamd, hierzo ook goed elhamdoelillah.

    Allah SWT is de beste leraar, Allah 3aza wadjal zijn woord de quran.
    Ameen ya Rabb AlAlamien op je dua.

    Moge Allah SWT ons begrip geven en Taqwa ameen en ons imaan beschermen en dat van de gehele oumma almoeslimeen.

    Fi amaani Allah

    Wa Salaam alaykum warahmatuAllah wabarekatuhu
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  11. #401
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    Citaat Geplaatst door AmmatoelAziz Bekijk reactie
    Waw, supermooi, Allahoema bariek.

  12. #402
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    Terwijl ik deze topic aan het doorlezen ben, kwam ik zelf ook nog deze mooie serie 'Traveler with the Quran' tegen.

    https://www.youtube.com/watch?v=1aLX...piZhgIcFV6uaQG

    Playlist: https://www.youtube.com/playlist?lis...m_BuPDzEFQCmL2

    Vooral de afleveringen van China wowed me, ma sha Allah

    En sheikh Fahad Alkandari kan zo mooi vertellen over de Quran en nodigt uit om er vaker in te lezen en te memoriseren, moge Allah hem daarvoor belonen.

  13. #403
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    En deze aflevering van Abdeentube is gewoon te schattig


  14. #404
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    op een dag insha'allah lezen jullie net als deze dames of beter zelfs!






    Allahoema bariek, wat een mooie recitaties allemaal.

    Broeder, in hoeverre is het toegestaan dat vrouwen hun stem delen, op publieke plekken? Al is het om Quran te reciteren?

    Is het geen deel van haar 3awrah?

    Kleine meisjes snap ik nog wel, maar volwassen vrouwen?

  15. #405
    MVC Lid

    Reacties
    155
    19-12-2018

    Assalaam alaikoem,

    Ik zou ook heel graag weer beginnen met hifdh al Quraan. Ben bijna alles vergeten wat ik vroeger had gememoriseerd. Wil alvast beginnen met juz 3amma in shaa Allah. Baaraka Allahoe feeki voor deze topic, zag het al jaren geleden. Maar wil er nu serieus aandacht aan besteden.