Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #421
    MVC Lid

    Reacties
    165
    16-08-2009

    iK hou zo erg van dit verhaal sleept me door de ramadan heen oepaa aub:$

  2. #422
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Passen? Hij is een lafaard!
    tegen tino is tegen mij!
    nou jij bent de schrijfster he, zorg er dan voor dat hij het niet is...
    up

  3. #423

    Reacties
    256
    27-05-2008

    `Spannend!!!!47

  4. #424
    Je nachtmerrie;)

    Reacties
    258
    05-12-2010

    oepaaaaaaaaaaaa!
    'Als het avond wordt, verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt en als het ochtend wordt,verwacht dan niet dat het avond wordt. Als je gezond bent,moet je je op ziekte voorbereiden en als je leeft,moet je je op de dood voorbereiden'.
    -15

  5. #425
    MVC Lid

    Reacties
    430
    21-08-2011

    echt eeen kllooootzak tfoeeeee

    Uppppppppp
    nulvijfnulviertweeduizendnegen..

  6. #426
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Bedankt voor jullie upjes
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  7. #427
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    32. Een koppige reddende engel


    Samia

    ‘Hij is veel dommer dan ik had gedacht,’ grinnikt Nisrine. ‘Deze D&G horloge heb ik ook van hem gehad en binnenkort krijg ik een nieuwe Blackberry en gaat hij mijn rijlessen betalen.’
    Nisrine, Najla en Samia zitten op een terrasje bij de Dam in Amsterdam, voorzien van een koel drankje en een peuk. Najla en Samia luisteren aandachtig naar de ruige verhalen van Nisrine die nooit hoeft te werken voor haar spullen noch kleding. ‘En Sam, hoever ben jij eigenlijk met Fouad gegaan?’ veranderd Nisrine uit het niets van topic.
    ‘We hebben alleen een beetje gezoend,’ zegt Samia oprecht. Najla en Nisrine kijken elkaar even aan. ‘Daar geloof ik niks van,’ roepen ze in koor.
    ‘Dan niet,’ zegt Samia schouderophalend. Deze vraag hoeft Samia niet eens aan Nisrine te stellen, ze weet namelijk wat haar antwoord hierop is. Maar dat is volgens Samia typisch Marokkaans, dat geheim nemen ze mee hun graf in.
    Nadien ze hun drankjes ophebben, besluiten ze nog even wat winkels in en uit te gaan. Bij de Rolex winkel op de Dam blijft Nisrine even staan en krijgt een horloge van bijna drieduizend euro op het oog. ‘Vergeet het maar,’ gniffelt Samia.
    Er vormen enkele rimpels in Nisrine’s voorhoofd. ‘Vergeet het maar? Wacht maar, over een tijdje heb ik die Rolex om mijn pols hangen. Let op mijn woorden,’ zegt Nisrine ietwat geërgerd. Samia draait met haar ogen en ze lopen weg van de vitrines in de etalages.
    Samia zou vandaag eigenlijk weer naar de koranlessen gaan, volgens haar vader. In werkelijkheid zijn ze naar koopavond in Amsterdam gegaan. Fouad mag deze meisjes ook niet, hij vind dat Samia zoals haar vader zegt thuis moet gaan zitten tot Fouad een ring om haar vinger zal schuiven. Maar Fouad weet nog niet eens de helft van hoe het er aan toe gaat thuis.
    Verder gaat het tussen haar en Fouad erg goed. Als ze elkaar zien doen ze leuke dingen als naar de bioscoop gaan, uit eten gaan, of winkelen. Het is nu enkele dagen geleden dat ze hem voor het laatst zag, en ze mist hem verschrikkelijk. Het liefst is ze 24/7 bij hem, en volgens Fouad is dat binnenkort ook zo. Ook draagt Samia het kettinkje dat hij haar geschonken heeft, nog steeds om haar hals. Ze doet hem nooit meer uit.
    ‘Was hij maar hier,’ zegt Samia in zichzelf. Ze heeft zich nooit zo op haar gemak gevoeld bij een man als bij Fouad. Alles waar ze naar smacht en verlangt, bezit hij.

    Nadat de dames een paar merkwinkels zijn in geweest, willen ze nog even wat gaan eten. Maar net als ze de weg willen oversteken, ziet Samia aan de overkant haar neef Aymen lopen. Een meisje houdt strak zijn arm vast en als Samia beter kijkt, ziet ze dat dit zijn jarenlange vriendin is. ‘Shit,’ vloekt Samia hardop en ze gaat snel achter Najla staan in de hoop dat hij haar zo niet ziet.
    ‘Te laat, hij heeft je al gezien,’ zegt Nisrine droog.
    ‘Echt?’
    ‘Hij keek net deze kant op. Ik denk dat hij je al gezien heeft.’
    ‘Verdomme!’ Het is Samia’s roddelneef uit Amsterdam. Ze heeft vaker problemen gekregen door hem. Vroeger toen Samia nog op school zat, en dus ook een OV had, waren zij en haar vriendinnen wel iedere avond in een ander stad te vinden, waaronder Amsterdam. Ze is haar roddelneef een paar keer tegengekomen, en telkens verdraaide hij het gehele verhaal en vertelde het tegen haar vader. Samia vreest voor haar eigen leven, wat als haar vader het hoort? Ze moet thuis zijn voordat hij het haar vader verteld!
    ‘Dames, ik moet nu naar huis. Ik vertrouw het niet,’ zegt Samia gestrest.
    ‘Ga je nu al? Maar we zouden nog een shisha pakken?’ zegt Najla beteuterd.
    ‘Weet ik, maar ik moet echt gaan voordat hij het aan mijn vader verteld.’
    ‘We lopen wel even met je mee naar het station.’
    Wanneer Samia en haar vriendinnen op het station zijn, rennen ze snel naar het perron waar de trein al gereed staat. Samia is net op tijd binnen en zwaait nog even naar haar vriendinnen. Net wanneer Samia een plekje heeft bemachtigd, gaat haar telefoon over. “Loubna belt.”
    Samia neemt op en brengt haar telefoon naar haar oor toe. ‘Loub?’
    ‘Sam, Aymen heeft net gebeld. Ik denk dat je maar beter naar huis kunt komen.’ Hier was Samia al bang voor en zenuwachtig begint ze met haar nagels op het kleine aangebouwde tafeltje voor zich te tikken. ‘Heeft hij het al tegen papa verteld?’
    ‘Nog niet, hij is nu naar het theehuis en heeft zijn telefoon thuis gelaten. Maar hij komt zo terug. So hurry up voordat hij het nieuws hoort.’
    Abrupt hangt Samia op en rent naar de wc’s om daar de kleding aan te trekken waarmee ze uit huis ging. Ook haalt ze al haar make-up van haar gezicht af en doet haar haren in een staartje. Ze is als de dood dat Aymen haar voor is. Samia vreest voor nog meer klappen. Hulp van haar andere huisgenoten hoeft ze daarbij niet te verwachten, die zijn net zo bevreesd voor haar vader.

    Samia rent over de galerij van haar flat en komt bij haar voordeur tot stilstand. Ze trekt haar nette kledij even recht en steekt dan de sleutel in het sleutelgat. Haar hart bonkt letterlijk in haar keel. Samia voelt de druk naar haar hoofd stijgen en een aantal zweetdruppeltjes banen zich een weg over haar voorhoofd.
    ‘Laat hem niet thuis zijn,’ smeekt Samia in zichzelf.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #428
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    32.1 Een koppige reddende engel


    De schoenen van haar vader liggen niet bij de verwarming, dat betekenend dat het haar gelukt is om eerder thuis te zijn. Een pak van Samia’s hart. Samia loopt Loubna’s kamer in waar ze Loubna op bed aantreft. ‘Hij is nog niet thuis?’
    Ze schudt haar hoofd en Samia kan eindelijk weer normaal ademhalen. Op dat moment klinkt de voordeur die vervolgens met een harde knal in het slot wordt gegooid. Het is vader en hij gooit zijn schoenen wild tegen de verwarming. Verschrikt kijken Loubna en Samia elkaar aan. De manier van hoe hij zijn schoenen tegen de verwarming gooit, zegt niet veel goeds.
    Een minuutje, een minuutje wachten. En als hij Samia’s naam dan nog niet door het huis gebulderd heeft, weet hij nog niets.
    ‘Wat zei Aymen?’ wilt Samia van Loubna weten.
    ‘Dat hij wewa wilde spreken.’
    ‘Zei hij niet waarom?’
    ‘Hij had jou gezien met twee hoeren in Amsterdam,’ verteld Loubna. Loubna is inmiddels helemaal up to date en weet waar Samia mee bezig is. Zij weet dat Samia in werkelijkheid niet naar de koranlessen gaat, zij weet dat ze vandaag in Amsterdam was. Loubna weet het allemaal. Even later lopen Loubna en Samia de huiskamer in.
    Schuchter gaat Samia op de bank zitten en probeert woede van haar vader af te lezen. Maar hij ziet er in de verste verte niet boos of woedend uit, dat is meestal als hij van het theehuis afkomt. Daar komt hij tot rust.
    Dan gaat vaders telefoon af. Samia kan al wel raden wie degene is die belt. Ergens hoopt Samia dat Aymen wonder boven wonder de hele gebeurtenis vergeten is en dus ook niet belt, maar Samia weet wel beter. Wel weet ze dat nu ze Aymen voor is, ze haar vader meer kan wijsmaken.
    Haar verder loopt naar de keuken. Samia hoort hem in het Berbers praten en hoort hoe hij zijn stem verheft. Samia knijpt hem zowat en staat van de zenuwen op ontploffen. Nadat haar vader heeft opgehangen, loopt hij voetstampend naar de huiskamer toe. Zijn gezicht staat op onweer. ‘Jij was in Amsterdam! Koopavond!’ brult hij. ‘Je was met twee hoeren, met rokjes en hoge hakken.’
    ‘Niet waar, ik was in de moskee,’ ontkent Samia. Met twee grote stappen heeft vader Samia bereikt en hij wilt haar net bij haar haren vastpakken, als Loubna opspringt. ‘Ik heb haar bij de moskee opgehaald met de fiets. Ze was daar vanavond. Aymen liegt.’
    Vader komt voor Loubna’s neus staan en kijkt haar recht in de ogen, in de hoop een glimp van een leugen te vangen. Loubna liegt nooit, ze is naast Sabriye een lievelingetje. Zelfs Samia had nooit gedacht dat Loubna het voor haar zou opnemen.
    ‘Waarom zou Aymen liegen?’
    Loubna haalt haar schouders op. ‘Aymen heeft wel vaker gelogen. Het is pure zwartmakerij.’
    ‘En ik had tegen jou gezegd dat je thuis moest blijven,’ roept haar vader uit. Nu is Loubna opeens de schuldige.
    ‘Ja. Maar het regende en het is toch dichtbij,’ verzint Loubna snel.
    ‘Ga naar jullie kamers. Nu!’
    Loubna en Samia gehoorzamen en slenteren naar Loubna’s kamer. Dankbaar kijkt Samia haar zusje aan. ‘Je weet niet half hoe dankbaar ik je ben voor dit.’
    ‘Ik moest wel. Ik kan niet weer toekijken hoe hij je toetakelt net als de vorige keer. Hij kan nog wel eens je dood worden.’
    Daar wilt Samia liever niet aan denken. Haar vader heeft geen idee hoe hard zijn klappen aankomen. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal.

    Urenlang kletsen Loubna en Samia op Loubna’s kamer. Ze praten over van alles en nog wat, met name over Loubna. Ze verteld over haar school, haar werk, haar vriendinnen, maar ook het onderwerp liefde komt aan bod. Als Samia erover begint, begint Loubna te glunderen. De zussen weten bijna alles van elkaar, maar toch praten ze niet veel over Loubna’s liefdesleven. Samia dacht altijd dat Loubna zich daar helemaal niet mee bezig hield, maar de glinstering in haar ogen bewijst het tegendeel.
    ‘Vertel op! Ik wil alles weten!’ zegt Samia nieuwsgierig.
    ‘Sst,’ doet Loubna en ze legt haar wijsvinger tegen haar lippen. ‘Straks hoort wewa ons.’
    ‘We zullen fluisteren. Tell me everything!’
    ‘Oké. Nou, hij heet Ryan,’ begint Loubna bescheiden te vertellen.
    ‘Rayan, mooie naam.’
    ‘Nee, geen Rayan op zijn Marokkaans. Maar Ryan.’
    Samia maakt haar ogen groot. ‘Is het een kaaskop?’
    ‘Nee, dat niet.’ Loubna slaat haar ogen neer en Samia slaat haar hand voor haar mond. ‘Is het een zwarte?’
    ‘Niet zo racistisch Sam,’ zucht Loubna. ‘Maar hij is echt heel lief en..’
    ‘Lief? Ben je gek geworden? Als wewa hier achter komt wordt je rechtstreeks terug gestuurd naar Marokko, als je zijn klappen overleeft in ieder geval.’
    ‘Wat hebben Marokkanen altijd tegen negroïde mannen? Het zijn ook maar mensen. En trouwens, tante Fatima is ook getrouwd met een Surinamer. Hij is toch ook bekeerd, waarom kan Ryan dat niet dan?’
    ‘Dat is tante Fatima, maar jij bent Loubna. Wewa zal het nooit accepteren, hij heeft nog liever dat je ongehuwd samen gaat wonen, dan dat je met een neger gaat.’
    ‘Het kan mij niets schelen, als ik maar gelukkig ben,’ zegt Loubna koppig. Loubna heeft geen idee waar ze mee bezig is. Zij heeft die klappen niet hoeven voelen, zij weet niet hoe het is om onder de blauwe plekken te zitten. Loubna heeft het idee dat ze al heel volwassen is, maar ze is nog maar zeventien en heeft geen flauw benul.
    Vader zal Loubna rechtstreeks het ziekenhuis in slaan als hij erachter komt. Samia probeert Loubna nog op andere gedachtes te brengen, maar ze is te koppig. En dat kan tot grote gevolgen leiden.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  9. #429
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Lieve lezers,

    Vanaf maandag zal het me moeilijker gemaakt worden om iedere dag te schrijven ivm stage.
    Maar no matter what, ik schrijf dit verhaal af!


    Dikke kus
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  10. #430
    Bijna Lid

    Reacties
    970
    14-09-2009

    Goed vervolgje, maar die Loubna he... Zij gaat zichzelf zeker in de problemen werken...

  11. #431
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Wauw i want more

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  12. #432
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Lieve lezers,

    Vanaf maandag zal het me moeilijker gemaakt worden om iedere dag te schrijven ivm stage.
    Maar no matter what, ik schrijf dit verhaal af!


    Dikke kus
    Check je hoekje schat

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  13. #433
    MVC Lid

    Reacties
    1.970
    06-02-2011

    Mooi, gelukkig is mijn vader niet zo, hij heeft me nog nooit geslagen
    Nerd

  14. #434
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door iesiej Bekijk reactie
    Check je hoekje schat
    I love you
    Citaat Geplaatst door barboera_2ncia Bekijk reactie
    Mooi, gelukkig is mijn vader niet zo, hij heeft me nog nooit geslagen
    God bless you
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  15. #435
    Je nachtmerrie;)

    Reacties
    258
    05-12-2010

    oepaaaaaaaaa!
    'Als het avond wordt, verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt en als het ochtend wordt,verwacht dan niet dat het avond wordt. Als je gezond bent,moet je je op ziekte voorbereiden en als je leeft,moet je je op de dood voorbereiden'.
    -15