Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #271
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Na het eten staat hij er op. Hou het in de gaten
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  2. #272
    MVC Lid

    Reacties
    602
    08-05-2011

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Na het eten staat hij er op. Hou het in de gaten
    yesssss yesssssssss !!




    p.s. chek je hoekje

  3. #273
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door hajar007 Bekijk reactie
    yesssss yesssssssss !!




    p.s. chek je hoekje
    Dankjewel meis! Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik groen moet geven
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  4. #274
    MVC Lid

    Reacties
    602
    08-05-2011

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Dankjewel meis! Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik groen moet geven
    aub



    en links beneden staat een zwarte sterretje daar druk je op en dan staat er ik stem er mee in als je een groene puntje wilt geven en als je een rode puntje wilt geven druk je op ik sluit me er niet bij aan Snap je het

  5. #275
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door hajar007 Bekijk reactie
    aub



    en links beneden staat een zwarte sterretje daar druk je op en dan staat er ik stem er mee in als je een groene puntje wilt geven en als je een rode puntje wilt geven druk je op ik sluit me er niet bij aan Snap je het
    Ja tot zover snapte ik het nog wel. Maar als ik het doe geef ik oranje. Ik heb van jou ook oranje gehad. Hoe kan dat !!!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  6. #276
    =)

    Reacties
    304
    30-11-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ja tot zover snapte ik het nog wel. Maar als ik het doe geef ik oranje. Ik heb van jou ook oranje gehad. Hoe kan dat !!!
    Dit komt omdat je maar 1 groen blokje heb..bij twee kan je pas groen geven


  7. #277
    MVC Lid

    Reacties
    602
    08-05-2011

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ja tot zover snapte ik het nog wel. Maar als ik het doe geef ik oranje. Ik heb van jou ook oranje gehad. Hoe kan dat !!!
    he zo raar dan heb ik het ook ng niet echt door ik ben hier ook nog niet zolang

  8. #278
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door KRULLEBOL- Bekijk reactie
    Dit komt omdat je maar 1 groen blokje heb..bij twee kan je pas groen geven
    Haha oke, bedankt!
    Citaat Geplaatst door hajar007 Bekijk reactie
    he zo raar dan heb ik het ook ng niet echt door ik ben hier ook nog niet zolang
    Nou, zie uitleg hier boven Hajar.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  9. #279
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    27. Twee gezichten


    Samia

    Met de rug van haar hand veegt ze het zweet van haar voorhoofd. De bedden zijn opgemaakt, er is gestofzuigd, de boodschappen zijn gedaan en ze heeft de vloer op handen en voeten geschrobd. Ze lijkt wel Assepoester, en Samia’s moeder lijkt wel een tiran, zo erg is ze geworden door naar haar man te luisteren en zijn bevelen op te volgen.
    Maar nu heeft Samia even tijd voor zichzelf. Tijdens het boodschappen doen heeft ze chocoladebollen gesmokkeld. Samia is er helemaal verzot op, en ze heeft de doos onder haar bed verstopt. Met een maskertje op haar gezicht, geniet Samia op haar bed van haar chocoladebollen. Nisrine en Najla kunnen ieder moment aan de deur staan. Samia heeft Nisrine op de Blackberry van Loubna toegevoegd, en ze hebben voor vandaag afgesproken. Samia is er aardig zenuwachtig om, voor hetzelfde geld komt haar vader onverwacht thuis, en schopt hij ze buiten. Maar Nisrine verzekerde haar dat dat niet zou gebeuren.
    Na de dag dat haar vader haar in elkaar heeft geslagen, is Samia niet meer buiten geweest. De dag er na, mochten zij en Loubna niet eens naar de dokter. Schijnbaar vind hij de gezondheid van zijn dochter niet zo belangrijk. Na enkele minuten klinkt het geluid van de bel schel door het huis. ‘Voor mij!’ roept Samia, en ze rent door het huis heen. Haar moeder kijkt ontdaan op, maar zegt niets.
    Een minuutje later steekt Samia haar hoofd om de buitendeur, en ziet twee vrouwen naderen. Ze zijn gehuld in lange zwarte gewaden. Op het eerste gezicht herkent Samia ze niet, en ze probeert een glimp van hun gezicht te vangen. Waar zijn Nisrine en Najla? Heeft ze dan soms de deur opengedaan voor iemand anders? Komen ze misschien voor Sabriye?
    ‘Kijk niet zo raar,’ zegt een van de vrouwen, en er verschijnt een grimas op haar gelaat. Heeft ze het nou tegen Samia? Er is niemand anders in de buurt, dus het moet wel. Samia krijgt zowat een hartaanval als ze ziet dat het Nisrine en Najla zijn. Hoe kunnen ze van het ene op het andere moment zo bekeerd zijn? Het zijn meisjes die roken, vriendjes hebben en uitgaan. Geen van hen heeft er ook maar ooit aan gedacht een hoofddoek te dragen, laat staan een khimaar.
    ‘Wat.. Wat dragen jullie nou?’ stottert Samia en haar ogen rollen over de geheel verstopte lichamen.
    ‘Laat ons binnen, dan leggen we het allemaal uit.’ Al wel lachend worden de twee binnen gelaten en Samia leidt ze naar haar slaapkamer. ‘Hoe vind je onze nieuwe stijl?’ grijnst Nisrine. Samia staat met een mond vol tanden. Dit had ze in de verste verte niet van hun verwacht.
    ‘Het is anders, maar..’
    ‘Oh, come on,’ onderbreekt Nisrine. ‘Denk je nou echt dat we dit voor onszelf doen? We hebben dit net van de zus van Najla geleend. De bedoeling hiermee is om jouw vrijheid terug te winnen.’
    Nu begrijpt Samia er helemaal niets meer van. ‘Hoe bedoel je?’ vraagt ze verwilderd.
    ‘Kijk, en leer,’ zegt Nisrine, en ze loopt samen met Najla de slaapkamer uit. Verbijstert blijft Samia achter in de kamer en hoort vanaf haar kamer wat islamitisch gegroet.
    Het zijn de stemmen van Nisrine, Najla en haar moeder. Samia moet hier bij zijn, voordat er problemen komen. Snel schiet ze in haar badjas en loopt dan haar kamer uit. Ze ziet nog net hoe haar moeder thee inschenkt voor die twee. Zou ze ze wel herkend hebben? Ze praat namelijk vriendelijker tegen hen, dan dat ze tegen haar doet.
    ‘Kom je er bij zitten Sam, je moeder heeft thee voor ons ingeschonken,' zegt Nisrine die Samia beduusd in de deuropening ziet staan. Zwijgend gaat Samia zitten en luistert naar de woorden van Nisrine en Najla. Ze staat perplex, het is alsof dit niet de woorden van Nisrine en Najla zijn, ze passen totaal niet bij hun en hun denkwijze.
    ‘We hebben ons voorgenomen ons op de toekomst te richten. We zijn nu al wat ouder en het is tijd om volwassen te worden. Beide volgen we nu een Hbo-opleiding, en verder brengen we vooral veel tijd door in de moskee. Zodra we genoeg kennis hebben opgebouwd willen we trouwen met een goede broeder. Insha’Allah,’ vertelt Nisrine uitgebreid. Samia denkt terug aan de woorden van Nisrine in de slaapkamer. Nu begint het kwartje te vallen.
    ‘Ik wil u om een gunst vragen. Als zuster, voel ik me verantwoordelijk om Samia op het goede pad te betrekken. Wij waren ook ooit zoals haar, maar we hebben het licht gezien. Hopelijk mag Samia met ons mee naar de koranlessen. Wij kennen Samia goed en wensen haar het allerbeste toe. Ze verdiend veel beter dan dit.’
    Moeder luistert aandachtig naar Nisrine’s woorden, maar zit in een dubio. Ze wilt niet instemmen zonder de toestemming van haar man. ‘Ik weet het niet, dat moet ik met mijn man bespreken,’ zegt ze aarzelend.
    ‘Hoe kunt u iets voor haar beletten, wat juist goed voor haar is?’ vraagt Najla nu.
    ‘Ik heb nog geen ja of nee gezegd. Ik maak geen besluit zonder mijn man.’
    ‘Denk er goed over na. We doen dit louter voor Samia’s eigen bestwil.’

    ‘Hoe deed je dat?’ vraagt Samia ongelovig als ze nadien in Samia’s kamer zitten.
    ‘Hoe deed ik wat?’ lacht Nisrine, terwijl ze dondersgoed weet waar Samia het over heeft. Ze gaat achter Samia’s laptop zitten en opent Facebook.
    ‘Mijn moeder inpalmen! Je hebt haar aan jouw kant, dat is meer dan duidelijk. Hoe je vertelde over die koranlessen was net echt.’
    ‘Maar we gaan natuurlijk niet naar de koranlessen,’ verduidelijkt Najla.
    ‘We gaan alles doen, wat je nooit kon doen. En geloof me dat ik weet waar ik mee bezig ben. Binnenkort mag je hele dagen met ons wegblijven en zelfs bij ons logeren. We winnen het vertrouwen van jouw ouders makkelijk voor ons, maar we moeten natuurlijk onderaan beginnen. En geleidelijk beklimmen we de ladder omhoog,' verteld Nisrine dan.
    Samia weet dat ze hier misschien wel grote problemen door kan krijgen. But who cares? Nisrine en Najla hebben ervoor gezorgd dat Samia haar vrijheid misschien wel terug krijgt. Dan kan ze eindelijk Fouad weer zien.
    ‘Super. Ik ben jullie enorm dankbaar. Mijn zegen hebben jullie.’ En er krult langzaam een duivels lachje op haar gezicht.
    ‘We doen het graag. We gedragen ons zoals jouw ouders willen dat we ons gedragen. Zo moeilijk is dat niet.’

    Die avond nog, nadat Nisrine en Najla zijn vertrokken, bespreekt moeder dit met vader. Hij gaat er positief op in, en vraagt zelfs wanneer Samia zal gaan.
    Wat zal dit voor Samia betekenen? Is het wel slim van haar om met deze meisjes om te gaan, of kan ze ze beter mijden? En wat als haar oude vriendinnen erachter komen dat Samia weer met deze meiden optrekt? Zal ze hen erdoor kunnen verliezen?
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  10. #280
    Hageneeesjé070!

    Reacties
    388
    17-12-2010

    Oepaaaaa

  11. #281
    Je nachtmerrie;)

    Reacties
    258
    05-12-2010

    Oepaaaaaaaaa!
    'Als het avond wordt, verwacht dan niet dat het weer ochtend wordt en als het ochtend wordt,verwacht dan niet dat het avond wordt. Als je gezond bent,moet je je op ziekte voorbereiden en als je leeft,moet je je op de dood voorbereiden'.
    -15

  12. #282
    la carte lational...

    Reacties
    367
    13-06-2006

    upp krijgen we maar 1 vervolgje?
    Wat ik heb, wil ik niet verliezen Maar waar ik ben, wil ik niet blijven, Diegenen die ik liefheb, wil ik niet verlaten Maar die ik ken, wil ik niet meer zien, Waar ik leef , wil ik niet sterven, Maar waar ik zal sterven, daar wil ik niet heen: Ik wil blijven, waar ik nog nooit geweest ben.
    [Thomas Brasch]

  13. #283
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door moitagna Bekijk reactie
    upp krijgen we maar 1 vervolgje?
    Hmm, weet nog niet

    Je kan anders je ping achterlaten. Dan stuur ik je een berichtje als er een vervolgje binnen is!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  14. #284
    MVC Lid

    Reacties
    602
    08-05-2011

    ik wil vervolgjeeeeeeee

  15. #285
    nultien.

    Reacties
    69
    10-08-2010

    ik oookk.. doe nog 1

    The prettiest thing you can wear is a smile.