Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #151
    MVC Lid

    Reacties
    150
    25-05-2010

    up up up

  2. #152
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Fijn dat mijn trouwe fans (classygirl, funnygirl, amouna, KRULLENBOLLL, wasalaam, liefxmeisje, BJ-, 05042009, en nog een paar andere), me blijven uppen. Waar zou ik toch zijn zonder jullie.

    Mijn volgende stukje is coming
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  3. #153
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    21. Every girl needs a friend to make her smile again


    Lina

    Moeizaam staat Lina op en kijkt op haar Blackberry. Twee gemiste oproepen van Ramzi, en een sms’je. Sinds de dag dat ze hem haar nummer heeft gegeven, heeft hij Lina geen moment met rust gelaten. Haar berichten inbox staat vol, met zijn sms’jes!

    Heb je lekker geslapen? Wanneer ben je weer in Rotterdam?

    Lina drukt het sms’je weg. Ze heeft simpelweg geen zin om te reageren. In Lina’s telefonische agenda staat dat ze vandaag om half twee een afspraak heeft bij de kapper. Bah! Daar heeft ze nu net geen zin in. Normaal gesproken ging Lina naar een van de duurste kappers in Nederland. Terwijl een homoseksuele met haar haren aan de slag ging, werd er zelfs eten voorgeschoteld. Nu probeert Lina een andere kapper uit, een goedkopere die dichterbij is voor haar.
    Lina stapt haar bed uit en neemt eerst een douche en wast haar haren. Dan hoeft dat straks bij de kapper niet meer gedaan te worden. Vervolgens schiet ze in haar badjas en loopt naar de keuken om een kop hete thee voor zichzelf te maken. Even blijft ze geleund staan tegen het keukenblad. Het is zo stil in huis, geen gezeur van Safiya, geen gejengel van Nouheyla. Toch mist Lina deze stilte ergens wel. Ze mist de stem van haar moeder die onderaan de trap roept of ze wilt eten. Nu moet Lina zelf koken, en dat is niet haar favoriete bezigheid. Meestal blijft het bij een pizza of de afhaalchinees. Binnen no-time zal ze er wel tien kilo van zijn aangekomen.
    Lina loopt even naar het terras om een frisse neus te nemen. Ze wilt nog snel naar binnen schieten, maar het is al te laat. Ouassim is druk aan de slag met de halters, hij doet zijn uiterste best. Het lijkt zelfs alsof hij zich aan het uitsloven is.
    Ouassim’s ogen kruisen die van haar, en zo blijft ze een aantal secondes staan. Ze besluit niet te groeten, en gelijk weer terug naar binnen te gaan. Nu lijkt het net alsof ze bewust naar buiten is gegaan, in de hoop hem te zien! Snel loopt Lina naar de kamer waar haar kleding ligt. Nu ze verhuist is heeft ze nog een kamer extra, die kamer is bedoeld voor haar kleding die ze nu allemaal kwijt kan.
    Ze trekt een strak Chanel mantelpakje aan die haar een fortuin heeft gekost. Correctie: Ilias een fortuin heeft gekost. Ze trekt een bruinachtige doorzichtige panty er onderaan en haar hoge pumps van Elisabetta Franchi. Voor de finishing touch stift ze haar lippen roze, pakt ze haar bijpassende Chanel tasje, die ze laatst bij PC Hooftstraat gekocht heeft, en gooit daar haar nodige spulletjes in waar ze absoluut niet zonder kan.

    Lina staat voor haar nieuwe kapper. ‘Is dit het?’ denkt ze. Het is nog niet eens zo erg als ze gedacht had. Het ziet er stijlvol en modern uit. Als Lina binnenloopt wordt ze direct van allerlei kanten aangestaard. Dit is ondertussen een gewoonte geworden voor haar. Haar elegante vrouwelijke kledingstijl, in combinatie met haar bos blonde krullen en schattige gezichtje, maken de vrouwen ontzettend jaloers. Lina’s verschijning ontgaat niemand, nooit niet.
    Lina voelt zich niet goed op haar gemak. Er zitten voornamelijk Turkse of Marokkaanse meiden binnen, en ze smoezen en hebben hun blik op Lina gevestigd. Lina gooit haar haren over haar schouders heen en loop naar de balie waar een meisje met zwart kort haar, haar vriendelijk toelacht. ‘Ik heb om half twee een afspraak,’ zegt Lina. Het meisje met het zwarte korte haar zegt haar dat ze meteen mag meelopen. De zenuwen gieren door haar lichaam. Als het straks verpest is, zal ze zich niet meer buiten durven te vertonen.

    Als Lina de kleur in haar haren laat trekken, maakt ze zich grote zorgen over hoe het zal uitpakken. Stel je voor dat het geel wordt?
    ‘Wat wil je drinken?’ vraagt het meisje die haar net behandeld heeft.
    ‘Thee. Drie suiker alsjeblieft.’ Het meisje glimlacht en loopt dan naar achteren. Als het is verpest, zal Lina eerst haar geld terugeisen en vervolgens Souhaila op haar flikker geven. Zij heeft deze kapper namelijk aanbevolen.
    ‘Zeker een Marokkaanse,’ giechelt een meisjesstem, doelend op de drie suiker die Lina ‘besteld’ heeft. Lina draait haar hoofd een kwartslag en ziet nog geen twee meter van haar vandaan een Marokkaans meisje, met een modetijdschrift in haar handen. Ze wacht tot ze behandeld wordt.
    Haar grote bos zwarte krulletjes die tot haar onderrug reiken, vallen Lina direct op. Verder is ze erg getint, heeft ze kleine fonkelende oogjes, en een smal gezicht.
    ‘Kan je herkennen uit duizenden he,’ grapt Lina.
    ‘Je komt me erg bekend voor,’ zegt het meisje met de krulletjes uit het niets. ‘O, wacht eens even. Nu weet ik het weer. Jij woont achter me, in het appartementencomplex.’
    Voordat Lina antwoord kan geven, staat het meisje op en reikt haar hand uit. ‘Aangenaam, ik ben Amira.’ Het overvalt Lina allemaal een beetje. Drie vierde van de dames hierbinnen kijken Lina aan alsof ze haar doodwensen, maar dit meisje stelt zichzelf spontaan voor.
    ‘Lina. Aangenaam.’ Schudt Lina Amira de hand. Het onbekende meisje neemt een stoel naast die van Lina en gaat zitten.
    ‘Ik zag je laatst op je terras met een paar vriendinnen en vrienden. Volgens mij hielden jullie een feestje,’ legt Amira uit. ‘Vanuit mijn slaapkamerraam heb ik uitzicht op de achterkant van het appartement. Woon je er alleen?’
    ‘Euhm, ja, sinds kort,’ vertelt Lina.
    ‘Een Marokkaans meisje, helemaal op zichzelf,’ grinnikt Amira. ‘Hoe oud ben je?’
    ‘Twintig. Ik woonde voorheen in Rotterdam, maar wegens omstandigheden ben ik verhuisd.’
    Het meisje die Lina heeft behandeld, komt nu pas haar thee brengen. Met beide handen neemt Lina de mok dampende thee in haar handen en slurpt er wat aan.
    ‘Dat klinkt niet erg goed,’ leeft Amira mee. Lina knikt en peutert even aan haar acrylnagels en beseft zich dan dat ze die ook nog moet laten doen.
    ‘Verf je je haren blond?’ vraagt Amira verder.
    ‘Ja. Ik heb het nog een tintje lichter gemaakt aangezien het zomer wordt.’
    ‘Mijn zus heeft ook geblondeerd haar. Ik vind het prachtig. Mij zou het alleen niet staan.’
    ‘Je hebt prachtig haar, zwart staat je heel goed,’ bewonderd Lina. En zo gaan de twee totaal onbekende Amira en Lina verder alsof ze elkaar jaren kennen. Er valt een vriendschappelijke klik tussen de twee.
    Na een halfuurtje is Amira aan de beurt en vraagt ze naar Lina’s ping, om haar wat gezelschap te brengen in deze vreemde stad, waar ze vrijwel niemand kent. En ondanks dat Lina geen zin had in nieuwe vrienden, en al helemaal geen Marokkaanse, geeft ze toch haar ping.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  4. #154
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    Oepwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

    Jij & Ik
    0504O9!


  5. #155
    MVC Lid

    Reacties
    108
    22-01-2010

    oepaaaaaaaah xxx
    I see, I see, wat you not see..

  6. #156
    Hageneeesjé070!

    Reacties
    388
    17-12-2010

    Ah zoooo leuk verhaaal!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Oepaaa

    Nieuwe fan erbij

  7. #157
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dankjewel meid, en welkom


    Ik doe me best vandaag meerdere vervolgjes te schrijven.



    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #158
    MVC Lid

    Reacties
    150
    25-05-2010

    Up
    up
    up
    up



  9. #159
    MVC Lid

    Reacties
    2.386
    01-02-2009

    Het ben begonnen en ben heel enthousiast. Jij kan goed schrijven!! xxx Up
    Salaam Alikoum!!

  10. #160
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door GwoonM Bekijk reactie
    Het ben begonnen en ben heel enthousiast. Jij kan goed schrijven!! xxx Up
    Dankjewel meis, jouw verhaal is ook super!! Ga snel door!! x
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  11. #161
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    21.1 Every girl needs a friend to make her smile again


    Amira

    Een uur later stapt Amira de kapperszaak uit. Haar haren zijn maar liefst tien centimeter korter, korter dan ze had verwacht. Het meisje dat zich voorstelde als Lina, is al veel eerder vertrokken. Eerst herkende Amira haar niet, maar toen ze beter keek zag ze dat het het meisje van het balkon was.
    Toen Amira zich voorstelde, keek Lina haar een beetje verwilderd aan. Naderhand brandde ze helemaal los en vertelde over van alles en nog wat. Amira vraagt zich af waarom ze daar in haar eentje woont. Haar blik zei niet veel goeds. Misschien is ze wel weggelopen? Of uit huis geschopt?

    Een nieuwe vriendin komt Amira goed uit, zeker nu Kelly haar in de steek heeft gelaten. Ze verlangt naar een vriendin waartegen je alles kan vertellen, die je blind kunt vertrouwen en waarmee je om de domste dingen kan lachen, maar waar je ook mee kan huilen.
    Amira besluit aan het kleine cafeetje aan de overkant even wat te gaan drinken, ze wilt namelijk nog niet naar huis. Er zal toch niemand zijn. Ze loopt het cafeetje binnen en gaat zitten. Ze besteld een cappuccino en pakt vervolgens haar Blackberry om Hicham te bellen. Hij neemt direct op. ‘Poppetje!’
    ‘Hé lieverd. Hoe is het met je?’ vraagt Amira geïnteresseerd.
    ‘Prima!’ klinkt hij blij en enthousiast. ‘Ik ga zo douchen en trainen. En wat is mijn poppetje aan het doen?’
    Wat is hij lief tegen haar, denkt ze. ‘Met mij gaat het perfect. Vooral nu ik jou hoor. Ik ben alleen niet zo tevreden met mijn haren. Ik ben net naar de kapper geweest en er is zeker wel tien centimeter van af,’ treurt Amira.
    ‘Wat heb ik jou nou gezegd, je moet van dat mooie haar van je afblijven!’ Er klinkt een piep door het telefoongesprek als teken dat Hicham een wisselgesprek heeft. ‘Wacht even schatje, ik heb een wisselgesprek van mijn werk. Ik laat je even in de wacht staan oké?’
    ‘Oké,’ mompelt Amira teleurgesteld. Amira wordt in de wacht gezet. Maar niet lang, want na enkele seconde hoort ze zijn stem weer. ‘Hé schoonheid van me!’ zegt Hicham liefjes.
    ‘Hebben ze al opgehangen?’ vraagt Amira verdwaasd. Hoezo zet Hicham haar zomaar in de wacht? En waarom noemt hij haar schoonheid in plaats van poppetje?
    ‘Amira, ben jij dat?’ vraagt Hicham voorzichtig.
    ‘Euhm, ja?’
    ‘Sorry, wacht even.’ Het irritante piepgeluid volgt. Het geluid dat betekend dat ze in de wacht staat, dit keer voor langere tijd. Nu begint het kwartje te vallen en Amira hangt abrupt op. Verbouwereerd staart ze naar haar telefoon. Hicham dacht dat hij haar in de wacht had gezet en het andere gesprek aannam, maar er ging kennelijk iets mis waardoor hij haar weer aan de lijn kreeg.
    Het was zijn werk niet, tenzij hij zijn baas aanspreekt met schoonheid? Dus toch? Gaat Hicham dan toch vreemd? Er rolt een traan over Amira’s wang die ze snel wegveegt. Ze hoopt vanaf de grond van haar hart dat het het tegendeel is. Maar dat betwijfeld ze nu. Wie kan hij nou aanspreken met schoonheid? Het kan louter een vrouw zijn.
    Amira zit met haar handen in haar haren, als haar telefoon overgaat. Ze weet dat het Hicham is. Normaal gesproken mist ze geen een telefoontje van hem, maar nu laat ze hem overgaan. Schoonheid? Schoonheid? Heeft hij haar ooit schoonheid genoemd? Nee! Nooit! Hij noemt haar altijd poppetje.
    Haar telefoon gaat niet een keer, niet twee keer, maar drie keer over als Amira het zat is. ‘Wat moet je?’ roept ze uit pure frustratie.
    ‘Waarom hang je op?’
    ‘Hicham, ik denk dat je me beter even met rust kunt laten,’ zegt ze zacht, alsof ze het met tegenzin moet zeggen.
    ‘Waarom?’ vraagt Hicham gespeeld.
    ‘Je dacht me in de wacht te hebben gezet en de andere oproep te hebben aangenomen. Maar je kreeg mij weer aan de lijn terwijl je dacht dat het iemand anders was, niet waar?’ vraagt Amira achterdochtig.
    ‘Nee! Me werk belde, maar ze hingen weer op omdat ze hoorde dat ik in gesprek was. Daarna belde ze weer terug,’ brengt Hicham een slappe smoes na voren. ‘Vandaar gekkie. Niet zulke rare dingen zeggen.’
    ‘Weet je het zeker?’ vraagt Amira naïef, niet erg zeker van zijn uitleg.
    ‘Heel zeker. De enige schoonheid voor mij, ben jij! Dat weet je toch?’

    Als Amira hier later allemaal op terug kijkt, vraagt ze zich af hoe ze zo naïef kon zijn. Haar voorgevoel had het vanaf het begin al juist, maar enkel zij verschuldigde hem van iets. Ze had na zichzelf moeten luisteren, en na dit, moest het al helemaal overduidelijk zijn. Ergens gingen de alarmbellen wel rinkelen, maar ze deed alsof ze ze niet hoorde. Ze was te verliefd om het zich te beseffen, ze hield teveel van die jongen.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  12. #162
    MVC Lid

    Reacties
    128
    20-08-2010

    je doet het toppiee meid

    "Blije mensen zijn altijd mooi.... " Emest Keijzers


  13. #163
    pearls and diamonds

    Reacties
    62
    27-09-2010

    up up!!! stille lezeres meldt zich <3
    In iedere goede vrouw schuilt een bitch. Maar niet iedere bitch is een goede vrouw

  14. #164
    nultien.

    Reacties
    69
    10-08-2010

    uppppp!!!!!!!!!

    The prettiest thing you can wear is a smile.


  15. #165
    100% Berkaniiaa ♥

    Reacties
    100
    08-06-2010

    oeeeeewwwpppieeeee

    Meeerdere Gebruikerss!!