Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    Oewpaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Jij & Ik
    0504O9!


  2. #137
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    19. A lucky day


    Lina

    Lina is net klaar met werken en vind haar weg naar buiten. Telkens als ze hier loopt, is ze bang Salah nogmaals tegen te komen. Ze wilt hem nooit, maar dan ook nooit meer zien. Dat doet haar veel te veel pijn. Lina herinnert zich dat vandaag de nieuwe collectie van Jimmy Choo bij de Shoebaloo binnen is. Die moet ze zien, en hopelijk blijft dat ook bij zien. Met moeite negeert ze de etalages van de voorbijkomende winkels. Ze weet dat als ze eenmaal iets leuks ziet hangen, ze het moet hebben.
    Wanneer Lina over Kruiskade loopt, hoort ze een auto met een enorme vaart aankomen racen. Als ze de auto vlak achter zich hoort, klinkt het piepen van de banden. ‘Iwa zina!’ hoort ze. Voorzichtig kijkt Lina opzij en ze ziet drie jongens in de auto zitten waarvan degene die roept, half uit het raam hangt. De jongen kan zijn ogen niet van Lina’s welgevormde lichaam afhouden. Het kwijl druipt nog net niet langs zijn mondhoeken naar beneden. Lina steekt haar neus in de lucht en wilt zo snel mogelijk de Shoebaloo invluchten. Ze vind het afschuwelijk hoe de jongens van tegenwoordig een meisje versieren.
    ‘Ik praat tegen je!’ roept hij geërgerd. Als Lina nog niet reageert, verliest de jongen zijn geduld. ‘Ewa, rij maar door. Ze denkt dat ze Adriana Lima is of zo.’ Vervolgens rijdt de auto met dezelfde snelheid, als hij aankwam, door. Lina lacht voldaan, nu weet ze zeker dat ze nooit meer een man wilt in haar leven. Dit is enkel een bevestiging.

    Lina loopt de winkel in en loopt in een rechte lijn naar de Jimmy Choo’s. Ze merkt op dat ze direct het middelpunt van belangstelling is en alle ogen op haar gericht zijn. Al snel is ze dat helemaal vergeten, want ze krijgt een babyroze suède pump in het vizier. Ze weet gelijk dat ze die moet hebben. Van de week heeft ze een babyroze lentejas gekocht, die perfect bij de pumps combineert. ‘Mag ik deze in zevenendertig?’ vraagt Lina aan de verkoopster, die vriendelijk knikt en na achteren verdwijnt. Even later komt ze met maatje zevenendertig aangelopen en gaat Lina zitten om te passen.
    Als gegoten! ‘Deze wil ik graag,’ besluit Lina en ze trekt de pumps weer uit. De verkoopster neemt de pumps aan en loopt ermee naar de kassa.
    Nadat ze heeft afgerekend loopt ze verzonken in gedachtes, over wat ze nog meer bij haar nieuwe aanwinst kan aantrekken, de winkel uit. Plotseling botst ze vol op iemand, die net de winkel wilt binnengaan, terwijl Lina hem zojuist wilt verlaten. Lina valt bijna omver en wankelt op haar iets te hoge pumps. Het duurt even voordat ze haar evenwicht heeft gevonden en ziet dan tot haar grote schrik dat het Ouassim is, haar onderbuurman. ‘Kan je niet uitkijken?’ valt Lina bits uit. Ze neemt even de tijd Ouassim nauwkeurig in zich op te nemen. Hij ziet er nog knapper uit dan de vorige keer. Hij draagt een grijs blouseje waarvan het bovenste knoopje openstaat. Meestal vind Lina dat iets gay’s hebben, maar hij kan het hebben. ‘Sorry buurmeisje, gaat het?’ vraagt hij met een ingehouden lach.
    ‘Het gaat prima. Kijk de volgende keer alleen uit waar je loopt,’ antwoord ze koelbloedig.
    ‘Wat doe je hier? In Rotterdam?’
    ‘Ik werk hier en heb even wat schoenen gekocht, zoals je ziet.’ Ze houdt de tas met haar nieuwe aanwinst voor een seconde omhoog. ‘Maar ik ga er maar weer eens vandoor. Veel shopplezier.’
    ‘Wacht eens even, niet zo snel,’ blokkeert Ouassim haar weg. ‘Laten we ergens wat gaan drinken, om elkaar beter te leren kennen.’ Lina kan nog net een lach onderdrukken. Moet hij nou net het enige meisje, die hem zal afwijzen, hierom vragen? En trouwens, hij kan het toch zo goed vinden met Souhaila?
    ‘Daar heb ik geen behoefte aan,’ schudt Lina afkeurend haar hoofd.
    ‘Waarom niet?’ vraagt Ouassim quasi beledigd. ‘En waarom doe je zo vijandig? Het gaat toch niet om die vriendin van je he?’
    ‘Die vriendin van me heet gewoon Souhaila. Dat zou jij toch moeten weten?’
    ‘We hebben elkaar niet meer gesproken na die avond bij jouw thuis. Een drankje kan toch geen kwaad?’ dramt Ouassim door. ‘Kom op, ik ben geen wildvreemde van je.’
    ‘Dat ben je wel,’ corrigeert Lina. ‘Je bent mijn onderbuurman, maar verder ken ik je niet en wil ik je ook niet kennen. Dus wil je me er alsjeblieft nu doorlaten?’
    Haar arrogantie maakt een inbreuk op zijn zelfvertrouwen. Waarom doet ze zo? Heeft hij haar soms iets aangedaan? Is ze boos om het feit dat haar vriendin hem wel zag zitten?
    Lina duwt Ouassim opzij en beent langs hem weg zonder hem de gelegenheid te geven haar tegen te houden. Eerst die sukkels in de auto, en daarna Ouassim. Kan het allemaal nog erger?

    Dat het daadwerkelijk erger kan, weet Lina even later als ze bij haar ouderlijk huis aankomt om haar ouders een bezoekje te brengen. Een belofte die ze haar moeder heeft gedaan. Gelukkig zijn Safiya en Nouheyla er niet, maar dat Saloua en Ilias binnen zitten, wist Lina niet. Het liefst wilt Lina ze de rug toekeren en gelijk weer vertrekken. Lina heeft een aantal keer via een sms haar excuses aangeboden, de telefoon opnemen deden ze niet. Maar toch, blijven die twee boos op Lina. Lina had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar Saloua moet weten dat Lina echt spijt heeft van haar daad.
    ‘Ga zitten,’ maant moeder en ze duwt Lina in haar rug op de bank. Ilias en Saloua zitten aan de andere kant van de bank. De afstand is maar een anderhalve meter, maar het lijken er wel tien. Vernietigend kijken Ilias en zijn vrouw Lina aan terwijl moeder de glaasjes hete muntthee inschenkt en vervolgens weer de keuken induikt. Lina voelt zich alles behalve op haar gemak in het gezelschap van Ilias en zijn vrouw na hetgeen wat laatst gebeurd is.
    Er valt een doodse stilte en Saloua kijkt Lina aan alsof ze haar wilt opeten. Nu is Lina het zat, ze heeft het nu wel lang genoeg gepikt. ‘Ik kom hier voor mama ja, niet voor jullie. Dus kijk me niet zo aan. Ik heb mijn excuses aangeboden, meer kan ik niet doen.’
    Ilias balt zijn vuist die verstrengeld is in Saloua’s hand. Zijn woede is overduidelijk nog niet afgenomen. ‘Je hebt mijn vrouw geduwd! Ons kind was er bijna niet meer,’ barst hij uit.
    ‘Het was een ongeluk Ilias. Ongelukkig gebeuren. Iedereen maakt fouten, net als dat jij fouten maakt.’ Veelbetekenend werpt ze een blik op Saloua als teken dat zij zijn fout is. De grootste fout die hij ooit heeft kunnen maken en gemaakt heeft.
    ‘Zelfs dan moet je haar met geen een vinger aanraken. Je hebt geluk dat ik je niets heb aangedaan!’ Lina schrikt even van zijn woorden en kan nog net een huilbui onderdrukken. Ilias heeft nooit zo tegen haar gepraat, nooit! Hij heeft nooit gedreigd haar iets aan te doen en hij heeft het al helemaal nooit overwogen. Sterker nog, dit is de eerste keer in jaren dat ze ruzie hebben, buiten de meningsverschillen dan.
    Op Saloua’s gelaat verschijnt een geniepig lachje. Ze geniet er van dat Ilias zo tegen haar uitvalt. Ze vind het heerlijk! In gedachtes, grijpt Lina haar bij de haren en sleurt haar over het tapijt heen naar de voordeur, waar ze haar buiten schopt. Ze wilt niets liever dan dat. Lina is machteloos, dit helpt toch niets. Saloua heeft hem aan haar kant staan en Lina kan er niets aan doen. ‘Val toch dood! Jullie allebei!’ sist ze tussen haar tanden door. Zonder er ook nog maar een woord aan vuil te maken, verlaat ze de huiskamer en kust haar moeder in de keuken gedag. Haar moeder die niets af weet van de ruzie van net. ‘Ga je nu al? Je bent er vijf minuten?’ vraagt haar moeder niet begrijpend en zwaar teleurgesteld. ‘Ik moet nog helemaal naar Den- Haag mama, en ik moet nog boodschappen doen.’ Lina slikt even bij het zien van haar moeders droevige blik. Het doet haar wat, maar ze wilt hier nu meteen weg. Weg van Ilias en zijn afgunstige vrouw.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  3. #138
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    oef upppppppppppp echt een shitaan vrouw

    Jij & Ik
    0504O9!


  4. #139
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Ik haat haar ook
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  5. #140
    MVC Lid

    Reacties
    108
    22-01-2010

    oepahhhh xx
    I see, I see, wat you not see..

  6. #141
    LilChakir (L)

    Reacties
    15.960
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ik haat haar ook


    Zwaaaaaaaar up!
    Alhamdoulillah - Sabri my boy, 16-07-2016.

    Sabr is de sleutel - Liefs Vrouwzijnde

    (snap:Nima Tammant)

  7. #142
    2 gebruiksters.

    Reacties
    14
    01-12-2009

    Ik doe dat wijf nog eens wat!!
    uppppp
    I've got beauty,I got class,I got style and I've got ass.
    I even put money on my bank-account,dont have to ask no one to help me out.

  8. #143
    nultien.

    Reacties
    69
    10-08-2010

    yeh heks.. ga dooor!

    The prettiest thing you can wear is a smile.


  9. #144
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Het vervolg is onderweg schatjes
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  10. #145
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    20. Het begin van het einde


    Lina

    Souhaila en Lina brengen hun zaterdagavond door in een shishalounge. De meeste meiden die hier ronddartelen, zijn uit op mannelijke aandacht. Souhaila is een van hen. Lina is hier puur om er even uit te zijn met haar vriendinnen. Sinds ze alleen woont, voelt ze zich erg eenzaam. Vooral in de avond of als ze ’s avonds alleen in bed ligt. Dan staart ze naar de sterrenhemel, die ze vanuit haar bed kan zien, en honderden gedachtes spoken dan door haar hoofd. Meestal denkt ze aan Salah, maar ze denkt ook aan het gemis van haar ouders, de band met haar zussen die niets voorstelt, en de ruzie met Ilias.
    ‘Kijk dan! Wat een lekkertje,’ port Souhaila Lina iets te hard in haar zij.
    ‘Auw!’ piept Lina en ze wrijft over de pijnlijke plek. Souhaila heeft een groep jongens die binnenkomen in het vizier en ze kan haar ogen er niet vanaf houden. ‘Die middelste is lekker!’
    Soms irriteert Lina zich aan Souhaila’s ‘jongensverslaving’. Ze heeft iedere week wel een andere date. Soms komt er een relatie uit.
    Eigenlijk kan Lina het geen relatie noemen. Tenzij je een relatie van twee weken serieus kan nemen.
    Lina heeft haar zo vaak uitgelegd dat ze zich niet zo snel moet geven. Ze mag best iets meer ‘hard to get’ zijn. Maar Souhaila blijft koppig. Het is een mooi meisje, maar ze komt over als makkelijk, en daar nemen de mannen gebruik van.

    Souhaila gooit haar charmes in de strijd en zoekt oogcontact met de middelste jongen. Met een sierlijke beweging gooit ze haar ene been over het andere waardoor haar jurkje ietsjes naar boven schuift en haar been nu goed zichtbaar is. Lina weet hoe dit gaat. Al snel wint Souhaila zijn aandacht, en vervolgens komen ze erbij zitten en valt minimaal een vriend Lina lastig in de hoop iets bij haar te bereiken. Maar Lina is niet van plan er op in te gaan, al is hij Brad Pitt.
    De jongen, die Souhaila op het oog heeft, ziet Souhaila nu ook zitten. Souhaila knipoogt op haar verleidelijkst naar hem en hij grijnst van oor tot oor. ‘Doe normaal!’ sist Lina die Souhaila op haar bovenbeen stompt.
    ‘Auw!’ doet Souhaila. ‘Waarom ben je toch zo saai Lina. Je mag heus wel wat meer lol maken. Jij zou elke jongen hier binnen kunnen krijgen, maar nee, je blijft je gedragen als een getrouwde vrouw!’
    ‘Om lol te maken heb je geen mannen nodig. We hebben elkaar toch?’ prevelt Lina.
    Souhaila draait met haar ogen en giet haar Redbull in een teug leeg. ‘O, ik moet je nog wat vertellen. Ik heb een date gehad met Ouassim!’
    ‘Wat! Ouassim mijn buurman?’ roept Lina geschrokken uit.
    ‘Ja die!’ glundert Souhaila. ‘Van de week. We hebben wat gegeten en zijn naar de bios gegaan. Hij heeft me net nog ge-sms’t. Zien?’ Zonder dat Lina kan reageren, tovert Souhaila haar Blackberry al uit haar tas en wilt Lina het sms’je laten zien. Lina maakt een wegwerp gebaar, dit hoeft ze niet te zien. Ze herinnert zich eraan dat Ouassim die keer bij de Shoebaloo, toen ze bijna tegen hem opbotste, heeft gelogen. Lina irriteert zich eraan, dat het haar wat doet, maar waarom weet ze niet. Is ze soms jaloers?
    ‘Waar blijft Samia eigenlijk?’ vraagt Souhaila en ze kijkt op haar horloge.
    ‘Ze is te laat, net zoals altijd,’ merkt Lina fijntjes op.

    Samia

    Na het douche kleed Samia zich gauw om. Ze heeft een afspraak met haar vriendinnen, maar door het afspraakje met Fouad, is alles een beetje uitgelopen. Samia staart naar zichzelf in de spiegel, naar het gouden kettinkje, die ze van hem heeft gehad. Wat is ze er blij mee. Dat hij haar dit heeft gegeven betekend zoveel voor haar, juist omdat het voor hem ook veel betekend. Samia draagt de ketting altijd, in het geheim van haar ouders. Enkel Loubna weet er vanaf.
    Samia stijlt nog een keer over haar haren en slaat dan haar tas om haar schouder heen. Net wanneer Samia bij de voordeur staat, hoort ze Sabriye in de keuken iets tegen haar moeder zeggen. Samia hoort het niet goed, maar net goed genoeg om te verstaan wat ze zegt. ‘Je dochter gaat weer naar haar vriendjes, kijk maar hoe ze zich erbij kleed. Je gaat je rot schrikken.’ Samia stormt de keuken binnen.
    ‘Dit heb ik al met mama besproken! Ik ga gewoon logeren bij Souhaila. Ik maak in ieder geval nog wel plezier in mijn leven, dat kan je van jou niet zeggen! Daarom heb je ook geen vriendinnen!’ bijt ze Sabriye toe die verschrikt blijft staan. Ze had niet verwacht dat Samia het had gehoord.
    Samia draait zich direct weer toe en verlaat de flat.

    Even later komt Samia natgeregend de shishalounge, waar ze met haar vriendinnen heeft afgesproken, binnen. Haar gezicht staat op onweer en zwijgend gooit ze haar tas naast Souhaila en ploft vervolgens neer. ‘Wat is er?’ vraagt Lina bezorgd.
    ‘Ten eerste, het regent! Ik had mijn haren eigenlijk gestijld, maar zie je nu wat er van gekomen is? Het is een disaster,’ gooit Samia er dramatisch uit terwijl ze naar haar eigen natte haar wijst.
    ‘Ten tweede..’
    ‘Laat me raden, Sabriye?’ valt Souhaila haar in de reden.’
    ‘Ik haat dat kreng!’
    ‘Wat is er gebeurd?’
    ‘Ik haat haar, ik haat haar echt!’ negeert Samia de vraag en met haar armen over elkaar geslagen, zit ze voor zich uit te staren.

    ‘Kijk eens wie we daar hebben,’ botst Souhaila Lina even later aan. Lina weet direct waar Souhaila het over heeft. Het is Ramzi. Ramzi die jaren geleden een vriend van haar was. Hij is geen haar veranderd in vergelijking met vroeger. Hij is nog steeds even breed, en hij heeft nog steeds diezelfde angstaanjagende uitstraling.
    Hij heeft de meiden nog niet gezien en loopt naar een groepje jongens die hij even snel begroet.
    ‘Hopelijk ziet hij me niet,’ denkt Lina hardop. Maar het is al te laat, hij heeft haar al opgemerkt en komt direct naar hun toe. ‘Lina? Ben jij dat?’ vraagt hij en hij kijkt haar aan alsof hij een spook ziet.
    ‘Yes it’s me.’ Ze lacht als een boer met kiespijn en onuitgenodigd neemt Ramzi plaats. Verwonderd kijkt hij haar aan. Na al die jaren ziet hij haar eindelijk weer.
    ‘Waarom heb je me niet gebeld?’ vraagt Ramzi zich af.
    ‘Gebeld?’ vraagt Lina verward.
    ‘Ja. Samia zou je me nummer geven.’ Lina en Ramzi kijken tegelijkertijd Samia vragend aan. Samia krabt even aan haar hoofd. ‘Sorry, ik ben het echt helemaal vergeten.’
    Lina snapt er nu echt helemaal niks meer van. Voordat Lina erna kan vragen, legt Ramzi het gehele verhaal uit. Over die keer dat ze elkaar tegenkwamen in de stad en dat Samia had beloofd het nummer te geven. Ramzi weet zeker dat Samia het bewust gedaan heeft. Het jaloerse secreet! Ze kan het zeker niet hebben dat hij Lina’s nummer vroeg, in plaats van die van haar.
    ‘Maar ja, hoe gaat het met je?’ Dat is een eeuwigheid geleden,’ zegt Ramzi, en hij woelt wat door Lina’s krullen. Een gewoonte die Ramzi na al die jaren niet is afgeleerd.
    ‘Het gaat prima,’ verteld Lina, niet helemaal eerlijk. ‘En met jou?’
    Ramzi verteld honderduit over de discotheek die hij in België runt met zijn oudste broer, over Tino, en over zijn jongste broertje Fadel. Lina kon altijd goed overweg met Fadel. Hij is de zachtste van de broers en heeft veel humor. De grootste problemen heeft ze altijd met Tino gehad. De zelfingenomen klootzak.
    Nadat ze het over ditjes en datjes hebben gehad, besluiten de meiden naar huis te gaan. Ramzi trekt Lina aan haar pols. ‘Je denkt toch niet dat ik je nog een keer laat gaan he? Geef me je nummer, dan spreken we snel weer af.’
    Lina lacht schamper en geeft dan haar nummer. Ilias heeft Lina verboden ooit nog met Ramzi om te gaan, waarschijnlijk dacht hij dat er meer achter de vriendschap verschool, maar dat kan Lina na de ruzie met hem gestolen worden. Ze is oud en wijs genoeg om haar eigen keuzes en beslissingen te nemen. Ze is niet meer het kleine meisje die ze eerst was.

    Een nummer lijkt onschuldig. Maar Lina weet niet wat dit voor Ramzi betekend. Zij kent zijn heimelijke gevoelens voor haar niet. Zij weet niet wat hij al die jaren voor haar gevoeld heeft.
    Dit ene nummertje, opent een deur naar heel veel drama, pijn en verdriet. Dit ene nummertje zal veel invloed krijgen op haar leven. Als Lina dat ooit geweten had, zou ze haar nummer nooit hebben gegeven en hebben geluistert naar de wijze woorden van haar broer.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  11. #146
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Straks meer!!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  12. #147
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    Pppppppppppppppppp

    Jij & Ik
    0504O9!


  13. #148
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    heftig...


  14. #149
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door wasalaam Bekijk reactie
    heftig...

    HAHA, very heavy
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  15. #150
    2 gebruiksters.

    Reacties
    14
    01-12-2009

    spannenddd
    up
    I've got beauty,I got class,I got style and I've got ass.
    I even put money on my bank-account,dont have to ask no one to help me out.