Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #5221
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LadyNadoor.. Bekijk reactie
    Haha, I know. Nah just kidding

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  2. #5222
    Foolish.

    Reacties
    13.619
    14-09-2010

    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah omg spannend!
    M Till death do us part.

  3. #5223
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door RARE_MEISJES Bekijk reactie
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah omg spannend!
    Vol verwaaaaaaachting klopt ons hart

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  4. #5224
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    75. Een man van zijn woord


    Samia

    Samia houdt zich nu al weken verscholen binnenshuis. Ze vertikt het om na buiten te gaan. Gevoelsmatig lijkt het alsof Fouad rond het huis heen hangt en haar zal opmerken zodra ze naar buiten gaat.
    Samia is nog steeds doodsbang voor Fouad. Vooral zijn laatste belofte –dat hij zwoor haar te vermoorden als hij haar te pakken kreeg- bezorgd Samia nog steeds de kriebels.
    Normaal gesproken had Samia zo’n bewering niet al te serieus genomen, maar op de een of andere manier heeft Samia het idee dat Fouad haar iets akeligs zal aandoen. Samia heeft er iedere nacht nachtmerries over. Ze droomt de vreselijkste dingen en wordt soms gillend wakker, badend in het zweet. De dromen lijken soms zo echt, dat het lijkt alsof hij echt bij haar geweest is.

    Sinds de dag dat Samia de hijab heeft uitgeprobeerd, heeft Samia besloten hem voor definitief te dragen. Ze draagt hem nu voornamelijk thuis, aangezien Samia geen stap buiten de deur durft te zetten. Sabriye vond dit onnodig, maar Samia hield stug vol aangezien ze nog steeds samen met een niet al te bekende man in huis woont. Ergens voelt Samia zich hier ook veilig bij, ze wilt dat geen enkele man haar meer aantrekkelijk vindt.
    Voor Samia is de hijab nu veel meer dan zomaar een doekje. Ze voelt zich er goed bij. Door Sabriye is Samia zich in het geloof gaan verdiepen. Samia doodt haar tijd grotendeels met het lezen van islamitische boeken waardoor ze kennis opdoet. Het lijkt alsof Samia zich nu pas begint te beseffen hoe mooi de islam eigenlijk is.

    Vandaag ontstond er chaos in huis. Samia had al een tijd het gevoel dat deze dag zou aanbreken. Haar ouders zullen langskomen, maar aangezien haar vader en Fouad twee handen op een buik zijn, mag hij er niet achterkomen dat Samia hier verblijft.
    Sabriye stapt de slaapkamer binnen en Samia legt haar boek weg. ‘Ze kunnen ieder moment aan de deur staan. Ik zal proberen wat eten voor je naar boven te smokkelen. Maak vooral niet te veel geluid Sam. Als je iets nodig hebt, stuur je me maar een sms’je.’
    Bedankt Sabriye,’ zegt Samia dankbaar. Sabriye glimlacht. Ze heeft de kamer nog niet verlaten, of de deurbel klinkt schel doorheen het huis.
    ‘Daar zullen ze zijn. Ik ga maar gauw,’ drukt Sabriye vluchtig een kus op Samia’s wang. ‘En vergeet niet dat ik ontzettend trots op je ben.’
    Als Sabriye de kamer verlaten heeft, denkt Samia terug aan deze woorden. Ook zij is trots op zichzelf. Trots op de persoon die ze in zo’n korte tijd geworden is. Trots op het feit dat ze in zo’n korte tijd zo drastisch veranderd is. Vroeger zou Samia liever van negen hoog springen dan dat ze een hoofddoek zou gaan dragen. Ze wist hoe ze moest bidden, maar vond dat ze wel iets beters te doen had dan dat.
    Een verdieping lager hoort Samia allerlei gestommel. Ze hoort hoe haar vader zijn voeten afveegt aan de deurmat en zijn dochter en schoonzoon begroet. Samia hoort de stem van haar zusje en haar moeder, en een steek gaat door haar hart. Ze zou ze zo graag even willen vasthouden.
    Dan is het een tijdje stil. Af en toe hoort ze haar moeder praten of haar zusje lachen. Samia doet wat Sabriye haar gezegd heeft. Ze houdt zich boven stil.
    Een halfuur later hoort Samia hoe er beneden wat stemmen verheft worden. Het is de stem van haar vader, alsof Samia iets anders verwacht had. Ze hoort vage stemmen, maar ze hoort niet waar ze het precies over hebben. Waar zouden ze het over hebben? Samia weet bijna honderd procent zeker dat het over haar gaat. Anders zou haar vader nooit zo’n toon aanslaan tegen Sabriye.
    Ze hoort hoe de wanhopige stem van Sabriye haar vader tot bedaren probeert te brengen, maar dit lijkt haar vader alsmaar bozer te maken.
    Haar nieuwsgierigheid maakt de overhand, en Samia sluipt op haar tenen naar de overloop, waar ze het gesprek probeert op te vangen. ‘Die h*oer is gewoon gevlucht van haar man. Hoe durft ze! Als ik haar vind, ben ik nog lang niet met haar klaar. Ze verdiend een man als Fouad niet, hij is veel te goed voor haar. Hij bood haar onderdak, eten, en is een goede echtgenoot. Ik schaam me rot dat zo’n goede man mijn dochter moest huwen. Samia is het nieuwe gespreksonderwerp in de buurt. Iedereen praat over haar, en twijfel er maar niet aan dat het negatief is. Ze is een schande! Altijd al geweest!’ ratelt haar vader aan een stuk door. ‘En waarom heb ik het idee dat jij iets weet Sabriye? Waarom verzwijg je dingen voor me? Waarom durf je me niet aan te kijken als ik tegen je praat?’
    ‘Hoe vaak moet ik het nog zeggen. Ik weet niet waar Samia is. Niemand weet dat,’ hoort Samia Sabriye piepen, waarna haar vader hoorbaar met zijn vuist op de tafel slaat. ‘Lieg niet tegen mij! Ze kan niet zomaar weg zijn. Jullie verzwijgen iets voor me. Ik moet verdomme weten waar mijn dochter is! Als ik erachter kom dat jij mij voor de gek houdt Sabriye, ben je mijn dochter niet meer. Ik wil je gezicht dan nooit meer zien! Ik ga! Maar denk maar niet dat ik het hierbij laat zitten,’ rond vader het gesprek af. Even later hoort ze haar ouders en Loubna weer vertrekken. Samia trekt zich terug in haar kamertje en duikt onder de dekens alsof die haar beschermen kan. Haar vader is niet dom, hij kijkt dwars door Sabriye, die absoluut niet kan liegen, heen. Als vader zijn verdenking aan Fouad verteld, zal Fouad er alles aan doen alles uit Sabriye te trekken. Al moet hij daarbij gaan chanteren. Iets waar Fouad erg goed in zal zijn. Hij zal hoe dan ook zijn zin krijgen. Samia moet er niet aandenken dat Fouad haar zus iets aandoet, alleen maar omdat ze zo verdomd behulpzaam geweest is. En nu? Dat is de vraag die nu door haar hoofd heen spookt. Samia kan geen kant op. Maar een ding is zeker, ze moet hier weg, en wel voordat ze erachter komen dat Samia zich hier verschuilt. En dat zal ongetwijfeld tot grote gevolgen leiden.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  5. #5225
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Lifeless, kom op en geef ons het langverwachte vervolgje!!

  6. #5226
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Kort maar krachtig dames. Ik laat het hierbij zitten. Ik voel me namelijk helemaal niet goed. Sorry als het een beetje afgeraffeld overkomt, maar dit zal worden vervolgd. Ik hoop dat het jullie is bevallen. Dikke kus X
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  7. #5227
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Wie van jullie draagt hier trouwens allemaal een hoofddoek?
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #5228
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Omg zo spannend !

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  9. #5229
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door barboera_2ncia Bekijk reactie
    I Love You
    I love you two!! And you can't say that you love my more because I love you the most!!

  10. #5230
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Kort maar krachtig dames. Ik laat het hierbij zitten. Ik voel me namelijk helemaal niet goed. Sorry als het een beetje afgeraffeld overkomt, maar dit zal worden vervolgd. Ik hoop dat het jullie is bevallen. Dikke kus X
    Super vervolgje wollah, ik ben nu echt benieuwd hoe het verder zal gaan! Allahie shafiek schat!! Het is echt geweldig!!
    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Wie van jullie draagt hier trouwens allemaal een hoofddoek?
    IKKE!!!

  11. #5231
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LadyNadoor.. Bekijk reactie
    Super vervolgje wollah, ik ben nu echt benieuwd hoe het verder zal gaan! Allahie shafiek schat!! Het is echt geweldig!!

    IKKE!!!
    Ik heb echt zo'n beeld bij jou gekregen hoe je er uit ziet maar ik weet nu al dat het 100 procent niet klopt

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  12. #5232
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie
    Ik heb echt zo'n beeld bij jou gekregen hoe je er uit ziet maar ik weet nu al dat het 100 procent niet klopt
    Hahahha vertel dan maar!! Ik ben benieuwd!!

  13. #5233
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LadyNadoor.. Bekijk reactie
    Hahahha vertel dan maar!! Ik ben benieuwd!!
    Ik denk nu telkens dat je een beetje op die vriendin van de broer van dinges lijkt *je weet wel wie ik bedoel * maar dan toch iets knapper maar toch wel op haar lijkt

    hahaha lekker duidelijk maar niet heus

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  14. #5234
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie
    Ik denk nu telkens dat je een beetje op die vriendin van de broer van dinges lijkt *je weet wel wie ik bedoel * maar dan toch iets knapper maar toch wel op haar lijkt

    hahaha lekker duidelijk maar niet heus
    Hahaha, Omgggshh dat je me vergelijkt met haaarrr!!!
    Ik hoop dan wel dat dat positief is en mijn innerlijk niet op dat van haar lijkt

  15. #5235
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LadyNadoor.. Bekijk reactie
    Hahaha, Omgggshh dat je me vergelijkt met haaarrr!!!
    Ik hoop dan wel dat dat positief is en mijn innerlijk niet op dat van haar lijkt
    Hahahaha ik ken haar niet persoonlijk alleen weet ik dat ze nogal vaak vreemdging/gaat ik mocht haar niet toevoegen op facebook want hij wil haar niet kennen dus ik mag haar ook niet kennen

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe