Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #3931
    2 gebruikers

    Reacties
    17
    10-04-2011

    Oepss!!

  2. #3932
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mooo

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  3. #3933
    MVC Lid

    Reacties
    1.970
    06-02-2011

    Tinooo
    Nerd

  4. #3934
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door barboera_2ncia Bekijk reactie
    Tinooo
    Moooooooooooo

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  5. #3935
    MVC Lid

    Reacties
    269
    08-03-2011

    `Waaauww' Ik was een paar dagen wegg en zoveel vervolgjes erbij

    GEWELDIGG !
    kben sprakeloos ...

    Ik ben zo verliefdd op Mo, hij is perfect

    Allah y rahmak lieve opa


  6. #3936
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Up.

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  7. #3937
    MVC Lid

    Reacties
    1.970
    06-02-2011

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie
    Moooooooooooo
    Tinoooooooooooo!



    Nerd

  8. #3938
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door barboera_2ncia Bekijk reactie
    Tinoooooooooooo!




    Mooooooooooooo Hopelijk gaat het vervolg over Mo

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  9. #3939
    MVC Lid

    Reacties
    259
    20-06-2011

    uuuuuuuuppppppppppppppp
    Don't tell me that sky is the limit when there are footprints on the moon.

  10. #3940
    MVC Lid

    Reacties
    269
    08-03-2011

    @lifeless wanneer krijgen we ons vervolgje

    Allah y rahmak lieve opa


  11. #3941
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Hebben jullie die nieuwe twilight film al gezien ?

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  12. #3942
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    69. Haar geheim


    Samia

    ‘Heb je nog wat geld nodig?’ vraagt Fouad lieflijk.
    Samia glimlacht en schudt haar hoofd. ‘Ik ga alleen maar naar mijn ouders Fou.’
    ‘Neem toch maar wat.’ Fouad duwt een stapeltje bankbiljetten in Samia’s handen en drukt een kus op haar voorhoofd. ‘Voor het geval dat.’
    Samia had tot de volgende dag vast gezeten in de kamer. Fouad had in tranen de volgende dag de deur geopend. Hij ging op zijn knieën en jankte als een klein kind. Hij smeekte haar hem te vergeven, en zei dat hij vreselijke spijt had. Samia zag het in zijn ogen, en vergaf hem, iets wat ze soms te snel doet. Fouad moest Samia beloven dat het niet nogmaals zou gebeuren, en hij zwoor dat als het nogmaals zou gebeuren, zijn moeder een h*oer was.
    Alles was koek en ei tussen de twee, en Fouad deed zijn uiterste best voor Samia. Ze hoefde niet te poetsen, geen wasjes te draaien en niet te koken. Daarbij kwam hij ook nog eens iedere dag thuis met cadeautjes. Dit was de ideale echtgenoot voor Samia, dit was de oude Fouad.

    Vandaag zou Samia weer voor het eerst haar ouders bezoeken. Haar moeder en Loubna hadden een aantal keer willen langskomen, maar dat mocht niet van Fouad. Daarom zou Samia vandaag zelf gaan. Fouad zou haar naar Rotterdam brengen. Haar geboortestad, de stad waar ze geboren en getogen is.
    ‘Je blijft toch wel gewoon thuis he? Ik wil niet dat je op straat gaat hangen,’ vraagt Fouad retorisch. Hij weet dondersgoed dat Samia niet op straat of in de stad gaat hangen, hij wilt gewoon een bevestiging. ‘Je zusje is ongehuwd en houd van zwarte l*ullen. Ik wil niet dat je teveel met haar gaat optrekken ondanks dat het je zusje is.’
    Samia heeft direct spijt dat ze hetgeen over Loubna aan Fouad verteld heeft, hij gaat het nu namelijk tegen haar gebruiken. En dat is niet wat ze wilt. Haar zusje is haar alles, en ze mist haar vreselijk. ‘Ik ga niet op straat hangen,’ gromt Samia binnensmonds.
    ‘Gelukkig maar.’ Fouad wilt een kus op haar wang drukken, maar Samia wend haar hoofd. ‘Trouwens, ik vind dat het nu echt tijd is voor kinderen. Een paar van die kleine engeltjes, lijkt je dat dan niets? We zijn al twee maanden getrouwd. We hebben er genoeg ruimte voor, het huis is nu zo leeg, vind je niet?’
    ‘Een paar?’ mijmert Samia. Ze heeft wel eens op haar nichtjes en neefjes gepast. Na drie uur werd ze er al helemaal krankjorum van. Laat staan een fulltime moeder zijn, en daarnaast ook nog eens een huisvrouw. Samia ziet haar schooldroom al aan haar voorbij vliegen.
    ‘Een paar ja. Je denkt toch niet dat ik maar een kind wil? Dan kan je er net zo goed geen nemen. Ik wil minimaal drie zoons en een dochter,’ tuurt Fouad strak voor zich uit.
    ‘InshaAllah Fouad,’ zucht Samia.

    Samia knuffelt haar moeder en Loubna stevig. Ze wilt ze niet meer loslaten, zo erg heeft ze ze gemist. Haar vader geeft ze maar een klein knikje voor wat een groet moet voorstellen. Ze zal deze man nooit vergeven voor wat hij haar, haar moeder en Loubna heeft aangedaan.
    ‘Waar is Fouad? Waarom kwam hij niet even binnen?’ vraagt moeder ietwat teleurgesteld. Fouad had geen zin om mee naar binnen te gaan, maar dat verteld Samia niet.
    ‘Hij had wat dingen te doen yemma,’ verzint Samia ter plekke.
    ‘Maar hij had toch even kunnen groeten?’ gaat moeder verder.
    ‘Hij had erge haast, inshaAllah de volgende keer.’
    Ze nemen allen plaats in de huiskamer, en natuurlijk worden er direct duizenden vragen op Samia afgevuurd over haar huwelijk. Samia besluit de schijn hoog te houden, vooral in het samenzijn van haar vader. Ze verteld dat het super goed gaat, dat dit haar droomhuwelijk is, en dat ze het niet mooier had voorgesteld. Ze verteld dat ze zich geen betere echtgenoot kan wensen dan Fouad en dat ze niet kan wachten op gezinsuitbreiding. Eventjes slaat haar stem over, iets wat gebeurd als ze liegt. Loubna kijkt haar onderzoekend aan. Ze kijkt dwars door Samia heen. Loubna kent Samia door en door, en ze weet wanneer ze liegt. Dit is overduidelijk een grote leugen.
    Moeder is blij dit goede nieuws te horen en vader mompelt even iets onhoorbaars. Al was ze niet gelukkig, kon het hem ook niet schelen. Zolang ze maar niet zou scheiden, want gescheiden vrouwen zijn een nog grotere schande.
    ‘Kom je me helpen met het eten?’ vraagt moeder even later aan Samia.
    ‘Ik en Sam gaan naar de friettent. We hebben veel bij te praten,’ antwoord Loubna in Samia’s plaats, en ze kijkt Samia met een veelbetekenende blik vluchtig aan.

    ‘Waarom heb je mij niets verteld over jou en Fouad?’ vraagt Loubna met een strenge ondertoon.
    ‘Wat moet er zijn dan?’ doet Samia alsof haar neus bloed, en ze schopt tegen een steentje aan die een aantal meter verder tot stilstand komt.
    ‘Er is iets niet goed. Ik ken je Sam, waarom lieg je erover? Ben je bang voor wewa? Is dat het?’
    Samia schudt kordaat haar hoofd. ‘Ik ben nergens bang voor. Ik ben gewoon wat moe. Wil je er nu over ophouden?’
    ‘Wat jij wil.’ Loubna rolt met haar ogen. Ze betreden de friettent en bestellen beide een frietje speciaal die ze even later hongerig opslokken. Op het nippertje, bedenkt Samia. Samia wilt met niemand over Fouad praten. Ze wilt niemand vertellen dat hij haar als een sloof behandeld en zelfs opsluit. Het gaat sinds een paar dagen weer wat beter, maar de gebeurtenissen vergeten doet Samia niet. En misschien is Samia stiekem wel bang dat Loubna iets aan moeder verteld, die alles weer aan vader verteld.

    Samia heeft met het geld van Fouad een treinkaartje terug naar Arnhem gekocht. De rest heeft ze aan moeder gegeven. Die moest beloven dat ze het geld aan haar en Loubna zou besteden. Samia weet dat ze het thuis niet al te breed hebben zitten. Haar vader heeft een uitkering, en daar leven ze van. Ze hebben nog net genoeg geld om boodschappen te doen. Loubna heeft een bijbaantje, maar ook daar verdiend ze niet al te veel.
    Samia zoekt een lege coupé, en neemt plaats. Ze wilt even alleen zijn. Gek genoeg zit ze er enorm tegen op om terug te gaan naar huize Fouad. Als ze is gearriveerd in Arnhem, neemt ze een rechtstreekse bus naar huis.
    Wanneer ze haar straat in loopt, ziet ze dat Fouad thuis is. Raar, vind Samia het. Waarom heeft hij haar niet eens even gebeld om haar op te halen? Niet dat Samia het erg vond met de trein terug te gaan, maar dit is ze niet van hem gewend.
    Samia steekt de huissleutel in het sleutelgat en duwt de deur open. Het is stil in huis, het enige wat die stilte verbreekt is de tv in de huiskamer. ‘Fouad?’ roept Samia doorheen het huis. Geen gehoor. Als Samia de huiskamer betreedt ziet ze Fouad onderuit gezakt voor de buis zitten. Ze ziet zijn gezicht niet, hij zit met zijn rug naar haar toe. ‘Fouad?’ herhaalt Samia nu iets harder. Wederom geen antwoord. Samia versnelt haar stappen en loopt naar hem toe.
    Uit reflex slaat Samia haar handen voor haar mond. Dit kan niet waar zijn.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  13. #3943
    MVC Lid

    Reacties
    342
    23-03-2011

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    -Oooeeeppp!x'

    ' Kijk naar links, >> >>


    Dit is rechts eh zbell


  14. #3944
    MVC Lid

    Reacties
    342
    23-03-2011

    W-A-U-W-I-E
    SNEELL!! shem , waarom stopp je daarr!!
    ' Kijk naar links, >> >>


    Dit is rechts eh zbell


  15. #3945
    Brabant.

    Reacties
    4.449
    24-01-2010

    Spannennddd! More!
    'Life isn't about finding yourself, life is about creating yourself.