Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #2791
    MVC Lid

    Reacties
    514
    04-02-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie

    Inderdaad sommige mannen zijn echt sneaky en achterbaks Maar ben echt benieuwd hoe het gaat aflopen tussen Samia en Fouad

    Hoop niet dat er iets ernstigs met Samia gaat gebeuren
    Ja, precies! Laatste tijd kan je letterlijk niemand meer vertrouwen joh! Ja, me too! Ik hoop het niet
    Sometimes we must get hurt in order to grow; we must fail in order to know. Sometimes our vision only clears after our eyes are washed away with tears.

  2. #2792
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door fedd Bekijk reactie
    [COLOR=""]
    Ja, precies! Laatste tijd kan je letterlijk niemand meer vertrouwen joh! Ja, me too! Ik hoop het niet wow
    [/COLOR]

    Ja, misschien zo'n zwaar gelovige man die veel tijd in de moskee doorbrengt Maar misschien kan je zelfs daar niet meer vanuit gaan dat het een goede man is die zijn vrouw goed behandeld

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  3. #2793
    MVC Lid

    Reacties
    514
    04-02-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie
    We zitten bijna op de 4200
    Yoeppiee:
    Sometimes we must get hurt in order to grow; we must fail in order to know. Sometimes our vision only clears after our eyes are washed away with tears.

  4. #2794
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bijnaaaaaaa!

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  5. #2795
    MVC Lid

    Reacties
    514
    04-02-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie

    Ja, misschien zo'n zwaar gelovige man die veel tijd in de moskee doorbrengt Maar misschien kan je zelfs daar niet meer vanuit gaan dat het een goede man is die zijn vrouw goed behandeld
    Nee, laatste tijd niet meer..
    Sometimes we must get hurt in order to grow; we must fail in order to know. Sometimes our vision only clears after our eyes are washed away with tears.

  6. #2796
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Waar is onze lieve Lifeless gebleven eigenlijk

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  7. #2797
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    61. Gedaan


    Amira

    ‘Amira, hou je in. Denk aan je hart, denk aan je bloeddruk!’ maant Ikram, waarna ze een Snicker in Amira’s mond propt. Het is zo ver. Amira heeft de dagen afgeteld, de dagen waar nooit een eind aan leek te komen. Vandaag is het de dag dat Mo Amira’s hand komt vragen, en ze kunnen ieder moment aan de deur kloppen. Amira voelt haar hart in haar keel kloppen, en haar handen beven. Ikram probeert Amira al urenlang gerust te stellen, maar zonder succes, zelfs Ikram’s humor helpt niet.
    Waarom Amira zenuwachtig is, weet ze niet. Alles zal waarschijnlijk van het leien dakje gaan. Haar ouders zijn gelukkig als zij dat ook is. Als zij van Mo houdt, zullen zij net zoveel van hem houden als zij doet.
    ‘Waarom hebben ze niet eens een tijd genoemd? Waarom houden ze de spanning er zo in? Echt weer typisch iets voor Marokkanen,’ spreekt Amira voor zich uit.
    Ikram overhandigd Amira een glas kraanwater. ‘Hier, drink wat. Je hebt sinds gisterenavond niets meer gegeten, noch gedronken. Ik ga mama even helpen in de keuken. Be right back.’
    Een schuldgevoel neemt de overhand. Haar moeder staat al de hele middag in de keuken het eten en de salades te bereiden, terwijl Amira geen poot uitsteekt. Amira vraagt zich af wie Mo met zich mee zal brengen. Amira had Lina er graag bij willen hebben, maar dat vond Lina vreemd genoeg geen briljant plan, alsof ze niet blij was voor Amira. Zou ze het wel waarderen? Amira kan zich niet herinneren dat Lina enthousiast heeft gereageerd toen Amira het goede nieuws vertelde. Ze doet een beetje vreemd de laatste tijd, en dan die Tino van haar.. Lina heeft in het kort over hem verteld, maar Amira mag hem niet, hij lijkt een player. Een man met aan elke vinger tien vrouwen. Wat moet zij daar nou mee?

    De bel klinkt schel doorheen het huis. Amira slaakt een kreet. Daar zijn ze. Hoe moet ze hem en zijn familie begroeten? Hoe moet ze doen? Hoe moet ze bewegen?
    Amira staat boven aan de trap en hoort haar vader de deur openen. Ze hoort hoe de families elkaar hartelijk begroeten en haar vader die hun bedankt voor hun cadeau. Amira kan opgelucht adem halen. Haar vader is aardig tegen ze, dat is positief.
    ‘Amira, ga naar beneden, en wel nu!’ port Ikram Amira in haar zij.
    ‘Wat moet ik zeggen? Ya rabbi. Ik ga mezelf voorschut zetten! Ik zal vast over de deurdrempel vallen.’
    ‘Waar maak je je druk over? Je kent zijn moeder, er kan niets fout gaan lieverd. Yallah, ik wil die bink van je nu wel eens zien. Ik hoop dat hij mijn hoge verwachtingen niet te min zal doen!’
    Amira strompelt achter haar zus aan naar de benedenverdieping. Moeder staat hyper in de keuken. ‘Help me mijn dochters. Die mensen moeten te drinken hebben.’ Amira grinnikt, haar moeder is nog zenuwachtiger dan zijzelf. Amira neemt het dienblad met de kleine Marokkaanse glaasjes met muntthee, en loopt met lood in de schoenen naar de huiskamer. De deur is gesloten, en achter deze deur bevind zich zijn familie. ‘Niet over de drempel vallen Amira, niet over de drempel vallen,’ fluistert Amira in zichzelf, en ze duwt de deur zachtjes open. In de huiskamer zitten enkel zijn ouders, en hijzelf, die zich in de hoek van de bank gesetteld heeft. Zijn moeder, die Amira al eerder ontmoet heeft, glimlacht Amira vriendelijk toe waarna ze haar een knipoog schenkt. Amira glimlacht ietwat ongemakkelijk terug, en haar blik valt op Mo die haar intens in de ogen kijkt. Ze voelt zich warm worden vanbinnen. Hij ziet er verwonderlijk goed uit, en Amira krijgt de neiging hem ter plekke in de armen te vliegen en hem voor de rest van de avond niet meer los te laten, iets wat ze ongetwijfeld gedaan hadden als de families er niet bij waren geweest.
    Amira zet het dienblad voorzichtig op tafel, en keert zich dan weer om de huiskamer te verlaten. In de deurpost botst ze bijna tegen Ikram die nieuwsgierig naar binnen probeert te gluren. ‘Ga aan de kant heks. Het ging net goed,’ sist Amira binnensmonds als ze de huiskamerdeur gesloten heeft.
    ‘O mijn god. He’s handsome! Wat moet hij nou met jou?’ mijmert Ikram.
    ‘En bedankt,’ gromt Amira.
    ‘Nooit gedacht dat jij eerder zou trouwen dan ik, ik bedoel, ik ben ouder dus ik hoor eerder te trouwen,’ zegt Ikram doordacht. Amira geeft haar een speelse duw. ‘Ach, ga toch weg ouderwetse muts.’ De zussen schateren het uit van het lachen.

    ‘Wat denk jij trouwens?’ vraagt Amira even later, wanneer de twee aan de keukentafel plaats hebben genomen. ‘Volgens mij mag papa hem wel,’ bedenkt Ikram.
    ‘Ik denk het ook. Zullen we ze gaan afluisteren?’
    ‘Strak plan.’ Op de tenen sluipen de zussen naar de huiskamerdeur die blijvend gesloten is. Amira drukt haar rechteroor tegen de deur aan, en probeert in stilte het gespreksonderwerp op te pikken. Ze hebben het over de algemene zaken, en ze lachen samen vooral heel wat af. Het verloopt, zo te horen, allemaal heel soepel. ‘Ik wou het nog even over de bruidsschat hebben,’ brengt haar vader dan een nieuw onderwerp naar voren.
    ‘Euhm,’ treuzelt Mo. ‘Daar heb ik eigenlijk niet eens over na gedacht.’
    ‘Wat dat betreft ben ik maar een ouderwetse oude man,’ grapt haar vader.
    ‘Ik zat te denken aan vierduizend. Het is maar net hoeveel jullie ervoor vragen. Wat ik wel weet is dat ze alles zal krijgen wat ze zich zal wensen. Alhoewel ik vind dat geld je geen mooie toekomst verzekerd,’ zegt Mo wijs.
    Ikram verslikt zich spontaan in haar koekje. ‘Vierduizend? Mag ik ook met hem trouwen Amira?’ snakt Ikram naar adem. Amira wilt helemaal geen bruidsschat. Ze weet dat ze het uiteindelijk toch zal delen met hem, of in het huis zal investeren. Ze is toch geen heilige koe of zo?
    ‘Werk je mijn zoon?’ begint vader dan.
    ‘Ik run een aantal coffeeshops,’ krijgt Mo moeizaam over zijn lippen geknepen. Amira hoort aan Mo’s stem dat hij gespannen is. Hij zoekt naar de juiste woorden, maar kan ze niet vinden, noch goed verwoorden. Nu knijpt Amira hem wel een beetje, hier had ze niet aan gedacht. Er valt een helse stilte die wel een eeuwigheid lijkt te duren.
    ‘Ben je een drugsdealer?’ vraagt haar vader onbegrijpend.
    ‘Nee, het is een soort café waar je verdovende middelen kan kopen. Softdrugs, je raakt er niet lichamelijk verslaafd aan.’
    ‘Een drugsdealer dus,’ vat vader nors samen. ‘Je helpt mensen dus aan een verslaving?’
    ‘De mensen komen zelf naar mij toe..’
    ‘Dus jij verkoopt drugs voor een beetje geld? Verdien jij daar je brood mee? Voed jij daar je mond mee?’ onderbreekt vader.
    Nu vind Amira het wel welletjes. Mo zal wel genoeg beledigingen gehoord hebben, en ze stormt de huiskamer binnen. ‘Wie wilt er nog wat thee?’ vraagt ze met een geforceerde glimlach. Vier ongemakkelijke blikken zijn in een fractie van een seconde op haar gericht. Maar de blik in Mo’s ogen zal Amira nooit meer vergeten. Hij weet het, evenals zij. Hij voelt het, evenals zij. Het is gedaan.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #2798
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dat was het dan weer lieverds, het was geen heeeel groot vervolg, maar daar heb ik dit weekend nog genoeg tijd voor. Dus komt goed!

    Even een korte mededeling voor jullie dames, (en dan heb ik het over de meiden die enkel Uppen), zouden jullie de moeite willen nemen laten weten wat jullie van dit vervolg vinden. Dat zal ik enorm waarderen!!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  9. #2799
    Al-hamdoullilah

    Reacties
    36
    08-01-2008

    Bedankt voor je vervolgje

  10. #2800
    MVC Lid

    Reacties
    514
    04-02-2010

    Citaat Geplaatst door naamloos135 Bekijk reactie
    Waar is onze lieve Lifeless gebleven eigenlijk
    Yes, we hebben een vervolg
    Sometimes we must get hurt in order to grow; we must fail in order to know. Sometimes our vision only clears after our eyes are washed away with tears.

  11. #2801
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Neeeeeeeeeeeee ! Ik hoop dat Amira's vader hem niet afwijst voor dat

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  12. #2802
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Onze lieve aantrekkelijke intelligente bescheiden Mo Wie houdt er nou niet van hem <3

    Behalve Amira's vader

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  13. #2803
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door fedd Bekijk reactie
    Yes, we hebben een vervolg

    Jaaaaaaaaaa

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  14. #2804
    MVC Premium

    Reacties
    2.132
    07-04-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Upsakeee

    Just open your heart, shine like the sun now
    Reach out your hand and your worlds become one now.
    Think what a world this world would be, when you believe


  15. #2805
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Geweldigg !!

    Haar vader mag niet weigeren

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦