Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #2386
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    En bijna 3550 reacties!

  2. #2387
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Ik schaam me heel erg lieverdjess.. Ik voelde me gisterenavond onverwachts heel
    erg onwel worden.. En het is zo koud opeens.. Maar ik ga jullie dit weekend extra verwennen.
    Ik ben al bezig met het vervolg.

    Ik beantwoord jullie reacties na het plaatsen van mijn vervolg.

    Dikke kus
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  3. #2388
    MVC Lid

    Reacties
    1.789
    30-12-2010

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ik schaam me heel erg lieverdjess.. Ik voelde me gisterenavond onverwachts heel
    erg onwel worden.. En het is zo koud opeens.. Maar ik ga jullie dit weekend extra verwennen.
    Ik ben al bezig met het vervolg.

    Ik beantwoord jullie reacties na het plaatsen van mijn vervolg.

    Dikke kus
    je hoeft je helemaal niet te schamen meid, insha'Allah gaat het al wat beter met je
    upp voor je komende vervolgje

  4. #2389
    Thawayagetch.

    Reacties
    1.136
    27-10-2010

    Aaaah, eindelijk . UP

  5. #2390
    groen puntje?

    Reacties
    89
    10-04-2006

    Beterschap lieverd. Allah i shafiek xx. Stille lezer heeft zich niet langer stil kunnen houden hihi.

  6. #2391
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Beterschapp!

  7. #2392
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ik schaam me heel erg lieverdjess.. Ik voelde me gisterenavond onverwachts heel
    erg onwel worden.. En het is zo koud opeens.. Maar ik ga jullie dit weekend extra verwennen.
    Ik ben al bezig met het vervolg.

    Ik beantwoord jullie reacties na het plaatsen van mijn vervolg.




    Dikke kus
    Dat is niet erg joh!
    Gaat het nu wat beter met je?
    Super!!!


  8. #2393
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    59. Transformaties


    Lina

    ‘Sammie!’ roept Lina uit, en op haar veel te hoge YSL pumps rent ze op haar jarenlange beste vriendin af. Pas wanneer Lina Samia in haar armen neemt, voelt ze hoe erg ze haar vriendin gemist heeft. Amira heeft Samia’s plek weliswaar ingenomen, maar Samia is Samia, en daar is er maar een van. De vriendinnen pikken beide een traantje weg nadat ze elkaar innig omhelst hebben. Er is in de tussentijd zoveel gebeurd wat ze niet van elkaar weten. En dat terwijl ze altijd elkaars diepste geheimen gekend hebben.
    De vriendinnen schuiven hun stoel aan, en Lina neemt Samia in zich op. Samia is totaal veranderd. Haar haren heeft ze strak in een knotje gewurmd, make-up heeft ze achterwege gelaten, en haar kledij lijkt veel te groot voor haar lichaam te zijn.

    Lina is nu al zo’n twee dagen in Nederland die zijn bijnaam ‘Kikkerland’ naverklaart. Het regent hele dagen door, en dat reflecteert haar stemming. Lina heeft helemaal niets van Tino vernomen. Ze heeft hem een aantal keer gebeld, maar zonder succes. Lina voelt zich verloren. Wat doet die jongen in vredesnaam met haar? Deze vraag heeft Lina zich een ontelbaar keer afgevraagd. Waarom hij? Waarom Tino? Is het zijn imago? Zijn badboy-look? Zijn arrogante onuitstaanbare houding?
    Hij blijft uren door haar hoofd rondspoken, zonder dat Lina het beu lijkt te worden. Ze vervloekt zichzelf. Ze vervloekt zichzelf dat ze gevoelens jegens hem koestert. Ze vervloekt zichzelf dat ze “het” een kans gegeven heeft, ook al wist ze dat het onbegonnen werk was. Ze wist dat het op een dag zou eindigen zoals het tot op de dag van vandaag doet. Ze weet dat liefde niet voor haar is weggelegd, en daar moet ze mee doen leven.
    Lina zoekt afleiding, veel afleiding. Zoveel afleiding dat ze geen moment alleen wilt zijn, maar dat toch is, tot haar grote ongenoegen. Ze staat hele dagen in de keuken driegangen menu’s te bereiden, en boent het huis, op handen en knieën, tot in de kleinste hoekjes zodat ze haar verdriet eruit kan poetsen.

    ‘Sam, je bent..’ Gauw slikt Lina haar woorden in. Ze wilt Samia niet krenken met haar woorden.
    ‘Veranderd?’ vult Samia glimlachend aan.
    ‘Veranderd ja. Wat is er met je gebeurd?’
    ‘Er is teveel gebeurd de afgelopen weken.’ Samia slaat haar blik neer op het tafeldek en negeert bewust Lina’s vraag.
    ‘Wat is er dan gebeurd? Heeft het met Fouad te maken?’ vraagt Lina overbezorgd.
    ‘Onder andere. Ik heb besloten de bruiloft over te slaan, het is het beste. We zullen Islamitisch trouwen, er is al een afspraak gemaakt bij de imam. Daarna zullen we bij de gemeente trouwen. Een bruiloft neemt teveel tijd in beslag, en zolang kunnen Fouad en ik niet wachten,’ spreekt Samia voor zich uit. Zelf lijkt Samia niet erg blij te zijn met de beslissing, maar probeert dat te forceren.
    ‘Waarom Sam? Je droomde altijd van een 1001-nacht bruiloft waarin jij het middelpunt van belangstelling was. Je droomde van alle prachtige jurken die je die avond zou showen. Ik kan me zelfs alle volgordes en kleuren van de jurken nog herinneren,’ merkt Lina fijntjes op. ‘Alle jaren heb ik al jouw perfecte-bruiloft plannen moeten aanhoren. En nu dit? Laat Fouad je niet teveel wijs maken Sam. Ik weet niet wat hij met je gedaan heeft, maar je bent een geheel ander mens geworden. Kijk nou naar jezelf, kijk nou hoe je eruit ziet. Dit is niet de Samia die ik ken, dit is niet de Samia waarmee ik ben opgegroeid.’
    ‘Ik sta achter mijn beslissing Lien. Een Islamitisch huwelijk is voor ons, en onze families, het enige wat telt. En waarom een bruiloft? Het zal toch gescheiden zijn, en gescheiden bruiloften zijn altijd saai. Het zal dus een flop worden.’
    Lina schiet achterover in haar stoel. Haar beste vriendin Samia, waarmee Lina altijd alles deelde, is getransformeerd tot een geheel ander persoon. Haar woorden lijken niet eens uit eigen mond te komen. Net wanneer Lina wilt antwoorden, stapt er een stralende Amira het café binnen. Weliswaar veel te laat, maar Lina is blij dat Amira is komen opdagen. Samia lijkt vreemd genoeg niet het ideale gezelschap te zijn. Ze is ingetogen, en saai.
    Amira begroet Samia en Lina uitgebreid en schuift dan aan. ‘Lady’s, jullie raden het nooit!’ begint Amira met een brede lach.
    ‘Je hebt de loterij gewonnen?’ vraagt Lina ietwat droog.
    ‘Nee, nog beter! Mo komt mijn hand vragen!’
    ‘Wat!’ roept Lina onthutst. Amira knikt heftig haar hoofd. ‘Geweldig he? Het was zo romantisch meiden. Hij is zo romantisch. Kijk!’ Amira laat vol trots haar verlovingsring zien.
    ‘Wat is hij mooi!’ complimenteert Samia, en ze onderzoekt de prachtige ring rondom Amira’s ringvinger.
    ‘Wanneer?’ vraagt Lina, die het gehele verhaal van A tot Z wilt horen. Een van haar beste vriendinnen is verloofd met haar broer. Ze had gedacht het nieuws te horen van Mo, alvorens Amira het haar zou vertellen. Mo is per slot van rekening familie.
    ‘Gisteren! Hij had een jacht gehuurd voor ons twee, en hij had heerlijk eten geregeld, we hadden zelfs een eigen ober. Mo droeg een pak, en verklaarde tijdens het eten zijn liefde voor mij. En toen ging hij op zijn knieën. O meiden, ik wist niet wat ik zag! Ik geloofde mijn ogen niet. Dat moment vergeet ik nooit meer, het staat op mijn netvlies gegrift.’
    ‘Is het allemaal niet een beetje te snel?’ vraagt Lina voorzichtig. Ze heeft direct spijt van haar woorden. Ze klinkt helemaal niet blij voor haar vriendin, maar Amira is te overenthousiast dat te doen horen.
    ‘Waarom is het te snel als je weet dat je je leven met die persoon wilt delen en met niemand anders? Ik wist al vanaf dag een dat ik en Mo voor elkaar gemaakt zouden zijn. Je broer is geweldig Lina! We worden schoonzusters!’ roept Amira uitgelaten. ‘En ik ga binnenkort trouwen!’
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  9. #2394
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    59.1 Transformaties


    Zo net heeft Lina haar vriendinnen met een slappe smoes verlaten. Ze kon Amira’s romantische verhalen over Mo niet meer aanhoren. Waarom kan Lina niet gewoon blij zijn voor haar broer en vriendin? Ze kon niet eens doen alsof. Ze kon haar niet eens feliciteren of zeggen hoe mooi haar verlovingsring is.
    Iedereen rondom Lina trouwt, is verloofd, of heeft een relatie. Komt het misschien daardoor? Is Lina misschien een tikkeltje jaloers? Op dat moment klinkt Lina’s telefoon, het is een onbekend nummer, maar iets zegt haar dat ze moet opnemen. ‘Hallo?’ beantwoord Lina de oproep.
    ‘Lina, met Tino. Ik wil even met je praten. Heb je tijd?’ klinkt zijn stem droevig doorheen de telefoon. Lina huivert bij het horen van zijn stem. Hij was wel de laatste die ze verwacht had. Ze had eerder Beatrix verwacht, dan Tino.
    ‘Dat jij nog het gore lef hebt mij op te bellen. Ik verafschuw je! Ik haat je! Verwijder mijn nummer per direct!’ had Lina willen zeggen. Maar integendeel. Ze wordt meegetrokken in die welbekende sleur, haar gevoelens jegens hem. Misschien wilt hij haar wel iets belangrijks vertellen, misschien wilt hij zijn gedrag verklaren. ‘Eventjes dan. Waar zie ik je?’ besluit Lina.
    ‘Kijk eens naar links.’
    Wanneer Lina haar hoofd naar links draait, ziet ze een grote zwarte onbekende auto met geblindeerde ramen midden op de weg staan. De auto claxonneert luid, en Lina slentert naar de auto. Ze stapt zonder hem aan te kijken, of te begroeten in. Het is ijzig stil in de auto. Tino rijdt naar de rand van de stad waar hij de auto stilletjes aan het stille water van de haven parkeert.
    ‘Toevallig dat je daar stond, terwijl je me net aan de telefoon had,’ verbreekt Lina de stilte met een sarcastische ondertoon.
    ‘Ik ben je gevolgd. Ik zag je dat café verlaten,’ antwoord hij zachtjes.
    Zijn stem klinkt als muziek in de oren. Een zware mannelijke stem, Lina kan er wel uren naar luisteren. ‘Ga je nog vertellen waarom ik hier met jou in de auto zit, of moet ik het soms gaan raden?’
    Het is stil. Akelig stil. Tino geeft geen antwoord, en blijkt dat ook niet van plan te zijn.
    Als Lina opzij kijkt, ziet ze iets wat ze nooit gedacht had te zien. Haar nekharen schieten ervan overeind en het kippenvel staat op haar huid. Een traan die vanuit zijn ooghoek over zijn wang biggelt, terwijl hij uitdrukkingloos voor zich uit tuurt. Een traan met zoveel betekenis. Maar waarvan Lina de betekenis niet weet.
    Lina weet niet hoe ze hierop moet reageren. Ze weet niet hoe ze moet omgaan met verdriet. Moet ze hem troosten? Of moet ze hem even zo laten? Voordat Lina het zich realiseert, wrijft ze met haar duim de traan van zijn wang af. ‘Waarom staan we hier Tino?’ lispelt Lina.
    ‘Je bent het enige vrouwelijke gezelschap waarna ik momenteel verlang. Je bent de enige die ik nu bij me wil hebben,’ zegt Tino. Lina is stomverbaasd. Sinds wanneer spreekt Tino zijn gevoelens hardop uit? Is Tino van een keiharde klootzak getransformeerd tot een gevoelige man?
    ‘Vertel me dan wat er aan de hand is,’ vraagt Lina nieuwsgierig.
    ‘Het is mijn moeder. De dokters hebben vandaag geconstateerd dat ze niet lang meer te leven heeft. Zij is de reden waarom ik niets van mezelf heb laten horen. Zij is de reden waarom ik terug moest naar Nederland. Mijn moeder, waar ik jaren niet naar heb omgekeken. Ik was immers te druk met mijn eigen zaken. Maar nu het bijna over is, besef ik pas dat ik het anders had kunnen doen. Ik had kunnen genieten van haar laatste jaren. Ik had haar kunnen laten zien hoeveel ze voor mij betekend en hoeveel ik om haar geef. Maar nu is het allemaal te laat, te laat om dat nog te laten blijken. En het ergste is dat ik vlucht, vlucht van de pijn. Ik had nu bij haar kunnen zijn, maar ik zit hier met jou.’
    De tranen schieten spontaan in Lina’s ogen. Ze is ontroerd door zijn woorden die rechtstreeks uit zijn hart afkomstig zijn. Zijn moeder is doodziek. Lina voelde een warm gevoel, van ongekende liefde jegens hem, toen hij zijn gevoelens uitte. Ze voelt zich ontzettend schuldig, schuldig omdat ze boos was op hem, schuldig omdat hij ervoor gekozen heeft hier nu met haar te zijn, terwijl zij niet veel voor hem kan betekenen. Ze kan zijn pijn niet wegnemen, ze kan zijn pijn niet verzachten. Had ze dat maar gekund, maar ze kan louter toekijken. ‘Het is niet te laat Tino, maar neem die tijd om bij haar te zijn. Verwijt jezelf vooral niets. Allah heeft het zo gewild. Ik weet zeker dat je moeder een schat van een vrouw is, en Insha’Allah zal ze een mooie plekje in het paradijs krijgen, want je weet wat ze zeggen: de goeie gaan altijd eerst.’ Zelfs Lina kan het nu niet meer droog houden, en de tranen vloeien rijkelijks langs haar wangen naar beneden.
    ‘Dank je wel,’ zegt Tino opgelucht. ‘Dat had ik even nodig.’
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  10. #2395
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dat was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat het jullie bevalt.

    Ik wou jullie nog even bedanken voor de vele up's en geweldige reacties!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  11. #2396
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door XblOempjeX Bekijk reactie
    Een nieuwe fan.
    Je doet het super meid, ga zo door
    Citaat Geplaatst door hoelya Bekijk reactie
    mooi verhaal, nieuwe fan meld zich....

    Hoop dat je niet met je verhaal zal stoppen!!!! Want top verhaal is tie zeker....
    Citaat Geplaatst door MEHIS Bekijk reactie
    prachtig verhaal meid, ga verder!
    Citaat Geplaatst door sihsih Bekijk reactie
    Beterschap lieverd. Allah i shafiek xx. Stille lezer heeft zich niet langer stil kunnen houden hihi.
    Yeah, nieuwe fans! Heel erg bedankt, en jullie mogelijk gelijk jullie hoekje checken

    @ Hoelya: Ik stop zeker niet met dit verhaal, dan had ik er net zo goed ook niet aan kunnen beginnen. Ik maak dit verhaal ongetwijfeld af!
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  12. #2397
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door LadyNadoor.. Bekijk reactie
    Uuup, heb het echt druk gehad met school en al. I'm viry, viry, virryyyy soerryy!! Uuuup voor jou lieve sgat!!
    I'm very busy 2 En op mijn stage loopt het ook niet bepaald vlekkeloos.
    Citaat Geplaatst door MISS_SGAT Bekijk reactie
    waar is ons vervvolg?
    Citaat Geplaatst door Meknessia98 Bekijk reactie
    Zinaa inouu.
    wanneer krijgen we ons vervolgje

    Doe rustigg aan want hij moet wel dodelijk zyn hea !!
    Net geplaatst
    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Een vervolg... de perfecte verjaardagscadeautje voor mij.
    Is Simaatje jarig!? Gefeliciteert lieverdd!!!!
    En hoe oud ben je geworden?
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  13. #2398
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    Oeh we zijn al op de 236 pagina's!
    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    En bijna 3550 reacties!
    Het gaat snel he! Ik moet zeggen, had nooit verwacht zoveel reacties te krijgen. Ik dacht serieus ongeveer 1000 reacties
    Citaat Geplaatst door best_marokaantj Bekijk reactie
    je hoeft je helemaal niet te schamen meid, insha'Allah gaat het al wat beter met je
    upp voor je komende vervolgje
    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Beterschapp!
    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    Dat is niet erg joh!
    Gaat het nu wat beter met je?
    Super!!!

    Thnxxx lieverds. Ja het gaat een stuk beter, maar voel me nog steeds niet helemaal op en top.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  14. #2399
    MVC Lid

    Reacties
    386
    02-05-2007

    upppppppppp geweldig vervolgje

  15. #2400
    Gabriellaaa«

    Reacties
    2.209
    16-06-2006

    Up! Wat zielig voor Tino. Ik hoop dat samia uiteindelijk toch niet met fouad trouwt