Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #2221
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    oehh en vervolg op komst..

  2. #2222
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    Ik ben er weer!
    Trouwens lifeless ik ben nu bezig met de laatste delen,ik schrijf echt veel.
    Haha en ik heb trouwens een briljant plan voor mijn toekomstige verhaal!

    Oew wat lees ik nu? Super! Je was toch wel van plan me iets te laten weten eh

  3. #2223
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Oew wat lees ik nu? Super! Je was toch wel van plan me iets te laten weten eh
    Hahaha dat was ik zeker van plan lieverd!
    De delen hebben trouwens niks met mijn 'toekomstige verhaal' te maken.

  4. #2224
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    57. De confrontatie


    Samia

    Drieduizend kilometer verder zit Samia die zich al wekenlang verveeld. Ze komt nauwelijks buiten, zorgt voor haar zusje en doet het hele huishouden. Haar vader is nog geen haar veranderd, maar de band tussen Loubna, haar moeder en Samia zelf, is alsmaar sterker geworden. Samia durft nu haar mond open te trekken, en is niet meer dat bange muisje.
    Er is weliswaar iets waar Samia mee zit, en dat zijn de velen briefjes die ze telkens tussen de post vind. Er staat telkens wel weer een andere tekst op. Samia weet niet goed wat ze hier van moet denken, en gooit ze in de prullenbak.
    Tussen Fouad en Samia gaat het buitengewoon goed. Hij is weer de oude, en daar is Samia blij om. Hij wordt echter wel steeds dwingender wat betreft kledij, maar dat trekt wel weer bij. Vandaag heeft Samia een afspraak met Fouad, en haar moeder heeft haar toestemming gegeven te gaan. Samia wilt namelijk niet langer liegen tegen haar moeder.

    Samia loopt de La Place in waar ze samen met Fouad heeft afgesproken. Ze loopt rechtstreeks naar de bovenverdieping waar Fouad op haar wacht met twee cappuccino’s voor zich . Samia schuift aan zijn tafeltje, hangt naar voren om hem een kus te geven, die hij natuurlijk liefdevol beantwoord. Fouad begint, zoals gewoonlijk over Samia’s kledij, die hij naar zijn zeggen niet correct vind. Samia dacht juist dat ze met deze witte omslagvest en spijkerbroek goed deed, maar niets is minder waar.
    ‘Wat vind je er niet correct aan dan Fouad? Volgens mij zie je mij het liefst in een burka lopen!’ zegt Samia geërgerd.
    ‘Je broek zit te strak, en je vest is getailleerd met een riempje. Ik zie al je vrouwelijke vormen er in zitten. Ik dacht dat alleen ik ze mocht zien?’ zegt Fouad terwijl hij zijn blik laat rusten op Samia’s kledij.
    ‘Het is ook nooit goed met jou! Soms vraag ik me af of je ooit tevreden zult zijn. Je zoekt altijd naar verbetering. Waarom draag jij geen soenna baard? En waarom ga jij op vrijdags nooit naar de moskee?’
    ‘De toon die je tegen me aanslaat bevalt me niet Sam,’ zegt Fouad streng. Samia drukt haar lippen stijf op elkaar. Dat doet ze altijd als ze boos is, maar zichzelf wil inhouden. ‘Ik wilde het ergens anders met je over hebben. Ik heb met mijn familie gesproken, en het lijkt me verstandiger als we zo snel mogelijk trouwen.’
    Samia kijkt haar aanstaande met grote ogen aan en vraagt zich af waar die haast opeens vandaan komt. ‘Ik heb niet eens voorbereidingen getroffen! Er moet nog zoveel gebeuren!’
    ‘We trouwen op papier, daar hoef je geen voorbereidingen voor te treffen.’
    ‘Nee Fouad. Hoe durf je dat van me te vragen? De droom van ieder Marokkaans meisje is een perfecte bruiloft. Ik droom al van kleins af aan van een bruiloft waarin ik het middelpunt van belangstelling zal zijn. En dan vraag je me dat gedeelte over te slaan en op papier te trouwen?’ vraagt Samia ietwat verontwaardigd.
    ‘Het leek me gewoon beter. Voor zowel jij als ik. Ik kan niet wachten om jou de mijne te maken.’ Even kijkt Fouad Samia verliefd aan, wiens irritatie niet is afgenomen. Ze staat op, kondigt aan dat ze naar het toilet moet, en loopt richting de toiletruimte. In de toiletruimte plenst ze wat water in haar gezicht, en staart vervolgens naar haar eigen spiegelbeeld. Vijf minuten. Vijf minuten is ze hier, en hij confronteert haar direct met twee vragen. Eerst was het de make-up, toen waren het de sierraden en de pumps, nu is het wederom haar kledij die hij niet correct vind. En als kers op de taart wilt hij ook nog eens op papier trouwen, zonder een bruiloft, en dat terwijl hij het altijd over een droombruiloft had. Wat heeft hem van gedachte doen veranderen?
    Wanneer Samia terug loopt naar haar plek, ziet ze Fouad razend op haar aflopen, met een pakje Marlboro in zijn hand. Het lijkt zwart te worden voor Samia’s ogen. Ze was het pakje in haar tas helemaal vergeten toen ze naar de toiletten liep. ‘Wat is dit Samia?’ bijt Fouad haar toe. Hij is overduidelijk furieus, zo boos heeft Samia hem nooit gezien. ‘Het is niet wat je denkt Fouad,’ piept Samia.
    ‘De bewijzen zeggen iets anders!’ De woede is in zijn ogen te lezen, en Samia wordt er bang van. Ze probeert hem nog te overtuigen van onschuld, maar Fouad hoort Samia niet meer door zijn woede. ‘Wij trouwen niet, als jij blijft roken!’ en ziedend loopt Fouad het restaurant uit.
    Samia blijft radenloos en bevroren achter, loopt naar het tafeltje waar ze haar tas pakt, en vervolgens ook het restaurant verlaat. Ze voelt aan alle kanten de blikken op haar huidbranden. Hoe moet het nu verder met haar en Fouad? Hoe kon ze zo dom zijn haar tas op tafel te laten liggen? Dom, dom, dom.
    Samia weet dat ze moet stoppen, en dat voor Fouad, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is net als afkicken van chocola. Bijna onuitvoerbaar.

    Wanneer Samia thuis komt, ligt er wederom een envelop met haar naam op de tafel. Samia wordt woedend. Eerst Fouad, en nu weer zo’n verdomde brief. ‘Wat wil je verdomme van me!’ schreeuwt ze doorheen het huis, doelend op de envelop. Ze scheurt de envelop kapot, en neemt de brief in haar handen. Dit keer staat er geen vage tekst op, maar een afspraak. “Morgen 16:00 Doelencafé.”
    Samia is het zat, en wilt weten wie er achter deze vage briefjes zit. Misschien is dit de oplossing.

    Om tien over vier stapt Samia het Doelencafé binnen. Ze kijkt schichtig om zich heen. Bij het raam zit een bloedmooie, maar verslagen vrouw. Ze draagt een hidjab, en is verder volledig bedekt. Haar blik heeft ze op haar kopje koffie gericht, die ze met beide handen strak vasthoudt. Ze is alleen, en verder zit er niemand die wel eens op een afspraak zou zitten wachten. Wanneer de vrouw opkijkt, kruisen hun blikken elkaar. Samia ziet herkenning in haar ogen, en de vrouw steekt haar hand naar Samia op. Samia loopt met lood in de schoenen naar het tafeltje, en gaat zitten.
    ‘Ik ben Hanane,’ reikt ze haar hand vriendelijk uit. Tbarkellah, denkt Samia, het is een prachtige naturelle vrouw. Ze straalt iets rustgevends uit.
    ‘Ik ben Samia,’ schudt Samia haar de hand.
    ‘Dat weet ik. Ik weet wie jij bent, en dat je met Fouad verloofd bent.’
    ‘Dus het gaat om hem?’ wordt Samia’s vermoede bevestigt. Hanane antwoord niet op Samia’s vraag, en komt ter zaken. ‘Het spijt me dat ik me zo kinderachtig gedragen heb met die briefjes. Toen ik hoorde dat jij de verloofde bent van Fouad, ben ik meteen ingegrepen. Ik wil je iets belangrijks over hem vertellen Samia.’
    ‘Wat dan?’ stroomt Samia nu over van nieuwsgierigheid.
    ‘De waarheid.’
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  5. #2225
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    57.1 De confrontatie


    Hanane drinkt even van haar koffie, en zet die dan weer neer. ‘Wil je trouwens ook wat drinken?’
    Samia wijst haar aanbod subtiel af, en vraagt haar verder te gaan met praten.
    ‘Ik mag niet slecht spreken over hem Samia, ook al is het de waarheid, maar ik wil je alleen behoeden.’
    ‘Van Fouad?’ piept Samia.
    Hanane knikt. ‘Ik zie dat je een moderne vrouw bent, ik was eerst ook zo. Ik droeg me haren ook los, en droeg make-up en andere fratsen. Je bent ook nog heel jong, net als toen ik met hem trouwde. Ik was negentien toen ik met Fouad trouwde. Maar we waren binnen twee jaar weer gescheiden. Het is een feit dat Fouad op jonge mooie, en eigenlijk ook wel moderne, vrouwen valt. Ik wil niet tussen jullie stoken, maar ik gun jou niet hetzelfde als dat hij mij aangedaan heeft.’
    Samia kijkt Hanane doordringend aan, maar zij durft Samia niet aan te kijken.
    ‘Iedereen ziet Fouad als een vriendelijke, warme en spontane man. Niet waar?’
    Samia knikt. ‘Dat klopt.’
    ‘Fouad heeft echter twee gezichten. Het ene gezicht gebruikte hij voor het huwelijk, en het twee gezicht na het huwelijk wanneer ik zijn bezit was. Hij veranderde werkelijk in een monster. Ik weet zeker dat hij hetzelfde zal doen als bij jou, ik ben immers twee jaar met hem getrouwd geweest en ken hem door en door. Ergens ben ik hem wel dankbaar. Door hem ben ik geworden wie ik nu ben.’
    Samia weet precies wat ze bedoeld, Hanane is volledig bedekt en bekeerd tot de islam. Maar ze weet nog steeds niet wat Fouad haar dan precies geflikt heeft.
    En alsof Hanane haar gedachtes kan lezen, begint ze te vertellen.
    ‘Voor het huwelijk ging alles goed. Fouad had wel zo zijn acties, maar ik dacht dat hij dat deed omdat hij van me hield. Twee weken na onze bruiloft begon de ellende. Ik werd door hem gedwongen een hoofddoek te dragen en mezelf te bedekken. Hij vond dat ik toen een vrouw was, en het belangrijkste, zijn vrouw. Die moest zichzelf bedekken, want alleen hij mocht me zo zien. Ik vond in eerste instantie dat hij gelijk had, en vond het een goede reden om hem te gaan dragen. Misschien dat hij toen merkte hoe onderdanig ik was, want ik deed alles wat hij mij vroeg. Ik mocht niet meer naar buiten, noch bezoek ontvangen. Als ik wel naar buiten ging, omdat dat noodzakelijk was, kreeg ik heftige ruzies met hem. Fouad heeft me echter nooit fysiek mishandeld, weliswaar heeft hij me psychisch mishandeld. Hij sloot me op in huis, chanteerde me, ik mocht geen contact hebben met de buitenwereld, hij verzon leugens over me tegen mijn familie zodanig dat ze mij begonnen te verafschuwen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Fouad wilde altijd kinderen, maar ik wilde geen kind van een monster. Ik zou voor het leven aan Fouad verbonden zijn. Als ik onverwachts zwanger zou zijn geworden, moest het zo zijn, en was het kind meer dan welkom. Maar ik en Fouad hadden geen geslachtsgemeenschap, en dat wilde ik ook niet. Hij vertelde iedereen dat ik geen kinderen kon krijgen, en zijn familie vond dat hij van mij moest scheiden, want een vrouw die geen kinderen kan baren stelt niets voor. We zijn toen gaan scheiden, en ik voelde me weer vrij, ik voelde me opgelucht. Inmiddels ben ik hertrouwd, maar de schade die ik in mijn eerste huwelijk heb opgelopen, is voor altijd. Het is als een soort litteken.’
    Samia is helemaal overdonderd. Ze herkent enkele dingen van Fouad, maar dit kan niet waar zijn. Ze moet liegen! Geen twijfel mogelijk. Waarom keek Hanane haar anders niet aan terwijl ze vertelde, en pulkte ze zenuwachtig aan haar nagels? Het jaloerse secreet! Samia’s medelijden maakt plaats voor haat.
    ‘Je liegt! Ik geloof je niet!’ roept Samia uit.
    ‘Sorry?’ vraagt Hanane niet begrijpend.
    ‘Je bent gewoon jaloers op mij en Fouad. Niet te geloven hoe ver je gaat om ons uit elkaar te krijgen. Ik was al gewaarschuwd voor jou. Hier een beetje de verslagen zielige vrouw spelen, maar ik weet wel beter!’ Samia staat wild op, en beent het café uit.
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  6. #2226
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    Prachtig!!
    Pff wat jammer dat ze haar niet gelooft......

  7. #2227
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    Prachtig!!
    Pff wat jammer dat ze haar niet gelooft......
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #2228
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Lekker lezen!

  9. #2229
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Citaat Geplaatst door Mileila_moslima Bekijk reactie
    Hahaha dat was ik zeker van plan lieverd!
    De delen hebben trouwens niks met mijn 'toekomstige verhaal' te maken.
    Oww haha k dacht juist van wel. Haha

  10. #2230
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Ohh spannend! Hoe verder?


  11. #2231
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Thnxx Girl!

    Dat klopt. Maar sinds ik stage loop, heb ik soms niet de puf naast een 40-urige stageweek nog iedere dag een vervolg te typen. Desondanks probeer ik zo vaak mogelijk vervolgjes te plaatsen, en dat gaat nog best wel goed vind ik Vergeleken met andere schrijfster, verwen ik jullie buitengewoon met vervolgjes
    In de weekenden schrijf ik echter wel iedere dag...




    Hahahahhahha.. LadyNadoor, O wat hou ik van jou!
    Ik geef jullie mijn gelijk. Tino is gewoon een klootzak! En ja, Lina moest daar nou eenmaal voor vallen...
    Hahaha Dat is geheel wederzijds liefje! TINOOOO!!!!

  12. #2232
    Hageneeesjé070!

    Reacties
    388
    17-12-2010

    Samiaa dom schaap
    Don't dream your life , live your dreams

  13. #2233
    MVC Lid

    Reacties
    19.189
    12-04-2010

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Ik woon nu ook sinds een tijdje in de Randstad, en het is waar. In de Randstad zie je meer dingen om je heen gebeuren, dan in andere streken... Het lijkt gewoon normaal te zijn geworden, wat natuurlijk niet zo is!!!
    Heel erg bedankt

    Haha ja idd het lijkt normaal je kan ze niet gaan uitroeien haha
    Waar woonde je dan voorheen als ik vrage mag?

  14. #2234
    MVC Lid

    Reacties
    150
    25-05-2010

    waaaarom samia waaaarom

  15. #2235
    MVC Lid

    Reacties
    1.917
    21-05-2010

    Wat een debiel is Samia toch
    Lina is de enigste personage die echt 'ballen' heeft. Zoek eens een echte man, Samia. Iemand die je respecteert i.p.v dat kleine lelijke mormel dat luistert naar de naam Fouad en mooi ogen heeft. Dat is waarschijnlijk het enige positieve wat hij nog heeft meegekregen bij zijn geboorte. Ik krijg altijd zo'n depri-gevoel als ik vervolgjes lees over Samia. Als ik dan iets lees over Tino wordt mijn dag weer helemaal goed!!-hint-hint-hint-