Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #1051
    Hageneeesjé070!

    Reacties
    388
    17-12-2010

    Oepaa
    Don't dream your life , live your dreams

  2. #1052
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    45. Angst


    Ouassim

    Waarom doet ze nou zo tegen hem? Wat heeft hij haar aangedaan? Heeft Rania Lina soms zitten opjutten toen ze elkaar tegenkwamen in de stad? Honderden vragen die door Ouassim’s hoofd dwalen. Maar hij komt er maar niet uit. Zou Rania… Nee, dat zou toch niet? Hoe zou dat nou kunnen?
    Ouassim moet erachter zien te komen. Met Lina praten heeft namelijk toch geen zin, ze is zo koppig als wat en loopt hem al dagen te negeren. De moed om haar met hem te laten praten, is hem inmiddels in de schoenen gezonken.

    Ouassim stapt zijn auto in en crost over de weg, rechtstreeks naar Rania’s huis. Hij moet achter de waarheid komen. Zijn vragen moeten beantwoord worden. En hij heeft zo’n vaag vermoede dat Rania hem daarmee zou kunnen helpen.
    Ouassim parkeert zijn auto schuin over de stoep heen en stapt uit. Hij is Rania’s gedrag nu onderhand spuugzat. Als hij aanbelt, wordt er in eerste instantie niet open gedaan. Ouassim begint met zijn vuisten op de deur te bonken. ‘Ik weet dat je thuis bent. Doe die deur open!’ brult hij. Zo blijft Ouassim een tijdje staan bonken, totdat hij zich realiseert dat hij als een dolle dwaas aan de gang is. Misschien is Rania helemaal niet thuis?
    Net wanneer hij zich wil omkeren, hoort Ouassim wat gerommel aan het slot, en Rania verschijnt. ‘Ben je gek geworden Ouassim? Hiba ligt te slapen,’ zegt Rania op een boze ondertoon.
    ‘Waarom neem jij je telefoon niet meer op als ik je bel? Heb je enig besef van hoelang ik Hiba wel niet gezien heb?’
    ‘Dat ligt heel simpel. Ik wil je niet spreken, dus negeer ik je oproepen,’ zegt Rania koelbloedig.
    ‘Ik wil mijn kind zien!’ buldert Ouassim.
    ‘Heel goed gezegd Ouassim.’ Rania vouwt haar armen over elkaar heen en kijkt hem triomfantelijk aan. ‘Jouw kind, jouw dochtertje. Niet jouw nichtje.’
    Het lijkt alsof Ouassim een klap in zijn gezicht ontvangt. Hoe weet zij dat? Dus zij en Lina hebben elkaar gesproken? Ouassim wist dondersgoed dat hij fout zat. Maar hij dacht niet na op dat moment. En helaas kan hij de tijd niet terugdraaien om zijn leugentje te transformeren in de waarheid over Hiba.
    ‘Hoe durf je Ouassim,’ rolt er spottend over Rania’s lippen. ‘Liegen om indruk te maken op een meisje?’ Ouassim staat met een mond vol tanden. En wat kan hij nu zeggen? Ze heeft gelijk, het is de waarheid. Daar is niets aan toe te voegen.
    ‘Tong verloren? Weet je wat, ik maak een deal met je. Je mag Hiba eens in de twee weken zien. Je brengt haar in de avonden terug, en bespreekt eerst met mij waar je haar mee naartoe neemt.’ Zonder op Ouassim’s antwoord te wachten, gooit Rania hard de deur in Ouassim’s gezicht dicht. Ouassim kan met Rania’s voorstel leven. Alles is beter dan Hiba helemaal niet meer zien.
    Ouassim rijdt terug naar huis en belt bij Lina aan. Hij blijft wel vijf minuten staan aanbellen, maar ze is hoogstwaarschijnlijk niet thuis.
    Even later ploft hij neer op de bank, en schenkt zichzelf een glas whisky in. Hij moet zijn gedachtes even op een rijtje zetten. Hoe moet hij dit nu oplossen? Hij wilt Lina zien. Haar lieve gezichtje. Haar gezellige aanwezigheid. Hij mist haar, hij mist het om alleen maar bij haar te zijn.

    Lina

    Nadat Lina de kapper, de zonnebank en de nagelstudio een bezoekje heeft gebracht, gaat ze langs Ilias. Die heeft ze al eventjes niet meer gezien, en kleine Maisa is al aardig gegroeid. Lina speelt met haar kleine gitzwarte krulletjes. Voor een baby’tje van haar leeftijd, heeft ze erg veel haar. En haar perzikwangetjes zijn om in te knijpen.
    ‘Koetjie koetjie koe. Koetjie koetji koe,’ doet Lina, en ze kietelt Maisa onder haar kinnetje.
    Even later komt Saloua de huiskamer binnen. ‘Pf, wat ruik ik hier?’ merkt Saloua op, en ze trekt kleine Maisa uit Lina’s armen. ‘Maisa moet verschoond worden. En ik denk niet dat jij je o zo schone handjes daar aan vuil wilt maken, niet waar?’
    Het sarcasme druipt van Saloua af, en Lina staat op het punt haar de huid vol te schelden, maar niet in het gezelschap van Ilias. Met een vernietigende blik volgt Lina Saloua de huiskamer uit. Ook Ilias voelt de spanning stijgen, en probeert met een ander onderwerp de sfeer te veranderen. ‘Ga je nog naar Marokko dit jaar?’
    ‘Insha’Allah. Over een maandje ongeveer. En jullie? Gaan jullie met zijn drieën?’
    ‘Ja, met zijn drieën,’ zegt Ilias nadrukkelijk. Lina is teleurgesteld, ze zou dolgraag met Ilias meegaan. Vroeger gingen ze altijd samen. In Tanger heeft Ilias een prachtig huis laten bouwen, met zwembad en een schitterend uitzicht op de stad. Verder heeft hij daar drie auto’s laten invoeren en genoot Lina daar ieder jaar maar weer van een nog luxer leventje, dan dat ze nu leidt.
    Maar dat is allemaal verledentijd. Als Saloua er niet geweest was, als Saloua nooit Ilias’ leven was binnengekomen, mocht Lina ongetwijfeld met Ilias mee, en al haar vriendinnen ook. ‘Ik ga,’ besluit Lina onverwachts. ‘Mag ik nog wat geld? Ik ga morgen winkelen voor de vakantie.’ Ilias knikt, grabbelt wat in zijn zakken, en overhandigd Lina een stapeltje groene bankbiljetten.

    Onderweg naar Den- Haag, denkt Lina aan de zomervakantie die er zit aan te komen. Ze moet Amira nog zien over te halen mee te gaan, want Lina kan geen weken zonder Amira. Normaal gesproken gaat Lina enkel met Souhaila, maar hopelijk kan Amira deze zomer ook mee. Het huis in Tetouan is namelijk vrij, en Lina kan er dus met haar vriendinnen in.
    Lina rijdt inmiddels al weer haar straat in. De straat ziet er een beetje angstaanjagend uit. Een kapotte lantaarnpaal belicht de straat maar voor de helft. Lina is nooit een fan geweest van de nacht, of donkerte. Wat dat betreft, is ze best een watje. Als ze ’s nachts naar de wc moet, vertikt ze het ook om uit bed te gaan.
    Gelukkig is de afstand van de auto naar het appartementencomplex niet erg groot. Lina stapt uit en versnelt haar passen naar het appartementencomplex, ze is er nog maar een aantal meters van verwijderd. Even denkt ze voetstappen achter zich te horen. Grote, zware voetstappen.
    Heeft ze het zich verbeeld? Een akelig gevoel bekruipt haar vanuit haar tenen. Ken je dat gevoel dat het lijkt alsof iemand naar je kijkt? Maar dat er helemaal niemand in de buurt is? Dat beangstigend gevoel heeft Lina op dit moment, en het laat Lina’s nekharen overeind staan. Het laatste stukje naar het appartementencomplex, begint Lina te rennen. Maar ook de voetstappen achter zich versnellen zich.
    Lina durft niet achterom te kijken. Bang om iets te zien. Ze vist de sleutel van het appartementencomplex uit het sleutelbosje en frunnikt aan het slot van de deur. ‘Ga nou open, ga nou open,’ spreekt ze in zichzelf. ‘Ya Rabbi, ga alsjeblieft open.’ Verkeerde sleutel. Lina beseft dat ze uit angst de verkeerde sleutel uit het bosje gevist heeft.
    ‘Verdomme!’ vloekt Lina, en ze vist de juiste sleutel uit het sleutelbosje en duwt hem hardhandig in het slot. Eindelijk, hij gaat open.
    Op dat moment hoort Lina dat ook de voetstappen achter zich gestopt zijn. Lina voelt zich als een kat in het nauw gedreven en durft zich niet te verroeren. Ze begint te trillen van angst als ze de ademhaling van de persoon, achter zich, in haar nek voelt.
    Diegene staat achter haar, raast er door haar hoofd. Diegene staat achter haar, en heeft het op haar gemunt. ‘Blijf staan,’ zegt de persoon, en doodsbang gehoorzaamt Lina. Deze stem klinkt haar maar al te bekend in de oren. Lina lijkt wel te zijn bevroren van angst. Ze is in shock, en weet niet goed wat ze moet doen.
    Vervolgens voelt ze hoe de persoon haar vanachter vastpakt en een doekje met een sterke chemische geur tegen haar mond drukt. Lina probeert te schreeuwen en zich los te rukken, maar diegene is te sterk, veel te sterk. Lina wordt bedwelmd door de chemische geur, en dan lijkt ze in een lange donkere put te vallen.


    Angst..

    Het volgt me
    Het tergt me
    Het overheerst mijn gedachten

    Angst..

    Het maakt me bang
    Het overheerst me
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  3. #1053
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    WEJO SPANNEND!
    Ga alsjeblieft vandaag nog verder!!

  4. #1054
    Brabant.

    Reacties
    4.449
    24-01-2010

    Wat prachtig, ga verder!
    'Life isn't about finding yourself, life is about creating yourself.

  5. #1055
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Waauuuwww

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  6. #1056
    CrazyGirl

    Reacties
    6.131
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Te spannend Ben benieuwd wie haar te grazen heeft genomen.

  7. #1057
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dankjewel lady's
    Citaat Geplaatst door Lailaa_ Bekijk reactie
    Upp!! & ik begrijp het niet inverband met de inhoudsopgave ..
    Huh? Hoe bedoel je?
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  8. #1058
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Gino!!

  9. #1059
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door Lailaa_ Bekijk reactie
    Niet alle vervolgjes staan op de inhoudsopgave op p.1 toch?
    Nee klopt. Kijk eens wat daar onder staat!
    Citaat Geplaatst door Simaatje Bekijk reactie
    Gino!!
    HAHAHA. Jeetje, het wordt steeds erger. De 1 noemt hem Toni, de ander noemt hem Gino. Het is nog steeds TINO hoor
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  10. #1060
    Hageneeesjé070!

    Reacties
    388
    17-12-2010

    komt er vandaag nog een vervolg?
    Don't dream your life , live your dreams

  11. #1061
    MVC Lid

    Reacties
    1.970
    06-02-2011

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Nee klopt. Kijk eens wat daar onder staat!
    HAHAHA. Jeetje, het wordt steeds erger. De 1 noemt hem Toni, de ander noemt hem Gino. Het is nog steeds TINO hoor
    Maar hij is togh marokkaans? Het is geen arabische/islamitische naam
    Nerd

  12. #1062
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door MISS_SGAT Bekijk reactie
    komt er vandaag nog een vervolg?
    Weet nog niet lief, ligt aan mijn inspiratie!
    Citaat Geplaatst door barboera_2ncia Bekijk reactie
    Maar hij is togh marokkaans? Het is geen arabische/islamitische naam
    Nee, dat klopt haha. Maar hij is wel gewoon Marokkaans. Tino is een bijnaam, later kom je er wel achter waar die naam vandaan komt en wat zijn echte naam is
    Mijn afgeronde verhaal: Three Different Girls
    Mijn nieuwe verhaal: Live Laugh Love

  13. #1063

    Reacties
    256
    27-05-2008

    Wajowwwwwwwwwwwwwww Spannend!!! Ga gauw verder..

  14. #1064
    Offline.

    Reacties
    12.589
    05-09-2008

    Citaat Geplaatst door lifeless Bekijk reactie
    Nee klopt. Kijk eens wat daar onder staat!
    HAHAHA. Jeetje, het wordt steeds erger. De 1 noemt hem Toni, de ander noemt hem Gino. Het is nog steeds TINO hoor

    Hahaha srry. Ik ga het onthouden.


  15. #1065
    Voorgoed Offline.

    Reacties
    2.307
    17-06-2011

    uppp!
    Dit verhaal wordt met de dag leuker!