Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam ----> islamitische gedichten °o.O

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:08

Ze Kijken Me Aan Ik loop over straat ze kijken me aan. Wat! Wat is er mensen wat heb ik fout gedaan. Ik loop langs ze blijven maar staren. Kijk nu maken ze zelfs gebaren. Stiekem lachen, sarcastisch en gemeen. "Ja hoor roepen ze daar heb je er weer één!" In de supermarkt probeert de verkoopster zo duidelijk mogelijk te praten. Dat ik waarschijnlijk de taal beter beheers dan zij heeft ze niet in de gaten. Ha! Ha! Wat kijkt ze ineens raar, ze schrikt van mijn woorden. Ja wat wil je het was foutloos Nederlands wat ze hoorde. Mensen toch ik ben niet vreemd en ook niet raar, ik draag alleen bescherming echt waar. En dat niet alleen ik wordt ook gezegend, keer op keer. Ja voor elk moment dat ik hem draag wordt ik beloond door mijn Heer. Echt ik ben heel normaal, we verschillen maar op één punt. Ik behoor tot de mens die in het ware gelooft, in Hem die de oprechten het Paradijs belooft. Ik loop verder, kijk die mevrouw ze kijkt me aan alsof ze me zielig vind. Nee mevrouw ik ben gelukkig ik wordt zelfs door engeltjes omringt. Ik ben veilig voor u en alles om me heen, Allah staat bij me zoals Hij is er geen. Daar ben ik dan, weg van die mensen ze zijn niet pluis. Zo nu kan mijn HOOFDDOEK af want ik ben thuis

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:10
Ik zag hem huilen Ik zag hem huilen Hij veegde zijn tranen Over zijn baard en gezicht Opdat het hellevuur Deze niet zal raken Eén enkele traan Uit vrees voor Allah (swt) Is voldoende Om een oceaan van vuur Te doen doven Vandaag heeft hij zelfs De Engelen aan het huilen gemaakt Hij huilde Opdat Allah (swt) hem Tegen het hellevuur zal beschermen Niets is mooier dan deze druppels: Een traan, Gevallen uit vrees voor Allah (swt) En een druppel bloed, Op het pad van Allah (swt) Ik zag hem huilen En het waren De mooiste tranen Die ik ooit heb gezien...

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:11
Doenya oh doenya Waarom laat je mij dwalen En bezorg je mij allerlei kwalen Wil je dan niet dat ik naar al-djannah ga Of heb je liever dat ik in jouw verga Jij Wilde rivier, laat me jouw bevaren Veilig van al jouw gevaren Allah schenk mij jouw hidaya En laat me niet verdrinken in deze wilde rivier, die Doenya heet Doenya oh doenya Wat kunnen de snavels van bepaalde vogels hard pikken Overal word ik getrokken Overal wordt het goede uit mij onttroken Ya Allah geef mij rust, En temper mijn lust (naar het slechte) Geef mij kracht, God der macht Bedek mij met uw goedheid Geef mij licht, zodat ik niet zwicht Doenya oh Doenya Wat een beproeving, soms zo een bedroeving Waar zijn mijn geliefden Heen zijn zij, heen Soms voel ik mij zo alleen Maar dan denk ik, Allah heeft de gelovige belooft Wat alle onrust in mijn hart dooft Innerlijke rust

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:11
Weten Weet waar je moet zijn, In het leven van deze tijd, Het is veel lijden, Maar je kunt het bestrijden. Weet wat je nodig hebt, Het is het gebed, Ik weet zeker dat je het dan redt, In deze wereld van geweld. Als we het willen weten, Moeten we het proberen, Doe vijf keer per dag je gebeden, En je krijgt een beter leven. Weet als je dicht bij Allah staat, Dan loop je niet doelloos op straat, Het leven krijgt een betekenis, Als je weet waar Allah is. Kom tot Hem, En je weet wie je bent, Leer je zelf kennen, In deze tijd van rennen. Loop jezelf niet voorbij, Allah hoort in je leven te zijn, Wonen in je hart, Dat geeft je heel veel kracht. Dan weet je waar je moet zijn , Het maakt iedereen blij, Je leven is niet zo zwaar belast, Als je weet dat Allah op je wacht

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:13

Bezinning Broeders en zusters in de islam, Luister naar Allah zoveel je kan, Al is de verleiding van doenja nog zo groot, Bedenk dan wat Allah je te bieden heeft, is het grootst. Als wij niet oppassen komt de sjeitan, Verdrijf hem met woorden, van uit de Qoraan, Dat is waar sjeitan niet tegen kan, Dus maak voor je zelf een heel goed plan. Allah zal je voor je goede daden belonen, Het brengt je naar tuinen waar rivieren onderdoor stromen, Dit is maar één aspect van het paradijs, Als je daar ook wil wonen, verander dan, razend snel. Wij weten niet wanneer de dood zal komen, Je hoopt dat je hier nog lang mag wonen, Gebruik daarom de tijd dat je hier bent, Zo als Allah het heeft gezegd. Dan hebben wij na de dood niets te vrezen, En ook in doenja krijg je ook een beter leven, Leef niet langer in het haram, Kom tot bezinning, nu het nog kan.

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:14
Mijn Salaat… Al Isha, het gebed waarvoor ik wakker blijf voor Allah(swt) Al Fadjr, het gebed waarvoor ik wakker word midden in de nacht Het gebed, dat wat mij telkens weer innerlijke rust verschaft Innerlijke rust, dat wat ervoor zorgt dat je midden in je Salaat limlacht… Het laat een gevoel achter dat ik niet beschrijven kan,, Het mooiste gevoel van heel de morgen, heel de avond, heel de nacht Een gevoel, dat spijtig genoeg niet iedereen begrijpen kan Dat prachtig wonderbaarlijke mooie gevoel wanneer er aan Jou wordt gedacht… Ar Rahman, het Gebed, dat is een ware geschenk Al Wadud, de Liefde afkomstig van Jou is meer dan een gevoel As Salam, het is een vredig gevoel diep vanbinnen in mijn hart Wisten zij, die het gebed verlaten, maar wat ik met deze woorden bedoel… Een traan, voor degene die niet beseft hoe belangrijk het Gebed wel is Een traan, voor degene die dat gevoel nooit heeft gevoeld Een traan, voor degene die er niets van weten wil Een traan, uit geluk tijdens mijn Salaat dat me overspoeld… Moge Allah(swt) hen de waarde van het gebed laten inzien Opdat zij datgene kunnen vinden wat onze harten zo raakt Twijfel niet, stel niet uit, luister niet naar Sjaitan Wacht niet langer, wacht niet totdat Sjaitan onze harten zwart maakt…

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:17
Is dat teveel gevraagd? Wist jij dat er een dag zal komen.. Wist Jij dat er een dag zal komen waarop we allen zullen terug keren? Wist Jij dat je deze dag In een Doodskleed moet? Wist Jij dat je die dag geen kant op kunt? Wist Jij dat je al je rijkdommen moet achter laten? Wist Jij dat je al je trots moet achter laten? De dag Waarop we Allen uit onze graven zullen worden opgewekt. Wist Jij dat Deze Dag De Dag Des Oordeels Genoemd Wordt? De Dag Waarop Er paniek zal zaaien onder de mensen. De Dag waarop we zullen worden gesplitst. Je Ouders die Je niet kunnen redden, je Vrienden Die je niet kunnen redden. Je Ouders die niet aan je denken, je vrienden die niet aan je denken. Wist jij dat een ieder aan zichzelf zal denken? Ikke Ikke Ikke En de rest Kan Stikken. Wist Jij Oh Dienaar van ALLAH dat je op die dag zult beseffen dat je niets aan die rijkdommen hebt gehad! Wist Jij oh Dienares van ALLAH dat we ons zelf alleen onrecht aan doen als we denken aan wereldse zaken. Oh Dienaar van ALLAH Vergeet Niet dat je straks in een doods Kleed gestopt wordt. Waar blijven je dure kleding? DIE ZIJN WEG! Oh Dienaar van ALLAH vergeet Niet dat je straks geen smoes kunt verzinnen. Waar blijft je beste smoes? DIE KAN JE EN DURF JE STRAKS NIET TE VERZINNEN! Oh Dienaar van ALLAH Vergeet Niet dat je straks alleen in het duisternis van het graf zal liggen!! Waar zijn al die mensen die je dagelijks gezelschap hielden? WEG JE STAAT ER HELEMAAL ALLEEN VOOR! Oh dienaar van ALLAAH oh Dienares van ALLAH Vergeet niet dat ALLAH SWT BarmHartig is Oh dienaar van ALLAH, Oh Dienares van ALLAH Vergeet niet dat ALLAH Swt Genadevolle is! Oh Dienaar van ALLAH, oh dienares van ALLAH Als we weten dat dit leven een beproeving is en dat we niets mogen meenemen BEHALVE ONZE DADEN EN ZONDES waar doen we het dan nog voor??? Oh Dienaar van ALLAH oh dienares van ALLAH Laten we Leven voor het goede!! Laten we Werken voor een plekje in DJANATOEL FIRDAWS! Is dat teveel gevraagd? Waarom Werken We wel voor onze werkgever? Ojee Als we niet werken dan worden we Ontslagen! Waarom komen we op tijd voor onze lessen op school? Ojee Als we niet op tijd komen dan mogen we de les niet meer in! Waarom Werken we niet voor die hasanat? Wetend dat onze Heer Ons Zal belonen! Waarom verrichten we onze gebeden niet op tijd? Wetend&Hopend dat onze Heer onze gebeden accepteert! O mensen, O mensen (word wakker doe je ogen open)

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:18
Islam is mijn leven en mijn bestaan... Voor islam wil ik strijden, vechten tegen de sjeitaan... Elke dag ben ik blij dat ik mag opstaan als een moslima... Blijven strijden tegen de vervloekte en me nafs totdat ik verga... Als moslima heeft mijn leven alleen nut... Uit de quraan en me gebeden haal ik mijn vut... Zonder islaam is mijn leven niets waard... Ik krijg voldoening als ik mijn gebeden op tijd heb geklaard... Een leven zonder islam kan ik me niet bedenken... Dat is niet te vergelijken met doenja en al zijn geschenken... Stel je voor dat Allah mij niet had geleid... En uit de handen van de sjeitaan had bevrijd... Dan zou ik nog steeds dwalen... En luisteren naar de onzin verhalen... O'Allah bedankt voor Uw leiding.. Islam in mijn hart is het licht en bevrijding... O'Allah ik dank U voor elk moment... U bent degene die mijn pijnen kent... Als ik me neerbuig op mijn gebedskleed... Dan voel ik me verlicht, U bent degene die ik nooit meer vergeet... O'Allah vergeef me voor de tijd dat ik niet bad... O'Allah vergeef me voor de tijd dat ik U vergat.... Terwijl u mij onderhoud... En dat liet me in die tijd koud... Niet omdat ik een egoist was... Maar omdat ik niets wist over U, omdat ik de quraan niet las.... O"Allah toch heeft U mij met U genade geleid... En daarom schaam ik me en vertel ik U dat het me spijt.. Spijt dat ik vele jaren heb verloren doen gaan... En niet de moeite nam om kennis te zoeken over U bestaan... O''Allah mijn hart was in die tijd zo leeg en koel... O''Allah na het lezen van de quraan weet ik een heleboel... O''Allah als ik aan U denk dan krijg ik het warm van binnen... U liefde in mijn hart is groot dat ik het eruit zou willen gillen... Ik kan niet wachten om U te ontmoeten... Ook al weet ik dat ik misschien ook voor me zondes zou moeten boeten.. Maar dat houd met niet tegen, ik hoop op U ontmoeting... Door U heeft me leven weer zin... Door islam wil ik elke dag strijden... En om sabber vragen in moeilijke tijden... O''Allah U heeft me geleerd mijn lot te accepteren... En van mijn beproevingen te leren... O''Allah U heeft mij geleerd het nut van het leven... En me geleerd naar het goede te streven...

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:19
Weegschaal Weet jij hoeveel hasanaat jij hebt gespaard Durf jij je nu te reizen naar een andere leven zonder verzekering Ben je bereid om deze leven los te laten, deze vergankelijke Hoe zou je weegschaal wegen zijn als je nu in keer losgerukt wordt van het leven Denk je dat jouw daden je naar het paradijs zullen brengen Nee dienaar walahie niet, wie weet of werkelijke je daden geaccepteerd zijn. Ya rabie hoe zou ik voelen op de dag dat mijn werk gewogen gaat worden En alles wat ik gedaan heb, het slecht en het goede. Zal er iemand zijn die zoveel van me houdt dat hij/zij mij een hasanaat geeft Zomaar om me te redden van het hellevuur. Als zelfs de best mensen op die dag niet aan elkaar denken Rasoel Allah en onze moeder Aicha, de beste geliefden Durf je te beweren dat op die dag een andere naar je zal kijken Walahie dan ben je verloren op die dag Wat jij wat zwaar weegt op die dag, het goede gedrag Wanneer heb je voor het laatst je ouders tevreden gesteld Je woede ingehouden, je vijand lief gehad Wanneer hebt jij voor het laatst geglimlacht tegen een arme persoon En een traan van een ongelukkig kind weggeveegd Weet jij hoeveel hasanaat jij hebt gespaard Durf jij nu een reis te beginnen zonder terug te keren naar deze aarde. Wanneer heb jij voor het laatst gehuild om je minder inspanningen tegen over Allah En diep geschaamd omdat jij zoveel weinig doet om dichter bij Allah te komen. Durf jij nu een reis te beginnen zonder terug te keren naar deze leven Wijs eerlijk en zeg waarom niet? De weegschaal weegt niet zwaar, het zou zelfs heel licht kunnen wegen op dit moment Nee we durven allemaal niet te reizen op dit moment Maar we vergeten vaak dat we gaan keuze daarin hebben Het overkomt je plotseling, zomaar opeens En dat is het te laat om je weegschaal zwaarder te maken.

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:26
Hoe kun je Allah ontkennen Hij is degene die je moeten aanbidden Hij is degene waar je vergeving aan moet vragen Hij is degene waar je aan moet denken Hij is degene die je moet bedanken MAAR waar blijft je dankbaarheid Eh mens Word wakker DE islam is de waarheid Soubhana’’lah Je denkt alleen aan dit wereldse leven Hoe kan je dan naar het Hiernamaals streven Je leeft op dit moment in onwetendheid Allah, Hij is degene die je naar het goede pad leid Maar je hebt geen Taqwa voor Allah, Jou HEER Je begaat zondes steeds meer en meer In dit leven heb je een vette auto, geld en meiden Okey dan ben je ‘stoer’ en goed in verleiden Maar wat heb je dr aan Als dit wereld binnenkort zal vergaan Neem je dan ook die auto, geld en meiden in het graf mee Volgens mij Niet, NEE Een ding kan je redden van het hele vuur: je daden Maar ja, die heb je niet, Je slechte gewoontes zullen je verraden Wat heb je dan nog aan die vette auto en dat geld Het hiernamaals heeft niemand je daar iets over verteld Zeker wel , je pap en mam Probeerden je te bekeren tot het ware geloof: de islam Jij wilde daar niets over horen Jij wilde niet tot de moslims behoren Je leefde in onwetendheid Je vermeed de waarheid Om zo te genieten van het leven Jouw Heer, Allah heeft jouw alles gegeven Een oog, mond, voet en een hand Dus zoek naar die belangrijke band De band tussen jouw en je heer Allah zal het leven op aarde en in het hiernamaals voor je verlichten Als jij je tot de Islam zal richten ...

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:27
Mijn lieve mam... Mijn lieve mam jij bent een engel… Al die jaren was je mijn beschermengel… OW mam wat ben je toch een belangrijke persoon… Mam jij verdient gewoon de mooiste kroon… Jij was er voor me toen ik ziek lag… Jij was er voor me toen ik viel, elke dag… Jij was er voor me toen ik hulp nodig had… Jij was er voor me toen ik huilend alleen zat. OW mijn mooie lieve mam weet je nog die mooie dagen… OW mam en die slechte dagen, die we elke keer weer zagen… OW mam door jou ben ik zo ver gekomen… Door jou durfde ik nog mooie dingen te dromen… Jij hebt mij 9 maanden gedragen, met de wil van ALLAH swt… Jij hebt mij groot gebracht, met de hulp van ALLAH swt… Ik zal je de beste geven mam, met de wil van ALLAH swt… Ik zal altijd aan je zij staan mam, met de hulp van ALLAH swt OW mam moge ALLAH swt mij vergeven als ik je pijn doe… OW mam moge ALLAH swt mij vergeven als ik niet aan Mn taken voldoe… OW mam ik kan je nooit terugbetalen… Ik zie gewoon de nur op je gezicht stralen… Mam ik zal je voeten moeten kussen… En op mijn knieën huilen, ondertussen… De hemel ligt onder jou voeten… Een goed kind worden, dat is wat we moeten… Mam wat zou ik doen zonder jou… Hoe kan ik dat mam, terwijl ik zoveel van je hou… Als jij er niet bent is het net een ziel zonder hart… OW mam laat me nooit alleen zonder jou is het leven zo hard... OW mam vergeef me als ik iets fouts doe… OW mam vergeef me als ik zeg ’’ ik ben te moe’’… OW mam tussen jou en mij zit er een goede band. OW mam onder jou voeten ben ik maar het zand…!!!!!!! عـن ابـن عـمـر رضي الله عـنهـما، قــال: أخـذ الرسول صلي الله عـلية وسلم بمنكبي، فقال: { كن في الدنيا كـأنـك غـريـب أو عـابـر سبـيـل }.

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:28
Rots in de branding Als een rots in de branding is mijn geloof, Niets of iemand die dat verstoort, Staat vast, wat me ook overkomt, Dat houdt mijn hart gezond. Sjeitan speelt wel met mij, Maar hij is voor mij geen partij, Ik weet van geen wijken, Als een rots in de branding blijf ik naar Allah kijken. Stormen blijven woeden, Maar als een rots in de branding, blijft waar hij is, Zo is ook mijn geloof in Allah, Geen duivel die dat kan veranderen, hoe groot hij ook is. Zo sterk moet ons geloof worden, Dat we nergens voor wijken, Zoals een rots in de branding, Een voorbeeld voor ons mag zijn. Dan hebben we bereikt wat we willen, En hoeven we niet steeds opnieuw met ons geloof te beginnen, Standvastigheid is wat Allah van ons vraagt, Dan zullen de poorten van het paradijs voor ons open gaan

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:31
Tien dingen die Allah niet zal vragen… Allah zal niet vragen wat voor auto je had; Hij zal je vragen hoeveel mensen je vervoerde die geen vervoer hadden. Allah zal niet vragen naar de oppervlakte van je huis; Hij zal je vragen hoeveel mensen je in je huis uitnodigde. Allah zal niet vragen naar de kleding die in je kast hing; Hij zal je vragen hoeveel mensen je kleedde. Allah zal niet vragen wat je hoogste salaris was; Hij zal vragen of je je ziel hebt verkocht om het te verkrijgen. Allah zal niet vragen welke titel je had; Hij zal je vragen of je je werk naar je beste vermogen hebt gedaan. Allah zal niet vragen hoeveel vrienden je had; Hij zal vragen voor hoeveel mensen JIJ een vriend was. Allah zal je niet vragen in welke buurt je woonde; Hij zal vragen hoe je je buren behandelde. Allah zal niet naar de kleur van je huid vragen; Hij zal naar de inhoud van je karakter vragen. Allah zal je niet vragen waarom het zo lang duurde voor je naar Verlossing zocht; Hij zal je liefdevol naar je woning in de hemel begeleiden, en niet naar de poorten van de Hel. Allah zal niet vragen aan hoeveel mensen je dit doorgestuurd hebt; Hij zal je vragen of je je schaamde het door te sturen naar je vrienden. Gelukkige momenten, prijs Allah (swt) Moeilijke momenten, zoek Allah (swt) Stille momenten, aanbid Allah (swt) Pijnlijke momenten, vertrouw op Allah (swt) Ieder moment, dank Allah (swt)

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:32
Pijnlijke momenten, wanhopen is makkelijk gedaan, Maar daarmee kun je de situatie nog steeds niet aan. Geduld is je medicijn in alle tijden, Je kracht om te blijven strijden. Beproevingen en tegenslagen, te veel om te verdragen. Geduld is wat je in die tijden moet vragen. Richt je tot Allah sterk en standvastig, Al ben je kapot van verdriet en is dit nog zo lastig. Heb geduld, wees sterk en Allah doet het verdere werk. Wees in alle tijden tevreden met je lot, Ga niet onnodig lijden, maak jezelf niet kapot. Al vallen de laatste stenen van je gebouwde muur tot aan je voeten neer, En zie je geen enkel lichtpuntje meer? Heb geduld, geduld is je kracht, geduld is je macht, Denk aan de waardevolle beloning die op je wacht. Zoek toevlucht alleen bij Allah, werp je neer, huil en laat je gaan, Waarlijk Allah zal je belonen voor elke geduldige traan

Miss_Elwafa
10-01-2006, 15:33

Moge Allah jou belonen. Met al het moois dat je hebt kunnen dromen. Moge Allah jou vergeven. En jouw goede daden accepteren in dit leven. Moge Allah van jou houden. En je tot de moslims behouden. Moge Allah ons dichter bij elkaar brengen. En onze vreugde doen verlengen. Moge Allah jou Zijn liefde schenken. En je vrij laten in jouw doen en denken. Moge Allah jou tot Zijn gehoorzaamheid leiden. En jou uit dit kafirland doen bevrijden. Moge Allah over je waken. En jouw plekje in het paradijs maken. Moge Allah je behoeden. En je beschermen van je eigen woede. Moge Allah jou genadig zijn. En je verlossen van al de pijn. Moge Allah je geliefd maken bij de mensen. En je gelukkig maken, mocht je dat wensen. Moge Allah jouw hart verlichten. En zijn Goddelijke licht in de mensenharten stichten. Moge Allah jouw gebeden accepteren. En de kafirs doen bekeren. Moge Allah de ummah versterken. En onnodige geweld beperken. Moge Allah iedere moslim zegenen. En de zusters en broeders doen herenigen. Moge Allah jouw gelukkig maken. En ieder moslim niet af laten haken. Moge Allah ons tot Zijn gehoorzaamheid leiden

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35 36