Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam Xena Fans Jooe oooe oooe ..meld U!

MueZli
15-11-2002, 10:29

Picture this and close yr eyes. Stoffige zand, klinkende zwaarden, paarden galopperend. De strijd woed hevig. Kijkt om je heen en vraagt je af waar MeuZli je mee naar toe heeft gesleept. Het ging toch over Xena the warrior princes ? Een ruiter galoppeert met een enorme snelheid op je af. Je wil weg vluchten maar het lukt je niet. Je ziet de fijn gevormde spieren samen trekken, de hoeven slaan tegen de grond, maar je kunt je niet bewegen ! Je mond is verstijfd en trekt weg van de schrik. Het lemmet van het zwaard glimt fel. Het zwaard komt onvervalst dichterbij. Je hoort het hijgen van de berijder en ziet het schuim van het paard in je gezicht spatten. Het lemmet flitst als n bliksemschits door de lucht heen, snijd lucht dat je happent wil in ademen doormidden. Je sluit je ogen, je oren suizen. Diep steekt de ruiter het vlijmscherpe stuk staal, keer op keer. Achter je valt een bloedende man met n dof neer, in 2 stukken gereten Rustig maar, de ruiter kan je helemaal niet zien. Het enige wat jij nu bent is n schim , die even een kijkje mag nemen, op een plek waar ik je over wil vertellen. :D Het is 636 na C ( 15 jr Hidjri) De Byzantijnse Heraclius verzamelt een groot leger om bij Yarmuk ( rivier in Syrie) de moslims te verslaan.. In de Slag van Yarmuk, waar een leger van 30.000 gelovige het opnam tegen een Byzantijnse leger van 240.000 strijdkrachten, stortte Ikrimah aan de zijde van Khalid ibn Walid zich volledig in de strijd tegen de Romeinen. Het Byzantijnse leger bracht de moslim grote verliezen, totdat Ikrimah diep in de linies van de Romeinen doordrong. Waarna Khalid Ibn Walid naar hem toe rende en zei: "Niet doen, Ikrimah. Jouw dood zou een zwaar verlies voor de moslims zijn." Dit is n fragment, een moment opname. Ikrimah was de zoon van abu jahl, ja 1 vd grootste tegenstanders van de profeet. We gaan even weer terug in de tijd.. In de slag bij Badr was Aboe Jahl degene die polytheïsten leidde tegen de moslims. Hij zwoer bij zijn goden, al-Laat en al-Uzza, dat hij niet naar mekka zou terugkeren voor hij Mohammed en zijn volk vernietigd zou hebben. In Badr offerde hij hierom dus drie kamelen aan zijn goden. De Polytheïsten hielden de dag voor het gevecht een grote feestmaal met veel drank en gezang van vrouwen om zo de Qoraish aan te sporen tot het gevecht tegen de moslims. Aboe Jahl was een van de eersten, die in Badr omkwam. Zijn zoon Ikrimah zag hoe de speren zijn vader doorboorden en hoorde ook zijn laatste wanhoopskreet. Zijn belofte is dus ook uitgekomen, want hij is daarna nooit terug gebracht naar Mekka. Door de verpletterende nederlaag, die de Qoraish hadden geleden kon Ikrimah het lichaam van zijn vader niet meenemen om hem te begraven in Mekka. Ikrimah werd later een moslim.. "Laat me doorgaan, Khalid," zei Ikrimah die niet meer te stuiten was. "Jij had het voorrecht om vroeger bij de Boodschapper van Allah te zijn. Maar ikzelf en mijn vader waren de 'Farao' tegen de moslims. Laat me dit nu doen om iets uit het verleden goed te maken. Ik heb de Profeet vaak bevochten. Moet ik dan nu voor de Byzantijnen wegrennen? Dat zal ik nooit doen." Toen riep hij tot de moslims: "Wie belooft er tot zijn dood te vechten?" Vierhonderd moslims, waaronder al-Harith ibn Hisham en Ayyash ibn Abi Rabiah, gaven gehoor aan zijn oproep. Zij wierpen zich in de strijd en vochten heldhaftig zonder de leiding van Khalid ibn al-Walid. Ze bezorgden drieduizend Romeinen de dood. Hun gewaagde aanval maakte ook de weg vrij voor de beslissende overwinning van de moslims Alleen die geheimzinnige ruiter die dwars door je heen galoppeerde, wie is dat ? Kom gaan we weer terug naar Yarmuk. Je ziet de gesluierde ruiter van ver, onvermoeid, onverschrokken de ene romein na de andere neerslaan. Geen angst te speuren. Je kijkt met ongelooflijk veel bewondering maar ook vrees. Tegen zo'n tegenstander zou je niet willen staan. Je ziet de romeinen verschrikt uitwijken voor deze heroike figuur. Wie is hij ? Iedereen op het slag veld, waant in de veronderstelling dat deze ruiter, deze mujahieed, Khalid Ibn al-Walid zelf is. De aanvoerder van deze kleine islm leger. Totdat Khalid ibn al-Walid gezien wordt, en vervolgens zelf vraagt aan deze gesluierde ruiter wie hij is.. Khalid ibn al - Walid, vraagt de ruiter zich kenbaar te maken. ... Je kijkt met verbazing en ongeloof ! Het is een vrouw als ze het doek van haar gezicht haalt. Ik ben Khawla ibn al Azwar hoor je haar zeggen. Beste lezers, zie hier ONZE Xena ONZE warrior-mu'mina !

MueZli
15-11-2002, 10:48
http://community.webshots.com/r1/2/74/69/1227469_ph.jpg

MueZli
16-11-2002, 09:29
Pak je ziele zwaard, laten we t duveltje n flink aantal inhammen bezorgen. Meusli gaat zich even heisen in, haar oorlogspak. Helm op, zwaard geslepen en gepoetst. Nog een laatste controle van haar wilde arabische volbloed. Met n elegante sprong, beklimt ze haar paard. Slaat haar hijab steviger om haar heen. Haar blik op scherp. Op verre afstand, komt haar vijand dreigend dichterbij. Ha, denkt ze, ik lust je rauw, jij gedrocht! Haar vuisten ballen zich samen. Meusli heeft geen geduld. Ze geeft haar paard een zacht duw ( note: Meuzli is n vredelievende mens, dat houdt van dieren. Word lid van wereld natuurfonds ! Wat zeg k je Gamma! ) en galoppeert t duveltje tegemoet .. Pak aan pak aan...smerige verleider ! Pak aan voor wat je ons als mensheid aandoet. Ze hakt op hem in, diepe sneden door zn afschuwelijke lichaam. Hij verweert zich en slaagt erin Meusli van haar paard en zwaard te ontdoen. Denken jullie dat ze op geeft ? Ha dan schatten jullie haar wel heel zwak in. Meusli gaat door met haar strijd. De slag Om Inner, gaat de geschiedenis in. 1423 Hidjri ( 2002 na C) Met n sprong ( ala Xena :D), en de kreet en echte onverschrokkenheid van Khawla, slaat ze m met haar blote vuisten tegen de grond. Hier pak aan, jij akelig wezen. *Poef* *Pats* * Kow* .. Bloedige strijd volgt. Te bloedig om te vertellen. ( Meuzli houdt ook van haar medemens, en wil jullie dit echt niet aandoen. Word lid van Islamic Relief ! "Adopteer" een wees!) Meuzli wil haar hart goed bewaken, want ze weet dat dat akelige wezentje pokemon en dragon ball z krachten heeft. Dat betekent dat ie terugkomt elke dag elke keer. Ze wil dat ie zuiver blijft, dus gaat ze na dit akkefietje eerst n Cup a Soup halen ( fictief fictief :D IK vast).. Ze bewaakt haar hart, elke goede daad tegen een slechte daad!, in haar mooie drie delige bewakers pak ( C & A is voordeliger ..Vlaggetjesweek!). Colbert, nice fine lange rok, en haar bijpassende stylish, according to thA rules, hoofddoek met n glimmende embleem, stating LA ILAHA ILLA ALLAH !! Meusli-B-I salutes ! Meuzli wil n hart wit als safa'. Op zn tijd, zacht en meelevend, maar op andere tijden, vastberaden! :bril: ps: A3oedoe billahie mina shaytani Radjiem, min hamzihi wa naftihi !

doc25
16-11-2002, 10:39
die muesli is wel dapper :D

MueZli
17-11-2002, 08:05

Persoonlijke MeuZli Strijd :( Ik lever op sommige - vaak neeh! altijd <-- dit is ook zo'n strijd - momenten een strijd in mezelf. Op de momenten dat ik direct contact leg met ALLAH swt, moment van bidden. Inmiddels heb ik wel geleerd hoe te trachten in het gebed te concentreren en dat is niet makkelijk. Van binnen vechten er 2, allebei trekken ze even hard. Heen en weer geslingerd wordt ik. Ik weet wat het probleem is, en dat is, dat mijn hart van die zwarte puntjes heeft, het hebben toegegeven aan zonden. Elke strijd is het knijpen van mn hart als een spons. Het eruit halen van die zonden is , zijn allemaal battles. Elke slechte daad, moet ik wissen met een goede daad! Dat is de enige behandeling voor mijn innerlijke slag. Zo erg dat ik mn ogen knijp en steeds langzamer ga reciteren, en alles duidelijk articuleer, zodat ik t zelf hoor. Ik moet mezelf echt in "strijders" pak heisen en de battle aangaan. Nog een lange weg te gaan, maar "anna radia bihada al kadar" leg me neer bij dit lot. Het is een proces, en ik merk dat ik veel meer geleerd heb vergeleken met afgelopen jaren. Het bestaat niet dat je, als je nu beslist dat je gaat bidden, of dat je nu beslist, ik ga me beter concentreren, dat dat meteen lukt. Het is echt, je beste strijd pak uit de kast halen , en je zwaard slijpen. Flink inhakken. Zweet, metaforische bloed en ook heel wat zoute tranen. Ik zal even een voorbeeldje geven, uit de doos aan juweeltjes die Meuzli de laatste jaren heeft opgespaard. Het gaat over een man, die 20 jaar van zn leven heeft besteed aan het bewaken van zn hart , een beetje zoals ik boven heb beschreven. Elke verleiding uit de weg, en vergeving vragen als ie er wel aan toegaf, de innerlijke strijd met het gebed etc. De 20 jaar daarna, beschermde zijn hart hem voor verleidingen. Zijn hart was in een staat, dat elke keer als hij een verleiding voorgeschoteld kreeg, pijn deed, dat ie natuurlijk niet kon toegeven. De laatste 20 jaar van zn leven bewaakte de Islam hem en zijn hart. Het gebed was voor hem genot. Extra gebeden extase tot diep in de nacht. :eek: Zo keek ik ook toen ik dit hoorde. Deze man overleed op zn 70ste. Hoe oud was hij ? Ja juist 10 jaar toen hij begon. Ik weet wij hebben dit niet van onze ouders meegekregen. Daarom moeten we zo snel mogelijk beginnen!! En wat hij in 10 jaar heeft gedaan in 5 jaar! Tijd verliezen kunnen en mogen we niet meer. Neeh niet pas op onze 65ste, 2 4 4 3 4 bellen, gaan bidden! Misschien boezemt dit angst in ? Geen angst! Geen verlamming! Denk even terug aan Khawla! Denk aan haar moed ! Misschien denk je, waar moet ik beginnen, hoe moet ik beginnen. Begin gewoon. T komt allemaal vanzelf , maar je moet er wel mee beginnen en er wat aan doen. Het is niet dat je nu boekwerken uit de Islaam uit je hoofd moet leren. Neeh, je moet "oprechte geloof" laten bloeien in je hart. Umar ibnul Khattab wist veel minder aan "feitelijke" kennis ( overleveringen ed) toen hij moslim werd, dan dat wij doen, maar het eerste wat hij deed toen hij moslim werd, is dat wat hij leerde van de profeet zo snel mogelijk luid uit verkondigen. Het is dus oprecht, die kleine surat leren, oprecht de eerste stappen van het gebed onder de knie krijgen, het is oprecht denken aan ALLAH en liefde voelen. Het is oprecht goed proberen om te gaan met je naaste. Het is oprecht kleine stappen maken, oprecht vergeving vragen, oprecht voor je fouten bij jezelf en voor ALLAH uitkomen. Vertrouw op Hem! Je kunt echt op Hem vertrouwen. Doe je best, verbeteringen aan te brengen in je leven en tegelijkertijd, alles in Zijn handen te laten. Ik vraag Allah dat Hij me die kracht geeft en elke keer als ik een fout maak die me te vergeven. Deze ramadan moet ik gebruiken, me hierin te disciplineren. Net als iedereen ben ik bang deze intense beleving , na ramadan te verliezen. Meuzli van haar paard gestoten. Neeh!, ik laat dat niet toe. Meuzli-Khawla-mentaliteit !. Mocht ik zwakker worden dan krabbel ik insha allah weer op! Almost defeated Meuzli, but fighting back en punching poke-devil-man with her fists back Onze hart is namelijk de ene keer heel vroom en de andere keer veel minder. Het eerste wat ik voor mezelf vraag en voor iedere andere moslim, dat Allah deze stabiliseert. Allahomma tabit kolobona Ya Mukallib al kolob . Vriendelijke grtjes MeuZli.

MueZli
18-11-2002, 11:17
Origineel gepost door doc25 die muesli is wel dapper :D Soms , vaak ook niet. :(

doc25
19-11-2002, 20:56
Origineel gepost door MeuslitriX Soms , vaak ook niet. :( schuil maar achter mijn brede schouders :D

MueZli
19-11-2002, 23:28
Origineel gepost door doc25 schuil maar achter mijn brede schouders :D En als die strijd van binnen is ?