Bekijk originele versie : Islam Draag een hoofddoek nu het nog kan
Tofu-in-de-fik
19-01-2003, 13:50
Bismillah,
O meisje, draag een hoofddoek nu het nog kan
maar niet om de verkeerde redenen zoals voor je vader, moeder of toekomstige man
want als het te laat is wat zeg je Hem dan?
ik wilde het niet dragen? ik durfde het niet te dragen? ik wist er niet van?
en als je een hoofddoek draagt pas jezelf dan aan
houdt je verre van de zaken die voor ons moslims niet zijn toegestaan
want als je er verantwoording voor moet afleggen bij Degeen je heeft geschapen
en je al je moed bij elkaar zal moeten schrapen
wat ga je Hem dan zeggen?
er valt niets uit te leggen
het leek in dit leven niets uit te maken
of je wel of niet een hoofddoek zou dragen
O meisje, Allah heeft ons een duidelijke weg getoond
houdt je er dan aan
en laat de vervloekte sjaytan niet tussen jou en Allah staan
je zal door Hem zoveel meer dan in dit leven worden beloond
voor al de moeite die je aan alleen Hem zal hebben getoond...Inchallah
Toufik
lellameknesia
20-01-2003, 13:55
mooi gedicht, mijn complimenten, elhamdoellilah draag ikzelf al een hoofddoek en ik hoop dat hierdoor de meiden na gaan denken.
ga zo door zou ik zeggen.
thalla lellameknesia
Cinderella_1
20-01-2003, 14:04
wallah echt prachtig gedicht,meestal reageer ik niet ,maar deze is echt top,ga zo door ja zou ik zeggen.....een nuttig iets be3da om van te leren....... doeidoei
Mag ik vragen waar jouw baard is???
Er wordt in dit leven zo Gepoest met die hoofdoek. Terwijl men alle andere dingen vergeet. De Islam is niet alleen het dragen van een hoofdoek.
Als men kritiek heeft kom maar op!!!
Moeslimma87
20-01-2003, 19:22
Heel erg mooi en een goede boodschap voor meisjes die
hoofddoek dragen om verkeerde redenen.
Hoofddoek is een sunnah en bedek je je voor andere mannen...
Doe zo voort en masha'allah
Beslama
Nounousa
23-01-2003, 19:40
alhamdoellilah :D
berberse21
31-01-2003, 16:48
Selem....
Ben nu 21 en sinds kort draag ik een hoofddoek (HAMDOELILAH) en meiden ik zal je vertellen of je het modern draagt of niet het is in ieder geval een fijn gevoel.
Allah (swt) heeft me de kracht gegeven.................en INSHAALAH zal ik die ook nooit loslaten. AMIEN.
Wa 3aliekoem selem...........
salaam oe galeikoem
hoe gaat het broeder
het is ook beter als je ook zet hoe een vrouw hoofddoek moet dragen
want de meeste meisjes dragen het modern ze laten hun hals zien ze dat om hun sieraden te laten zien en zich mooier te maken maar een vrouw moet haar schoonheid niet laten zien
ugaleikmoem salaam
Salaam eleykoem wr wb
sinds ik hoofdoek draag ben ik veel meer stil gaan staan bij de islam, hiervoor had ik dat ook wel maar geloof me je hoofdoek is niet alleen om je schoonheid te bedekken maar het geeft je veel meer kracht en elke dag besef je dat je Alhemdoelilah en moslima bent. meisjes die nog geen hoofdoek dragen inscha Allah begin er snel mee je krijgt er echt geen spijt van. en echt een mooie gedicht broeder macha Allah
walikom salaam wr wb
Shafia.
noralive
02-02-2003, 10:28
Asalaam,
Hoofdoek dragen mag modern je kan het combineren, even tussen door onder modern versta ik geen blote hals oorbellen etc.
JA je mag er als moslima met het correct dragen van je hijab er best netjes uit zien en volgens de mode kleden zolang het maar wijdt is, en bedekt.
We moeten uitstralen dat de hoofdoek mooi is en de ISLAM, al die mis vattingen van je mag geen rode trui aan en geen blauwe broek omdat dat te opvallend is sorry hoor kan het nergens terug vinden in de Koran en zo lang ALLAH SWT dat mij niet verboden heeft doe ik dat gewoon.
Of van die mannen die nike schoenen dragen bij een jelaba en die ontzettend boos kijken naar iedereen, als MOHAMMED SAWS dat ook deed zouden we nu niet zo veel mensen hebben die in de ISLAM geloven, begrijp je wat ik bedoel de ISLAM is mooi waarom zouden we dat dan niet mogen tonen.
I love you all because I love ALLAH SWT :Iluvu:
jullie sissie nora :zwaai:
Alaikum salaam,
Het is echt een heeeeel mooi gedicht...je geeft een mooie boodschap voor de meiden...en ik hoop dat ze het ook gaan doen.......mag allah(swt) je op de rechte pad brengen. Ik draag ook een hoofddoek.....al van toen ik 10 was (ben nu 14).....ik moest nog niet van me ouders...maar ik wou het heel graag..omdat mijn zus er ook 1 droeg.
Je moet geen hoofddoek dragen vanwege je ouders ofzo...want dat gaat later dan meestal de verkeerde kant op.......je moet het uit je hart dragen!!!
Ik wil nog ff op die rare opmerking van salaama reageren.
Ten eerste een man is niet verplicht een baard te dragen!!!
Het is soena......en een vrouw is wel verplicht een hoofddoek te dragen (elhijab).
Ten tweede deze man...toufik doet zijn best om de meiden op een pad te brengen naar allah (swt) en dan ga jij lopen zeuren.....nog wel over een baard die hij misschien niet heeft...en terwijl dat niet veplicht is!!
Nou sorry hoor.....maar denk eerst goed na voor je wat typt.
Het klopt wel dat er in de islam meer is dan een hoofdoek dragen..maar dat betekent niet dat we geen hoofddoek moeten dragen.....want dat s ook 1 van het belangrijkste...niet allen een hoofddoek.......ook geen te strakke kleren enz......
En jij zegt dat er meer is dan een hoofddoek in de islam...maar wie zegt dat mensen zich ook niet aan die regels houden dus.....
beslamaaa, hafsa
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.