Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam een vraagje

Pagina's : [1] 2 3

sorayalella
06-11-2002, 11:49

ik heb een vraagje? Mag je tijdens de ramadan gel in je haar Alvast bedankt

Cyclop
07-11-2002, 03:19
de vraag is waarom gebruik je gel? een moslim vrouw heeft een puur gezicht... geen gel of make-up

slimane
17-11-2002, 15:18
hoi hoi Het antwoordt is nee, je mag geen jel gebruiken. Ook geen crem of iets dergelijks. ciao

Gmisa
17-11-2002, 15:45
ik weet het niet maar ik wil effe zeggen tegen iedereen dat je niet zomaar een uitspraak moet doen als je iets niet zeker weet. Je geeft dan de verkeerde info en die andere beschouwen deze info als de waarheid. Je bent dus verantwoorderlijk voor de zonden van andere dus zeg niet zomaar iets zou toch zonde zijn?

sweet_honnepon
17-11-2002, 15:57

waarom is het verboden? ik heb het van geen enkele betrouwbare bron gehoord of gelezen. alleen de mensen beweren dat het niet mag, maar ja wie zegt dat die mensen gelijk hebben. :zwaai:

doc25
17-11-2002, 16:11
In principe is je ramadan geldig: http://www.islamway.com/bindex.php?section=fatawa&fatwa_id=432 maar het mag niet als je het gebruikt om ermee de straat op te gaan. Net als make-up enzo. Maar je ramadan bijlft in principe geldig.

RaZer
17-11-2002, 18:52
Origineel gepost door lelahamka ik weet het niet maar ik wil effe zeggen tegen iedereen dat je niet zomaar een uitspraak moet doen als je iets niet zeker weet. Je geeft dan de verkeerde info en die andere beschouwen deze info als de waarheid. Je bent dus verantwoorderlijk voor de zonden van andere dus zeg niet zomaar iets zou toch zonde zijn? Ik sluit me hier volledig bij aan. Als je een antwoord geef op iemands vraag dan moet je het zeker weten!! Ik weet geen anwtorod te geven op deze vraag. Ik doe het wel op aangezien een goede vriend van mij veel weet over Islam en die zei dat het wel kon.

Seffie
21-11-2002, 16:05
Ik zit op koran lessen en daar word gezegd dat je wel degelijk gel of creme mag gebruiken. als de intensie er is dat je met hart aan het vasten bent is het wel toe gestaan.

elhoeba
25-11-2002, 21:36
Sorry dat ik me er mee bemoei, Jullie vraag is. Mag je GEL gebruiken in de RAMADAN. Voor de vouwen mag het zo ie zo niet, Omdat een moslim vrouw verplicht is om een hoofddoek te dragen. En waarom heb je Gel nodig? Om je mooier te maken. En dat is 1 ding wat niet mag.En helemaal niet in de RAMADAN. Sanae!!!

Nounja
27-11-2002, 12:39
Eselaamoehalaikoem warahmatulah Beste mensen, als iemand wat vraagt, is dat toch alleen positief, we moeten ons best doen om een antwoord daarop te zoeken en te geven en een uitleg daarbij, als iemand vraagt of hij gel mag gebruiken, moeten we niet gelijk gaan roepen dat het wel niet mag .. hoofdoek moet verplicht, vrouw hoort puur te zijn, geen gel nodig, en dat soort dingen. Dat hoofdoek verplicht is weten we wel, maar er is een vraag gesteld en als je daar een antwoord op weet, help diegene, zoniet? Zwijg AUB Het is misschien wel allemaal goed bedoeld, maar betrek er geen andere dingen bij, blijf bij het onderwerp, Mag het? Ja of Nee, en waarom, punt op de i. Hierdoor kunnen mensen ontmoedigd worden om vragen te stellen, en dat willen we niet hebben, anders blijven ze in onzekerheid. Waselaam,

elhoeba
27-11-2002, 22:06
Sorry dat ik me er mee bemoeid heb...........................

zzinae
28-11-2002, 14:27
ja ramadan doe je met je hele lichaam al je zintuigen en je hersens en wat je zegt wat je ziet je mag niet naar viese dingen kijken en die viese dingen doen wat zoiezo niet mag maar kijk gel is net uitgevonden en het hoort bij het rijtje van make up en dergelijke versier spullen dus als je ramadan hebt gedraag je ook zo en niet alleen met je maag ook met je helle lijf enz...mensen niet te vergeten BIDDEN

doc25
28-11-2002, 22:43
hebben jullie mijn link eigenlijk wel gelezen ?

riffiadjalkoem
28-11-2002, 22:48
sorry mensen voor het lelijke taalgebruik.

doc25
28-11-2002, 22:51

oh sorry. Ik dacht dat ik met een volwassen persoon te maken had ! hee meissie, weet je pappie dat je nu aan het internetten bent ?

Pagina's : [1] 2 3