Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islam Draag een hoofddoek nu het nog kan...

Pagina's : [1] 2 3

Mohammed1980
03-10-2002, 12:47

Bismillah, O meisje, draag een hoofddoek nu het nog kan maar niet om de verkeerde redenen zoals voor je vader, moeder of toekomstige man want als het te laat is wat zeg je Hem dan? ik wilde het niet dragen? ik durfde het niet te dragen? ik wist er niet van? en als je een hoofddoek draagt pas jezelf dan aan houdt je verre van de zaken die voor ons moslims niet zijn toegestaan want als je er verantwoording voor moet afleggen bij Degeen je heeft geschapen en je al je moed bij elkaar zal moeten schapen wat ga je Hem dan zeggen? er valt niets uit te leggen het leek in dit leven niets uit te maken of je wel of niet een hoofddoek zou dragen O meisje, Allah heeft ons een duidelijke weg getoond houdt je er dan aan en laat de vervloekte sjaytan niet tussen jouw en Allah staan je zal door Hem zoveel meer dan in dit leven worden beloond voor al de moeite die je aan alleen Hem zal hebben getoond...Inchallah Thalla, Mohammed

Dalilah
03-10-2002, 12:55
Heel mooi gezegd Mohammed..... het is de waarheid... Maar ken je ook zo een mooi gedicht, maar dan specifiek voor je de jongen....

Mohammed1980
03-10-2002, 13:06
Allereerst wil ik je bedanken voor je reactie. Moge Allah (swt) je helpen bij al je beslissingen. Ik ben op dit moment bezig met een gedicht voor de 'dwalende broeders' onder ons. Inchallah zal die een van deze dagen verschijnen. Thalla, Mohammed

OemAbdoellah
03-10-2002, 16:17
assalamoe alaikoem wara7matallah moge allah swt onze moslima`s leiden nu nog iets voor de broeders over de baard :d wasalam alaikoem

Meknessia_warda70
03-10-2002, 16:41

echt heel mooi gezged mohammed en je kunt daar heel veel meiden bij helpen.. want wat ga je dan zeggen als het jouw tijd is....ben benieuwd naar je volgend gedicht... liefs Mariam

Mohammed1980
04-10-2002, 10:52
Bedankt voor al jullie positieve reacties. Het doet me goed om te horen dat jullie zusters dit gedicht als leerzaam en niet als aanvallend beschouwen. Moge Allah ons behoeden voor al het kwade dat ons kan doen dwalen van de weg van Allah (swt). Thalla, Mohammed

ibtissam555
08-10-2002, 19:55
assalaam aleikhum, ik ben zo blij dat er steeds meer jonge jongens in de islam praktiseren en ik hoop dat onze moslimzuster dat ook zullen doen. Vooral als je een hoofdoek draagt doe het aub goed draag geen strakke kleren en halve hoofdoeken, geef een voorbeeld aan andere moslimzuster. Bedankt voor het lezen van dit bericht en ik hoop dat ik er heel ver mee kom inshaalah. assalaam oe aleikhum

naomi23
10-10-2002, 00:12
salaam mohammed1980 je gedicht heeft me geraakt heb het met plezier gelezen en inschaALLAH gaan er meer moslims zuster de hoofddoek dragen met gepaste kleding ben trots op me zelf omdat ik hamdoelillah een hijab draag heb er geen spijt van :D thallaaaaaaaa

am_manal
10-10-2002, 19:43
he mooi gezegt mo het heeft me echt geraakt ik hopp insallah dat het ook de andere meiden raakt

Mohammed1980
11-10-2002, 17:05
Salaam Naomi23 en Rachida 18, Alhamdoelillah dat jullie al jaren een hoofddoek dragen, Alhamdoelillah. Nu wel volhouden. Moge Allah (swt) jullie allemaal het beste schenken in naam van het geloof. En onze zusters die nog geen hoofddoek dragen stimuleren tot het dragen ervan. Thalla, Mohammed

naomi23
13-10-2002, 22:37
el-dagilia ben het helemaal eens met fard een hoofddoek ik verplicht in de islaam en geloof zit zeker in je hart

saico
27-10-2002, 04:12
he mohammed echt mooi jongen ga vooral door. heb al je gedichten gelezen ga vooral door. Moge Allah over je waken. thalla frasik

Mohammed1980
31-10-2002, 14:29
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/ haar reacties. Ik heb een paar reacties gelezen van zusters die van plan zijn een hoofddoek te gaan dragen en van zusters die al enige jaren een hoofddoek dragen. Ik wil jullie veel sterkte en volharding in de islam wensen en moge Allah (swt) jullie genadig zijn. Voor degene die nog geen hoofddoek dragen wil ik alleen maar zeggen dat het belangrijk is om er een te dragen (zeer aanbevolen/ verplicht). Als je van plan bent een hoofddoek Inchallah in de toekomst te gaan dragen, doe het rustig aan, laat je niets opdringen door anderen. Let niet op de reactie van de coufar of 'zogenaamde vriendinnen' die je van een hoofddoek af willen praten. Volg de weg van Allah (swt), maak doe'a en doe al je handelingen in naam van Allah (swt) (goede handelingen dus). Najat Je wilt een nieuw gedicht lezen? Vertel me over welk onderwerp en Inchallah zal ik er een gedicht over schrijven. Iedereen, ga met Allah (swt) Thalla, Mohammed

moejahida
19-11-2002, 14:40
salaam alakoum wa rahmtoulah wa barkatouhoe ya agy fie dien Mashallah voor je mooie gedicht broeder Mohammed, Ik draag het sinds 1 jaar een hoofdoek allhamdoelilah. ik weet dat sommige zusters het heel moeilijk vinden om elhijab te dragen vooral in deze westerse maatschappij. ik ook had het moeilijk Waarom omdat ik in een soort dillemma zat , ik zette al regels onderelkaar waarom wel hoofdoek en waarom niet. ik dacht als ik elhijab wel dragen dan moet ik het wel goed doen dus ook mij kleding, mijn houding tegenover mannen etc ik weet dat elhijab verplicht is in de islam en dan kwam waarom niet nou mensen dat was lang behoorlijk lang. ik dacht elke keer aan ja maar een meisje met hoofdoek zou nooit een goede baan vinden ik moet dan mijn kleding styl opgeven en ik moet dit en dat . maar toen dacht ik waarom doe je nou zo moeilijk meid. Wat krijg jij als je dit zo opgeven, nou inshallah in mooie plekje in de hemel. toen ben ik het gaan dragen weet je in vrouw met elhijab is de mooiste wat je kunt bedenken Mannen kijken dan heel anders naar je. je loopt dan met je kin omhoog. WAnt wij vrouwen zijn net als parels, parels moet je toch bewaren en je wilt niet dat iedereen het zit dus dat zijn wij wij moeten ons bedeken zodat mensen van buiten zich gaat afvragen wat heeft zij dat wij niet mogen zien. Zusters ik weet het is moeilijk maar draag elhijab je voelt je heerlijk in je vel en dat weet ik 120% zeker. walakoum salaam wa rahmatoulah wa baraktouhoe oegtkom fie dien

Gmisa
20-11-2002, 14:08

wow wat een mooi gedicht het heeft me echt geraakt ik ben benieuwd naar je volgende gedicht

Pagina's : [1] 2 3