Bekijk volle/desktop versie : Helft Nederlanders zou het liefst in het buitenland willen werken



Pagina's : 1 2 [3]

28-04-2007, 13:03

Citaat door rooiemao:
Ik zou ik best wel een tijdje in het buitenland willen wonen. Alle plekken die ik vroeger mooi vond zijn volgebouwd met saaie vinex wijken. Bovendien gaan alle productiebedrijven naar het buitenland, dus wat maken we dan voor producten die we kunnen verkopen? Als iedereen een administratieve of sociaal/jurisische baan heeft wordt er geen geld meer verdient. En we zitten ooki niet te wachten op mnog meer managers. Nederland zou best wel eens heel arm kunnen worden. Al die uitkeringen kunnen straks niet meer betaald worden. Veel te veel mensen maken per jaar meer geld op maan ziektekosten dan dat ze premie betalen. Dat houdt een keertje op.


Mee eens.

Er zijn teveel managers en te weinig mensen die daadwerkelijk wat presteren.

Je ziet dat ook in het onderwijs: op het HBO bijvoorbeeld zitten de management-opleidingen overvol met studenten. Men denkt 'geld', handen aan het bed lijkt de meesten niks als ik het zo zie.

Maar daar hebben we juist steeds meer een gebrek aan. Bovendien wordt er veel geld verkwanseld.

Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Denk wel dat ik tegen die tijd weg ben uit dit land.

28-04-2007, 13:10



Citaat door a3ir:
Van een goed opvoeding heb jij inderdaad geen kaas gegeten.Anders zou je toch niet zulke taal uitslaan


Van kaas eten heeft hij waarschijnlijk ook geen kaas gegeten.

28-04-2007, 13:16

Citaat door Pleeborstel:
Mee eens.

Er zijn teveel managers en te weinig mensen die daadwerkelijk wat presteren.

Je ziet dat ook in het onderwijs: op het HBO bijvoorbeeld zitten de management-opleidingen overvol met studenten. Men denkt 'geld', handen aan het bed lijkt de meesten niks als ik het zo zie.

Maar daar hebben we juist steeds meer een gebrek aan. Bovendien wordt er veel geld verkwanseld.

Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Denk wel dat ik tegen die tijd weg ben uit dit land.


Bovendien is de kwaliteit van die opleidingen vrij laag. Management leer je niet uit boekjes met modellen. Dat is dan ook de enige kennis die die docenten hebben. Geen ervaring. Ik heb eindscripties gelezen die om te huilen waren. Slecht Nederlands en ervan overtuigd zijn dat een leuk modelletje een goed werkend team kan maken.

28-04-2007, 13:25
Er bestaan tegenwoordig ook al opleidingen "vrijetijdskunde"

28-04-2007, 13:46



Citaat door rooiemao:
Van kaas eten heeft hij waarschijnlijk ook geen kaas gegeten.

28-04-2007, 13:50

Citaat door rooiemao:
Er bestaan tegenwoordig ook al opleidingen "vrijetijdskunde"



Hoe ziet een stage er bij zo'n opleiding uit vraag je je dan af.

28-04-2007, 13:54

Citaat door Globi:
Hoe ziet een stage er bij zo'n opleiding uit vraag je je dan af.



Veel "vrij" en weinig "kunde".....

28-04-2007, 14:03

Citaat door Pleeborstel:
In Benidorm kunnen ze vast geen Nederlander meer zien

Alleen al in Lloret en Malgrat ergeren ze zich aan hen, Nederlanders staan er bekend als vervelende mensen die zich maar niet aan willen passen en in hun eigen wereld leven. Het lijken net de allochtonen waar men hier zo over klaagt


Klopt als een bus!

Van die Holland-avonden in de populaire badplaatsen, afschuwelijk. Lekker met z'n allen op vakantie om polonaise te lopen.

28-04-2007, 14:32

Citaat door Pleeborstel:
In Benidorm kunnen ze vast geen Nederlander meer zien

Alleen al in Lloret en Malgrat ergeren ze zich aan hen, Nederlanders staan er bekend als vervelende mensen die zich maar niet aan willen passen en in hun eigen wereld leven. Het lijken net de allochtonen waar men hier zo over klaagt


In Benidorm en Lloret..........tja, die staan ook wel bekend om hun bijzonder simpele bezoekers uit nederland........om daar nu allochtonen in het algemeen mee te vergelijken.

28-04-2007, 17:47

Citaat door rooiemao:
Bovendien is de kwaliteit van die opleidingen vrij laag. Management leer je niet uit boekjes met modellen. Dat is dan ook de enige kennis die die docenten hebben. Geen ervaring. Ik heb eindscripties gelezen die om te huilen waren. Slecht Nederlands en ervan overtuigd zijn dat een leuk modelletje een goed werkend team kan maken.


Ja, ik ken de verhalen erover, het HBO schijnt niet echt geweldig te zijn op kwalitatief gebied. De meeste mensen die er studeren hebben eigenlijk het niveau niet, maar omdat de scholen hun subsidie binnen willen halen verlagen ze de toelatingseisen maar.

Gevolg is dat we een hoop slecht functionerende managers in het bedrijfsleven hebben die handenvol geld kosten en ervoor zorgen dat Nederland steeds verder achterop loopt wat kennis en inventiviteit betreft, ondanks de vele mooie verhalen daarover.

Ik ben het met je eens dat management niet uit boekjes te leren valt, het is een soort van 'gave' die je moet hebben. Iemand met écht bruikbare ideeën zal altijd opvallen, want zijn opleiding ook is.

Je ziet ook dat degenen die over talent beschikken in toenemende mate Nederland verlaten, in het buitenland kunnen ze er waarschijnlijk meer mee en heeft men ook meer interesse in de ideeën die zoiemand meebrengt.

28-04-2007, 17:48

Citaat door rooiemao:
Er bestaan tegenwoordig ook al opleidingen "vrijetijdskunde"


Het MBO heeft er al jaren een handje van en het HBO volgt in rap tempo

Sja, dat onderwijs in Nederland moet nodig eens 'schoongeveegd' worden, want de huidige stand van zaken is bedroevend en lijkt nergens naar.

28-04-2007, 17:57

Citaat door LesDennis:
Klopt als een bus!

Van die Holland-avonden in de populaire badplaatsen, afschuwelijk. Lekker met z'n allen op vakantie om polonaise te lopen.


Heb dat een half jaar terug nog gezien in Malgrat, daar heb je zelfs een complete Hollandse straat met tenten als 'Bar Verona', 'De Pepermolen' en weet ik wat allemaal. Hele avonden met Hollandse muziek, polonaise en andere carnavaleske toestanden

Spanjaarden wonen trouwens nauwelijks meer in die hotelzones, die zitten in het oude centrum waar weinig toeristen komen. Godzijdank

28-04-2007, 21:20



Citaat door a3ir:
In dat geval moet je maar lekker in NL blijven



Gaat ook gebeuren en HEEL misschien, net over de grens

29-04-2007, 13:18

Citaat door 3ir_ana:
Gaat ook gebeuren en HEEL misschien, net over de grens
is goed messie. Net over de grens zijn ze zooooo vriendelijk

Pagina's : 1 2 [3]